
Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.
Vigyázó szemetek a .... Október végén megtudhatjuk, hogy melyik biztosító mennyiért köt velünk kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. Két országos napilapban a társaságok kötelesek közzétenni a következő évi díjtarifájukat. Megindul a találgatás: hányan fognak váltani, hogyan fognak változni a díjak és folytatódik-e az online alkuszok térnyerése? Mindeközben sokan kardoskodnak a kampány megszüntetése ellen, valamint a vonatkozó szabályok is változnak. Nézzük ügyfélként, mire számíthatunk!
Tavaly mintegy félmillió autós váltott kötelező biztosítást, igaz az új szerződő ebből mintegy 350 ezerre tehető. 2006-ban is jelentős sikereket értek el az online alkuszok, akik az idén további területek meghódítására készülnek.
Aki nem találja meg a kötvényét, illetve a befizetési csekket vagy banki átutalást, amelyeken fel van tüntetve a kötvényszám és nem tünteti fel azt, az automatikusan a legrosszabb, M4-es besorolásba kerül az új biztosítónál.
Van azonban kiskapu, amit minden bizonnyal ki is fognak használni néhányan: ha valaki rossz kötvényszámot ad meg, akkor nem M4, csak A0 kategóriába sorolható. Ez sok kedvezőtlen besorolású ügyfélnek jó lehetőség lehet a trükközésre. Még kérdés, hogy később lesz-e lehetősége az új biztosítónak beszerezni a valós adatot, és ez alapján visszasorolhatja-e ügyfelét - akár visszamenőleg - az őt megillető osztályba.
A változások egy másik része, hogy ezentúl a Kártalanítási Számla (amely a kötelezővel nem rendelkező vezetők helyett fizet a vétlen autósnak) az ismeretlen járművel okozott károkat is megtéríti, ha azok halálos vagy súlyos sérüléssel jártak. Külföldön elszenvedett autós károk esetében a károkozó biztosítója ellen már itthon is indítható kereset. Emellett választhatunk, hogy ilyenkor kárigényünkkel a külföldi károkozóval, vagy annak biztosítójával szemben lépünk fel kárigénnyel.
Továbbra is van lehetőség a kötelező biztosítás szüneteltetésére (például a téli hónapokra), sőt ennek feltételei is ügyfélbarátabbak lettek: a szüneteltetés maximális időszaka hat hónap maradt, ám legrövidebb időszakot már nem határoz meg a rendelet. Hatálya immár nem a bejelentést követő hónap első napjától, hanem a bejelentés napjától érvényes.
A fentieknél valószínűleg többeket érint, hogy a kárügyintézés idehaza már nem húzható el a végtelenségig: amennyiben egyértelmű a felelősség, és a kár nagysága megállapítható, a biztosítónak három hónapon belül konkrét kártérítési javaslatot kell tennie. Az év végi kampányt pedig az a változás érinti a legjelentősebben, hogy ezentúl biztosítóváltás esetén a bónusz-malusz igazolásokat nem az ügyfélnek, hanem az új biztosítónak kell beszereznie.
Vigyázó szemetek a ....
Mielőtt beindul a kampány, nem árt, ha a lelkes autós felkészül néhány dologra. Érdemes lehet elvonatkoztatni a mesés engedményektől és a csökkenő díjaktól. Nézzünk néhány buktatót, amivel szembesülhetünk a kampány alatt.
Tavaly a Biztosító Egyesületek alacsony tarifái tartották lázban a piacot. Aztán menetközben elő is jöttek a gondok, melyeket egy-egy káresemény alkalmával minden érintett fél a saját bőrén tapasztalt. Ezt az idei évben megpróbálják feledtetni látványos nyyereményakciókkal.
Az Egyesületek alacsonyabb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifái mögött a nonprofit működés rejlik. Ezek a társaságok nem rendelkeznek a biztosítókra jellemző nagy hálózatokkal és az értékesítést is képesek olcsón megoldani az online alkuszok segítségével.
A bökkenő csak az, hogy aki ide kötelezi el magát az - mivel egyesületről van szó - akár még plusz befizetési felszólítással is találkozhat, ha nem megy a cég szekere. A biztosítóegyesületek esetén a tagok - sokszor a megfelelő tájékoztatás hiányában - automatikusan fogadják el a pótdíjfizetésre vonatkozó kitételt, vagyis azt, hogy problémák esetén még egyszeri éves díjfizetésre kötelezhetők.
Ez azonban csak egy elvi lehetőség, az elmúlt tíz évben erre még nem volt precedens. A TIR és a Köbe már módisította is a szabályzatát és eltörölte a pótdíjbefizetés lehetőségét és a MÁV egyesület pedig 27.-i közgyűlésén fogja ezt megtenni.
Azonban évről-évre javuló tendenciát mutat az egyesületek szolgáltatásának színvonala.
Az online előnye és buktatói
Az online előnye és buktatóiBár van, amit a kedvezményszámoló programokba lehetetlen beépíteni (például a háromévenként jelentkező hűség-bónuszt), más hiányosság is akad. Több tíz százalékkal is alacsonyabb díj jöhet ki a valóságosnál.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A díjak a szerint is változnak, hogy melyik alkusznál köti a szerződést az ügyfél. Épp ezért kérdés, hogy ilyenkor a törvényileg kötelezően az ügyfél érdekeit néző alkusznak kötelessége-e a másik alkusznál történő szerződéskötés ajánlása.
Az új és régi ügyfelek eltérő díjszabása miatt elengedhetetlen lenne az alkuszok által az újraszerződés esetén fizetendő díj megjelenítése is (tehát a saját biztosítóról két tarifát kellene megjeleníteni), de az online programok ezzel is adósak maradnak.
Ügyfél vagy? Büntetnek?
Sok biztosító mintha a meglévő ügyfeleit "büntetné". Kimondva - kimondatlanul a kötelező kampány minden társaságnál az új ügyfelek becserkészésére van kihegyezve. Mivel később, a olyan kapcsolt termékek mint a casco biztosítás, jól eladhatóvá válik számukra.
Sokszor a régi ügyfelek csak azt látják, hogy nem változott a tavalyi díjuk. Pedig egy kis utánajárással, illetve egy egyszerű átkötéssel sokat spórolhatunk.
Az évről évre bevezetett növekvő kedvezményeket a biztosítók nem nyújtják automatikusan régi ügyfeleiknek, csak az új szerződőknek. Nem segít az sem ha az ügyfél az online díj-összehasonlítást választja, ugyanis ott sem tüntetik fel az újraszerződés lehetőségét.
Az újraszerződés azonban megoldható online alkuszok esetében is. Ennek azonban kicsit komplikáltabb a módja, ugyanis ha az ember a jelenlegi biztosítója helyett másikat ad meg a díj-összehasonlítás előtt és a felmondás után saját adatainál jelzi, hogy tévesen adta meg régi biztosítóját, aki megegyezik azzal ahová szerződni akar.
Az alkuszok elemi érdeke a biztosítókkal kialakított jó viszony megtartása, a biztosítók legnagyobb félelme pedig az újraszerződők elszaporodása.
Az újraszerződés előnyei a legtöbb hazai társaságnál kimutathatók. Azonban azt se felejtsük el, hogy a szerződés megszűnése sok helyen a hűség- vagy az egyéb bonusz elvesztésével járhat együtt, hiszen sok biztosító díjazza a szerződés megkötése alapján a tagokat. Éppen ezért az automatikus újraszerződés előtt nem árt alaposan tájékozódni.
Trükköm-trükköm
Trükköm-trükkömTöbb trükköt is bevetnek a biztosítók az ügyfelek megtartása érdekében. Akik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat (kgfb) csekken fizették be, meglepődve tapasztalhatják, hogy - a normális decemberi csekk-küldési időponttal ellentétben - már most megérkeztek (vagy hamarosan meg fognak érkezni) a következő negyed- esetleg félévre vonatkozó csekkek. Egyes biztosítók a szerződésfelmondás visszaigazolása után is kiküldik a csekket, hozzácsapva a jövő évi díjértesítőhöz. Ilyenkor az autótulajdonos díjbefizetésével két hónapos ingyen kölcsönt nyújt a biztosítónak. Ennél nagyobb probléma viszont, hogy a szerződés felmondás utáni befizetéssel az ügyfél megváltozott szándékát jelzi a biztosító felé - vagyis azt, hogy mégis maradni akar. Ez különösen a kgfb esetén veszélyes, hiszen fix egy hónap van a biztosítóváltásra.
A felmondás a biztosítóval szemben akkor hatályos, ha az a biztosítóhoz határidőben megérkezik, ezért nem árt ha utánanézünk, hogy tényleg megkapták-e a levelet, illetve faxot. Ha a biztosított nem él felmondási jogával, akkor a szerződés a biztosító által közzétett módosítás szerint marad hatályban. Érdemes átgondolni az esetleges váltás mert az év közbeni módosításra nincs lehetőség. Ha valaki arra gondol, hogy esetleg év közben nem fizeti a díjat és majd év végén biztosítót vált, nos az készüljön fel a legrosszabbra: az új szerződését is a régi biztosítójánál kötheti.
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.