A rollereket kitiltják a gyalogos övezetekből és a kerékpárutakról. Szigorítják a tilosban való parkolás büntetését, valamint a robogók és a motorok bukósisak nélküli vezetését.
Brutális háborút indított a diszkontláncok ellen a Veuve Clicquot, a Louboutin és a teljes luxusvilág
A luxusmárkák, mint a Veuve Clicquot és a Louboutin, színeik egyedi jellegzetességének megőrzése érdekében jogi harcokat vívnak, ami rávilágít arra, hogy a szín nem csupán azonosító, hanem a márkaidentitás kulcsfontosságú eleme is - írja a Robb Report.
Az olyan luxusmárkák, mint a Veuve Clicquot és a Louboutin gyakran tesznek jogi lépéseket színei védelme érdekében. A Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) és a Lidl közötti hosszú távú jogi vita például arról szólt, hogy a diszkontlánc által forgalmazott pezsgő csomagolása túlságosan hasonlított a Veuve Clicquot jellegzetes narancsszínére. Az LVMH az 1990-es évek végén szerzett szellemi tulajdonjogot erre az árnyalatra, de 2023 márciusában az Európai Elsőfokú Bíróság (ECFI) elutasította az LVMH kérését, mivel Görögországban és Portugáliában nem tekintették megkülönböztethetetlennek a színt a terméktől.
Ez az eset rávilágít arra, hogy sok luxusmárka úgy véli, egy adott szín kulcsfontosságú része identitásuknak. Példák erre a Tiffany kékje, az Aston Martin versenyzöldje vagy a UPS barnája. A Burberry is próbálkozott egy bizonyos kék árnyalat védjegyeztetésével, bár ez kevésbé volt sikeres.
A Christian Louboutin és az Yves Saint Laurent közötti vitát is említik, amely arról szólt, hogy ki gyárthat skarlátvörös talpú cipőket. Ebben az esetben egy fellebbviteli bíróság döntött úgy, hogy Louboutin védjegyoltalom alatt áll a piros talpért, de más cégek is gyárthatnak hasonló termékeket bizonyos feltételek mellett.
A luxusmárkák gyakran dolgoznak együtt a Pantone Intézettel annak érdekében, hogy sajátos színük legyen. Például egy légitársaság bevezette a Turkish Airlines Red-et, míg a Discover Puerto Rico megbízást adott egy Puerto Rico Sunshine nevű árnyalatra.
Azonban kérdéses lehet egy szín védjegyeztetése. Laurie Pressman szerint bizonyos felhasználásokra lehetséges ez, ha bebizonyítható, hogy a szín minden országban jellegzetes a márkajelzésben. A digitális térben viszont nehezebb fenntartani ezt a koncepciót.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A luxusmárkák néha alternatív módszereket alkalmaznak színeik kihasználására. Például az autópar speciális programokat kínál ügyfeleinek extra díj ellenében különleges színű járművekre.
Mindez azt sugallja, hogy a luxusmárkák számára nem csak marketingeszközök ezek a jellegzetes árnyalatok, hanem valódi identitásuk részei is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.