A dízel és a benzin ára között szokatlanul nagy különbség alakult ki a hazai töltőállomásokon, ami 2008 óta nem látott mértéket ért el az év...

A biztosítók között egyre nagyobb a verseny a balesetmentes múlttal rendelkező autósokért, akik a novemberi kampány főszereplői lesznek - közölte a Netrisk. A biztosításközvetítő cég saját adatai szerint a legutóbbi kampányban a biztosítót váltók átlagéletkora meghaladta a 61 évet, a leggyakoribb autómárkák között ott volt a Suzuki, az Opel és a Volkswagen is.
Pár napon belül, november 1-jén indul a soron következő kgfb-kampány, amelynek keretében az autósok egy része lecserélheti a meglévő kötelező gépjármű felelősségbiztosítását. Az elmúlt időszakban a piacon jelentős átrendeződés figyelhető meg – derül ki a Netrisk összeállításából.
Fókuszban a B10- A novemberi kötelező gépjármű felelősség-biztosítási kampányban a 2010 előtt gyártott személyautókra köthetnek új biztosítást a tulajdonosok és üzembentartók. A fiatalabb autóknál ezzel szemben a vásárlás évfordulójakor lehet másik biztosítót választani.
Azt látjuk, hogy a piac egyik legkisebb kockázatával bíró szegmensébe, azaz a bonus-malus rendszer szerint a legjobb kategóriába tartozó autósokért egyre nagyobb a közdelem a biztosítók között. Ez érthető, hiszen a baleseti kockázat náluk a legalacsonyabb az elmúlt időszak alapján. A kampányban pedig nagyon jelentős a B10 bónuszfokozattal rendelkező autósok aránya. Így a novemberi kampányban kialakuló átlagdíjak alacsonyabbak az év többi hónapjához képest
- mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. Tavaly egyébként a kampány során váltók 82 százalékát a legkedvezőbb díjakat biztosító B10-es besorolású autósok tették ki. A várható díjakról a szakember azt mondta, hogy az idei októberi kötések éves díja megközelítette a 63 ezer forintot, ami 7,5 százalékkal magasabb a tavalyinál. Az idei kampányban pedig átlagosan 10 százalék körüli drágulást várnak, ami jelentősen csökkenthető vagy akár elkerülhető, ha az autósok összehasonlítják a különböző biztosítók ajánlatait. Tavaly például 14 ezer forintot takaríthattak meg átlagosan az új biztosításra váltó autósok.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Suzuki, Opel és VW a top 10-ben
A tavalyi kampányban egyébként az összes váltás több mint 30 százalékát intézték a Netrisken, és több mint 31 ezer forintos átlagdíjon kötötték meg az érintettek az új, kötelező biztosításaikat a Netrisknél. A kampányban érintett autók átlagéletkora pedig 20 év volt. A biztosítót váltó tulajdonosok vagy üzembentartók átlagéletkora meghaladta a 61 évet, az évfordulókor váltók esetében viszont ez alig több mint 47 év. A tavalyi kampány adataiból kiderült az is, hogy 23 százalékuk Budapesten, 19 százalékuk valamelyik vármegyeszékhelyen lakott, azaz a többség kisebb vásárokban, településeken élt.
A Netrisk összeállítása alapján a 2023-as kampány kötéseinek 70 százalékát lefedő autómárkák közül a Suzuki volt a leggyakoribb, 14 százalékos részesedéssel. Utána jött az Opel 12 százalékkal, a harmadik pedig a Volkswagen volt 8 százalékkal. A top 10-ben szerepelt még a Ford, a Toyota, a Renault, a Skoda, a Peugeot, a Fiat és a Citroen 3-7 százalékos aránnyal.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


