Pénzcentrum kutatások
A Pénzcentrum, széles körű olvasói bázisára támaszkodva, rendszeresen készít nagymintás felméréseket. Vizsgálataink számos gazdasági szektorra kiterjednek, így rendszeresen szondázzuk a közvéleményt a pénzügyek, a humán erőforrás, az energiapiac, az infokom, vagy épp a szolgáltatáspiacok tekintetében. Kutatásainkkal arra törekszünk, hogy a lakosság minél átfogóbb és objektívebb tájékoztatása mellett, kiterjedt információkkal nyújtsunk segítséget a cégek és egyéb intézmények vezetői számára is. Az alábbiakban ajánljuk figyelmedbe eddig megjelent felméréseinket.
Az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélése Magyarországon
A magyarok döntő többsége használja az önkiszolgáló kasszákat, a legtöbben a gyorsaság miatt választják a klasszikus pénztárakkal ellentétben - derült ki a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felméréséből. Akadnak persze, akik inkább távol maradnak az újítástól, de vannak szép számmal, akik szerint jóval több kellene a hazai boltokba belőlük. Kérdőívünket 10358 fő töltötte ki, a részletes eredmények magukért beszélnek az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélésével kapcsolatban.
A Pénzcentrum Nagy Utazáskutatása 2024
A tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítettük a Pénzcentrum Nagy Utazáskutatását, melyet több mint 11 ezer olvasónk töltött ki. Az eredményekből kiderül, hogy fontos a magyaroknak a kikapcsolódás, a pihenés, ám egy jelentős részük nem engedheti ezt meg magának. A kitöltők több mint 70 százaléka mondta, hogy a megnövekedett árak miatt olcsóbb úti célt válasz, kevesebbszer vagy egyáltalán nem utazik 2024-ben.
A szülők véleménye a mobilok iskolai betiltásáról 2024
A diákok és szülők véleménye megoszlik az új szabályozással kapcsolatban. Egyes diákok úgy érzik, hogy a törvény túlságosan beavatkozik a személyes jogaikba, míg mások elfogadják a szabályozást és inkább biztonságban tudnák telefonjaikat a tanároknál. A szülők között is vannak, akik szerint az okoseszközöket az oktatás részévé kellene tenni, míg mások támogatják a szigorúbb korlátozásokat. A Pénzcentrum az elmúlt hetekben felmérte az olvasók véleményét a témában. A kutatásunkat közel 7 500 szülő töltötte ki, ebből 2 350 olyan szülő nyilatkozott akinek egy gyermeke van, 3 158 olyan, akinek 2 és 1 719 három vagy annál több gyerekkel rendelkező osztotta meg véleményét a témában.
A kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon 2024-ben
Több mint 10 ezer válaszadó szerint a sajátmárkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is - derült ki a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum közös, nagymintás felméréséből. A kutatásban résztvevők 52,3%-a gondolta úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos a gyártói márkás termékek minőségével. Így az sem meglepő, hogy a megkérdezettek 85,9%-a azt választotta, hogy kifejezetten keresi a kereskedelmi márkákat, hiszen ugyanazt a terméket alacsonyabb áron is megvásárolhatja kereskedelmi márkás termékként.
A Deposit Return System társadalmi megítélése Magyarországon 2024
Idén januártól hivatalosan is életbe lépett az új DRS (Deposit Return System) hazánkban, azaz a kötelező üvegvisszaváltó rendszer. A Pénzcentrum a Debreceni Egyetemmel együttműködve egy kérdőíves kutatás keretében végzett a témában felmérést, melynek célja az előzetes lakossági várakozások feltárása volt a rendelettel kapcsolatban.
Szakmák, hivatások megbecsültsége Magyarországon 2024
Lapunk korábban 2021-ben és tavaly is felmérte, hogy olvasóink véleménye szerint Magyarországon mely szakmák mennyire számítanak elismertnek, társadalmilag hasznosnak, alulfizetettnek. Idén januárban ismét elvégeztük ezt a kutatást, és összevettük a korábbi két év számaival az eredményeket. Az elmúlt négy év során megfigyelhettük, hogy amíg egyes szakmák megítélése szinte semmit sem változott, addig más hivatásoké jelentősen.