Már egy ideje lezárult a tavalyi KGFB kampány, azonban az eredmények még csak most látszanak. A kampány ideje alatt (előtt, meg persze utána is) sokat foglalkoztunk azokkal a kérdésekkel, hogy hányan váltanak biztosítót, ki lesz a nyertes, kell-e egyáltalán a kampány, mennyit keresnek az alkuszok, jó-e a tarifacsökkenés és miért nem jön meg időben a csekk. Most azonban álljanak itt tények! Megkértük a piaci szereplőket értékeljék, és számszerűsítsék a tavalyi évet.
Kezdjük a körképet egy új szereplővel a Genertel-el. Esetükben csak új szerződésekről beszélhetünk, azokból azonban több mint 70 ezer realizálódott náluk. Simon Péter, a Genertel marketing vezetője, pontos számot még nem tudott mondani, március közepére várják a végleges adatokat.
A Genertel szerződéseinek jelentős része online alkuszokon keresztül érkezett be, ugyanakkor a saját webes és call centeres kötések aránya is jelentős volt.
Megközelítőleg 85 ezer törölt és 28 ezer új szerződésünk van - mondta el kérdésünkre dr. Csermely Tibor, az UNIQA gépjárműbiztosításokért felelős területvezetője. Esetükben is az alkuszok hozták a legtöbb új kötést.
A januárban tapasztalt csekk-küldéssel kapcsolatos bizonytalanság is rámutatott néhány biztosítónál arra, hogy a biztosítók számára egyre nehezebben kezelhetők a kampányidőszakból eredő feldolgozási problémák. Véleményünk szerint ezért célravezető lenne a kampányidőszak megszüntetése, ehhez azonban - mint az köztudott - jogszabályi változtatás szükséges. Másrészről a kampányban tapasztalt általános és a korábbi éveknél is komolyabb díjcsökkenés jelentős veszélyeket hordoz magában, azt gondoljuk ez a piac hosszú távú érdekeivel nincs összhangban és hosszabb távon az ágazat financiális problémáihoz vezethet. - mondta dr. Csermely Tibor.
A Generalinál a 2007 novemberében lezajlott kgfb kampány során 90000 db feletti új kötés születet - mondta el Jákfalvi Zoltán, a Generali gépjármű üzletágának igazgatója.
Meglátása szerint nem szükséges a kgfb szerződések január 1-i évfordulójának fenntartása. Legfontosabb érve az, hogy Magyarországon lassan lehetetlenné vált a január 1-i évfordulóra megkötött szerződések feldolgozása.
A 2007-es teljesítményadatokkal megvilágítva tisztán látszik, hogy a biztosítóknak havonta kb. 100 ezer db szerződést kell gépre vinni, amelyeknél a kötés oka a gépjármű megvásárlása. Ezzel szemben a váltási időszakban kb. 500ezer db szerződést kellene december hónap folyamán feldolgozni. Ilyen mértékű hektikus megterhelésre véleménye szerint technikailag korrektül felkészülni nem lehetséges.
Az AEGON Magyarország 115 ezer darab szerződést kötött. Az újra szerződők aránya 25%, a többi új ügyfél. A legtöbb új szerződés az alkuszi csatornán keresztül jött létre. A internetes kötések aránya 30%, amiben benne vannak a saját oldalukon létrejött szerződések is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A MÁV ÁBE-hoz benyújtott 2008.01.01-jei új ajánlatok száma meghaladja a 60 E db-ot. Felmondott szerződés szám 15095 db, de ebből visszakötött (maradt az Egyesületnél) 6839db - mondta el Szilágyi László, az egyesület tanácsadója. A szerződések csaknem 100 százalékát alkuszi csatornákon keresztül szerezte az egyesület.
A novemberi kampányban az UNION 28 ezer új szerződést kötött 23 ezer felmondás mellett, így nettó 5 ezer darabos pozitív mérleggel zárta a kötelező kampányt. A legtöbb szerződést az alkuszokon keresztül szerezték, ezen belül jelentős szerepük volt az on-line alkuszoknak náluk is, csakúgy, mint a teljes piacon.
Álláspontuk szerint a kötelező biztosítás akkor válna igazán európaivá, ha egyrészt szerződéskötéskor a valós bónuszfokozatnak megfelelően kerülne az ajánlat felvételre és az első díj befizetésre. Másrészt, ha a biztosítási évforduló nem január 1-re, hanem a szerződéskötés időpontjára esne, vagyis a más biztosítási termékekhez hasonlóan az év bármely napjára.
Az OTP Garancia Biztosító mintegy 55 ezer új egyedi GFB szerződést kötött az évfordulóval és a flotta szerződések esetében is pozitívan zártuk a váltási időszakot - nyilatkozta Csergőffy Tibor gépjárműbiztosítási főosztályvezető.
Megelégedésünkre, a 2007-re az OTP Garancia Biztosítót választók száma (55 ezer) jelentősen meghaladta a társaságunknál szerződésüket évfordulóra felmondók számát (46 ezer). Társaságunk szerzésében hagyományosan erős a saját hálózat, de az alkuszi teljesítmény tavalyhoz mérten magasabb volt, közel 25%-ot tett ki.
A MÁV ÁBE véleményével egybehangzóan Csergőffy Tibor szerint is, a kampány javítja a díjak átláthatóságát és kimondottan azon biztosítótársaságok részére kedvező, melyek piacszerzésre fókuszálnak. A kampány ellen az állomány megtartását prioritásként kezelő biztosítók érvelnek. A véleményt az is befolyásolja, hogy ki milyen teljesítményt tud elérni a váltási, és milyet az évközi időszakban. Társaságunk mind a két időszakban pozitív eredményeket ért el a legutóbbi két évben. Véleményünk szerint a kampányidőszak megtartása kívánatos, költséghatékony és a piac koncentrációjának csökkenésének irányába hat, ami megítélésünk szerint egészségesebb viszonyokat fog eredményezni - tett hozzá Csergőffy.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.