7 °C Budapest

Pénzcentrum kutatások

A Pénzcentrum, széles körű olvasói bázisára támaszkodva, rendszeresen készít nagymintás felméréseket. Vizsgálataink számos gazdasági szektorra kiterjednek, így rendszeresen szondázzuk a közvéleményt a pénzügyek, a humán erőforrás, az energiapiac, az infokom, vagy épp a szolgáltatáspiacok tekintetében. Kutatásainkkal arra törekszünk, hogy a lakosság minél átfogóbb és objektívebb tájékoztatása mellett, kiterjedt információkkal nyújtsunk segítséget a cégek és egyéb intézmények vezetői számára is. Az alábbiakban ajánljuk figyelmedbe eddig megjelent felméréseinket.

A Deposit Return System társadalmi megítélése Magyarországon 2025-ben
2025. március 13. csütörtök 10:00

A Deposit Return System társadalmi megítélése Magyarországon 2025-ben

Egy évvel ezelőtt indult el Magyarországon az italcsomagolások visszaváltási rendszere Magyarországon, így kíváncsiak voltunk, mit gondolnak olvasóink a rendszer működéséről. Vajon hogyan változott az emberek véleménye az elmúlt egy évben? Megszerették, elfogadták az új visszaváltási rendszert? A Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum közös, 2025-ös kutatásában erre a kérdésre kerestük a választ.

A Pénzcentrum Nagy Boldogságfelmérése 2024
2025. január 20. hétfő 10:30

A Pénzcentrum Nagy Boldogságfelmérése 2024

2021, 2022 és 2023 után a Pénzcentrum 2024-ben is elkészítette a Nagy Boldogságfelmérését, amelynek célja, hogy megismerjük, mennyire elégedettek és boldogok a magyarok. Ez a kutatás nemcsak az aktuális boldogságszintet mutatja, hanem az elmúlt évek eredményeivel összevetve értékes képet ad a változó trendekről és azok okairól.

Vállalati imázsépítés, szakértői jelenlét, és PR egy csomagban. Rendelje meg saját kutatását!
Az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélése Magyarországon
2024. szeptember 27. péntek 10:55

Az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélése Magyarországon

A magyarok döntő többsége használja az önkiszolgáló kasszákat, a legtöbben a gyorsaság miatt választják a klasszikus pénztárakkal ellentétben - derült ki a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felméréséből. Akadnak persze, akik inkább távol maradnak az újítástól, de vannak szép számmal, akik szerint jóval több kellene a hazai boltokba belőlük. Kérdőívünket 10358 fő töltötte ki, a részletes eredmények magukért beszélnek az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélésével kapcsolatban.

A Pénzcentrum Nagy Utazáskutatása 2024
2024. augusztus 14. szerda 15:15

A Pénzcentrum Nagy Utazáskutatása 2024

A tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítettük a Pénzcentrum Nagy Utazáskutatását, melyet több mint 11 ezer olvasónk töltött ki. Az eredményekből kiderül, hogy fontos a magyaroknak a kikapcsolódás, a pihenés, ám egy jelentős részük nem engedheti ezt meg magának. A kitöltők több mint 70 százaléka mondta, hogy a megnövekedett árak miatt olcsóbb úti célt válasz, kevesebbszer vagy egyáltalán nem utazik 2024-ben.

A szülők véleménye a mobilok iskolai betiltásáról 2024
2024. július 8. hétfő 16:02

A szülők véleménye a mobilok iskolai betiltásáról 2024

A diákok és szülők véleménye megoszlik az új szabályozással kapcsolatban. Egyes diákok úgy érzik, hogy a törvény túlságosan beavatkozik a személyes jogaikba, míg mások elfogadják a szabályozást és inkább biztonságban tudnák telefonjaikat a tanároknál. A szülők között is vannak, akik szerint az okoseszközöket az oktatás részévé kellene tenni, míg mások támogatják a szigorúbb korlátozásokat​. A Pénzcentrum az elmúlt hetekben felmérte az olvasók véleményét a témában. A kutatásunkat közel 7 500 szülő töltötte ki, ebből 2 350 olyan szülő nyilatkozott akinek egy gyermeke van, 3 158 olyan, akinek 2 és 1 719 három vagy annál több gyerekkel rendelkező osztotta meg véleményét a témában.

A kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon 2024-ben
2024. július 4. csütörtök 12:00

A kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon 2024-ben

Több mint 10 ezer válaszadó szerint a sajátmárkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is - derült ki a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum közös, nagymintás felméréséből. A kutatásban résztvevők 52,3%-a gondolta úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos a gyártói márkás termékek minőségével. Így az sem meglepő, hogy a megkérdezettek 85,9%-a azt választotta, hogy kifejezetten keresi a kereskedelmi márkákat, hiszen ugyanazt a terméket alacsonyabb áron is megvásárolhatja kereskedelmi márkás termékként.