Egy korábbi kutatás szerint a megkérdezettek 61 százaléka gondolta úgy, hogy életbiztosítással (is) rendelkeznie kell annak, aki felkészültnek szeretné érezni magát.

Az idei lakásbiztosítási kampányban ismét több százezer lakástulajdonos újította meg szerződését. Bár a kampány hivatalos statisztikáira még várni kell, a Groupama Biztosító – az egyik legtöbb új szerződést kötő társaság – addig is összegyűjtött néhány érdekes rekordot és adatot az elmúlt hónapról. A biztosító szakemberei arra is felhívják a figyelmet, hogy március 31-én csak a felmondási időszak ért véget, saját biztosítónknál egész évben aktualizálhatjuk a szerződésünket.
Bár a tavalyi kampányhoz képest mérsékeltebb volt az érdeklődés, márciusban így is mintegy négyszer-ötször több ügyfél kereste meg a társaságot lakásbiztosításokkal kapcsolatban, mint egy „átlagos” hónapban. Különösen a hónap vége bizonyult aktívnak, az utolsó hét napban két-háromszorosára nőtt a szerződéskötések és a felmondások száma a kampány első hetéhez képest. A felmondott szerződések április 30-án szűnnek meg, ezért május 1-jéig még véglegesíteni tudják az új biztosításukat azok is, akik ezt még nem tették meg.
A cég saját tapasztalatai szerint a kampányban sokan azt tartották szem előtt, hogy megemeljék szerződésük biztosítási összegét. Az adatok alapján az ügyfelek egy komolyabb káresemény esetén átlagosan 22 százalékkal magasabb kártérítési összeget kapnának új szerződésüknek köszönhetően. A legtöbben Budapesten, majd Kecskeméten és Székesfehérváron módosították a meglévő biztosításukat. A három legaktívabb településen kötött szerződések az összes Groupama Biztosítónál aktualizált biztosítás 17 százalékát tették ki a kampány időszaka alatt.
Talán nem meglepő, hogy a 40 és 60 év közötti korosztály mozdult meg leginkább az elmúlt hetekben, de tavalyhoz képest jóval aktívabb volt a 40 év alattiak tábora is, 14 százalékra nőtt részvételük a szerződésüket átvizsgálók között.
Érdekes tapasztalat, hogy a társaság ügyfeleinek 85 százaléka személyesen kötötte meg vagy módosította szerződését, a maradék 15 százalék preferenciája pedig megoszlott a telefonos és az online kötés között.
A legrégebbi szerződés, amit aktualizáltak a biztosító munkatársai, egy Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei községben található családi házé volt, amit 2009-ben, azaz 16 évvel ezelőtt kötöttek. A legnagyobb arányban egyébként a 3 és 5 év közötti szerződéseket módosították.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legkisebb ingatlan, amire biztosítást kötöttek a társaságnál, egy 16 négyzetméteres budapesti lakás volt, a legnagyobb pedig egy szintén fővárosi lakóingatlan, egy 430 négyzetméteres családi ház.
A biztosító azt is vizsgálta, hogy a számtalan kiegészítő fedezet közül melyek voltak a legnépszerűbbek. A leggyakrabban választott plusz szolgáltatás a háztartási gépek javítására vonatkozó biztosítás volt, ezt a szerződést kötők közel 43 százaléka választotta. Ezt követték a baleseti csonttörésre, a közüzemi és internetes szolgáltatáskimaradásra, majd a melléképületre és az abban tárolt ingóságokra, valamint a készpénzre és értéktárgyakra vonatkozó kiegészítő biztosítások.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


