Eseményekben bővelkedő év várható az idén a biztosítási szektorban. Új piaci szereplők megjelenése, felvásárlások és esetleg egy új terület megnyitása mellett az üzletkői hálózatok fejlődésére és egyéb értékesítési csatornák megjelenésére is számíthatunk. A legnagyobb kérdés azonban az, hogy tovább csökken-e a szektor növekedési dinamikája, illetve mely területek lesznek a növekedés motorja.
Mielőtt belevágnánk az idei év lehetőségeinek elemzésébe, tekintsünk vissza egy kicsit a tavalyi évre! 2007-ben, a magyar gazdaság stagnáló mutatói mellett, a szektor növekedési dinamikája is lassult. A nem-élet biztosítási piacon 2007-ben érezhető volt a gazdasági megszorító intézkedések hatása, a piac jóval az infláció alatt nőtt, amelyre az utóbbi években nem nagyon volt példa. Jellemző lett a biztosítási piacon a kooperációk kialakulása. A szektor növekedésének hátterében az élet üzletág állt, ezen belül is a unit-linked konstrukciók. Az az évek óta tartó tendencia is folytatódott, amely szerint az egyszeri díjas termékek keresettebbek voltak a folyamatos díjú konstrukcióknál. A tavalyi év történéseinek további részleteiről az alábbi cikkben olvashat:
Ez történt 2007-ben - Vajon emlékszünk még?
Az idei év egyik legnagyobb eseménye kétségkívül az OTP-Garancia eladása lesz. A cég nyilatkozata szerint: az OTP Garancia Biztosító 2008-ban is meg kívánja őrizni fejlődésének dinamizmusát: eredményes gazdálkodás mellett tovább kívánja növelni piaci részesedését. Konkrét üzleti lépéseit természetesen jelentősen befolyásolja az a folyamat, melynek során az OTP Garancia Biztosító tulajdonosa többféle alternatívát mérlegelve új stratégiai partnert keres. A felvásárlásról bővebbe az alábbi cikkekben olvashat:
A biztosítótársaságoknál ebben az évben talán a legnagyobb kihívást az értékesítési hálózatok jövőbeni alakulása jelentheti. Ugyanis idén júliusban lép életbe az új biztosítás közvetítők felvételére vonatkozó szabályrendszer. Kulcskérdés lesz minden hálózattal rendelkező társaságnál, hogy hogyan tudják megoldani a biztosítás közvetítői létszám szükségszerű növekedését és megtartását a megváltozott szabályzók mellett. Az új CIG Biztosító megalakulása pedig a már meglévő értékesítési csatornák oldalán hozhat átrendeződéseket, elsősorban az MLM hálózatok terén.
A hagyományos csatornák mellett fokozottan jelenhetnek meg a direkt értékesítési modellek is. A Genertel tavalyi sikeres indulása, és a szerzés költségek drasztikus emelkedése, valamint a piac lassulása, önműködő és költséghatékony rendszerek kidolgozását teszi szükségszerűvé. A szabályozó környezet és az életbiztosítási termékek fejlődésének köszönhetően várhatóan megjelenik az online értékesítés az élet üzletágban is.
A szakma általános várakozása az, hogy 2008 az életbiztosítások területén további növekedést hoz majd. Az egyszeri díjas életbiztosítások további térnyerése prognosztizálható. A hagyományos biztosítások mindinkább visszaszorulnak (szerepük leginkább a kombinált termékek esetén lesz jelentős), a unit-linked konstrukciók erősödése továbbra is várható.
2008-as várakozásaik az, hogy nem lesz további romlás a kilátásokban, enyhe javulás várható. Továbbra is erős árverseny jellemzi majd a piacot, ahol a kisbiztosítók célja, hogy a tulajdonosok által meghatározott üzemméretet elérjék. E mellett a szolgáltatási verseny tovább fog fokozódni, a piac egyre inkább az ügyfél-orientált kiszolgálása készül fel.
A nem-életbiztosítás üzletágban a díjverseny folytatódni fog, melyre jó példa a 2008-as gépjármű felelősség biztosítási díjak alakulása.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A reform-folyamatok várhatóan segítik majd a kiegészítő egészségbiztosítási termékek térnyerését. Az egészségügyi reform végkimenetele pedig eldönti majd, hogy belépnek-e a biztosítók erre a piacra.
A fokozatosan fejlődő pénzügyi kultúra pedig egyre fontosabbá teszi a termékek és kapcsolódó szolgáltatások terén az innovációt. A fokozódó piaci versenynek azon piaci szereplők lehetnek a nyertesei, akik odafigyelnek az ügyféligényekre, vagy az újszerű megoldásokkal elébe mennek ezeknek önálló biztosításokkal, vagy egyéb termékekkel kombinálva. És mindezt reális költségszinttel párosítva az értékesítési csatornák széles körét alkalmazva érik el a meglévő és potenciális ügyfeleket.
A 2008. év újdonsága lehet, hogy az egyik nagy egyesület kilép a kgfb bűvköréből és új területeken veti meg a lábát. A KÖBE üzletpolitikájában megjelent, hogy az első negyedévben otthonbiztosítási módozatot kívánnak bevezetni.
A vállalati szektorban a személybiztosítás éve lehet az idei. A vagyon üzletágban a díjak már felnőttek egy európai szintre és gyakorlatilag a szektor szerződésszám tekintetében nem mondható alulbiztosítottnak. Az alulbiztosítottság leginkább a fedezetek mértékében és a személybiztosítási konstrukciók hiányában érhető tetten. Az új ügyfelek megszerzésének, illetve megtartásának módja tehát a fedezetek növelése és esetleges díjcsökkentések mellett, a vagyonbiztosítások személybiztosítási elemekkel való kombinálás
a változatlan díjtétel mellett (keresztértékesítés).
Kérdésekkel tele indulunk hát neki a 2008-nak, amely talán a piaci átrendeződések és az új értékesítési modellek éve lesz. Természetesen figyelemmel kísérjük az eseményeket és beszámolunk olvasóinknak azokról.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.