Eseményekben bővelkedő év várható az idén a biztosítási szektorban. Új piaci szereplők megjelenése, felvásárlások és esetleg egy új terület megnyitása mellett az üzletkői hálózatok fejlődésére és egyéb értékesítési csatornák megjelenésére is számíthatunk. A legnagyobb kérdés azonban az, hogy tovább csökken-e a szektor növekedési dinamikája, illetve mely területek lesznek a növekedés motorja.
Mielőtt belevágnánk az idei év lehetőségeinek elemzésébe, tekintsünk vissza egy kicsit a tavalyi évre! 2007-ben, a magyar gazdaság stagnáló mutatói mellett, a szektor növekedési dinamikája is lassult. A nem-élet biztosítási piacon 2007-ben érezhető volt a gazdasági megszorító intézkedések hatása, a piac jóval az infláció alatt nőtt, amelyre az utóbbi években nem nagyon volt példa. Jellemző lett a biztosítási piacon a kooperációk kialakulása. A szektor növekedésének hátterében az élet üzletág állt, ezen belül is a unit-linked konstrukciók. Az az évek óta tartó tendencia is folytatódott, amely szerint az egyszeri díjas termékek keresettebbek voltak a folyamatos díjú konstrukcióknál. A tavalyi év történéseinek további részleteiről az alábbi cikkben olvashat:
Ez történt 2007-ben - Vajon emlékszünk még?
Az idei év egyik legnagyobb eseménye kétségkívül az OTP-Garancia eladása lesz. A cég nyilatkozata szerint: az OTP Garancia Biztosító 2008-ban is meg kívánja őrizni fejlődésének dinamizmusát: eredményes gazdálkodás mellett tovább kívánja növelni piaci részesedését. Konkrét üzleti lépéseit természetesen jelentősen befolyásolja az a folyamat, melynek során az OTP Garancia Biztosító tulajdonosa többféle alternatívát mérlegelve új stratégiai partnert keres. A felvásárlásról bővebbe az alábbi cikkekben olvashat:
A biztosítótársaságoknál ebben az évben talán a legnagyobb kihívást az értékesítési hálózatok jövőbeni alakulása jelentheti. Ugyanis idén júliusban lép életbe az új biztosítás közvetítők felvételére vonatkozó szabályrendszer. Kulcskérdés lesz minden hálózattal rendelkező társaságnál, hogy hogyan tudják megoldani a biztosítás közvetítői létszám szükségszerű növekedését és megtartását a megváltozott szabályzók mellett. Az új CIG Biztosító megalakulása pedig a már meglévő értékesítési csatornák oldalán hozhat átrendeződéseket, elsősorban az MLM hálózatok terén.
A hagyományos csatornák mellett fokozottan jelenhetnek meg a direkt értékesítési modellek is. A Genertel tavalyi sikeres indulása, és a szerzés költségek drasztikus emelkedése, valamint a piac lassulása, önműködő és költséghatékony rendszerek kidolgozását teszi szükségszerűvé. A szabályozó környezet és az életbiztosítási termékek fejlődésének köszönhetően várhatóan megjelenik az online értékesítés az élet üzletágban is.
A szakma általános várakozása az, hogy 2008 az életbiztosítások területén további növekedést hoz majd. Az egyszeri díjas életbiztosítások további térnyerése prognosztizálható. A hagyományos biztosítások mindinkább visszaszorulnak (szerepük leginkább a kombinált termékek esetén lesz jelentős), a unit-linked konstrukciók erősödése továbbra is várható.
2008-as várakozásaik az, hogy nem lesz további romlás a kilátásokban, enyhe javulás várható. Továbbra is erős árverseny jellemzi majd a piacot, ahol a kisbiztosítók célja, hogy a tulajdonosok által meghatározott üzemméretet elérjék. E mellett a szolgáltatási verseny tovább fog fokozódni, a piac egyre inkább az ügyfél-orientált kiszolgálása készül fel.
A nem-életbiztosítás üzletágban a díjverseny folytatódni fog, melyre jó példa a 2008-as gépjármű felelősség biztosítási díjak alakulása.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A reform-folyamatok várhatóan segítik majd a kiegészítő egészségbiztosítási termékek térnyerését. Az egészségügyi reform végkimenetele pedig eldönti majd, hogy belépnek-e a biztosítók erre a piacra.
A fokozatosan fejlődő pénzügyi kultúra pedig egyre fontosabbá teszi a termékek és kapcsolódó szolgáltatások terén az innovációt. A fokozódó piaci versenynek azon piaci szereplők lehetnek a nyertesei, akik odafigyelnek az ügyféligényekre, vagy az újszerű megoldásokkal elébe mennek ezeknek önálló biztosításokkal, vagy egyéb termékekkel kombinálva. És mindezt reális költségszinttel párosítva az értékesítési csatornák széles körét alkalmazva érik el a meglévő és potenciális ügyfeleket.
A 2008. év újdonsága lehet, hogy az egyik nagy egyesület kilép a kgfb bűvköréből és új területeken veti meg a lábát. A KÖBE üzletpolitikájában megjelent, hogy az első negyedévben otthonbiztosítási módozatot kívánnak bevezetni.
A vállalati szektorban a személybiztosítás éve lehet az idei. A vagyon üzletágban a díjak már felnőttek egy európai szintre és gyakorlatilag a szektor szerződésszám tekintetében nem mondható alulbiztosítottnak. Az alulbiztosítottság leginkább a fedezetek mértékében és a személybiztosítási konstrukciók hiányában érhető tetten. Az új ügyfelek megszerzésének, illetve megtartásának módja tehát a fedezetek növelése és esetleges díjcsökkentések mellett, a vagyonbiztosítások személybiztosítási elemekkel való kombinálás
a változatlan díjtétel mellett (keresztértékesítés).
Kérdésekkel tele indulunk hát neki a 2008-nak, amely talán a piaci átrendeződések és az új értékesítési modellek éve lesz. Természetesen figyelemmel kísérjük az eseményeket és beszámolunk olvasóinknak azokról.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


