21 °C Budapest
Ezzel a melósautóval tarolna itthon a kínai Dongfeng: retteghet a Toyota, Nissan, Ford?

Ezzel a melósautóval tarolna itthon a kínai Dongfeng: retteghet a Toyota, Nissan, Ford?

2024. augusztus 21. 16:02

Érdekes kísérlet a kínai Dongfengtől a márka pickupjának, a DF6-osnak a hazai bevezetése. A kocsi gyakorlatilag a Nissan Navara alapjaira épül, a japánoknak tulajdonrészük is van az üzemben, ahol gyártják. Most alaposan leteszteltük az első hazai darabot, amely igencsak előszériás az európai piacon.

A Dongfeng Motor Corporation az egyik legnagyobb autógyártó Kínában, 2022-ben több mint 2,5 millió autót adott el, amellyel az ország egyik vezető autógyártójaként tartják számon. Az eladott járművek között szerepelnek személyautók, haszongépjárművek, valamint elektromos és hibrid járművek is. A vállalat a kínai autópiacon a harmadik legnagyobb szereplő, olyan konkurensekkel versenyezve, mint a SAIC Motor és a FAW Group. A céget 1969-ben alapították, és azóta is a kínai járműipar meghatározó szereplője.

A vállalat központja Wuhanban található, és tevékenysége kiterjed a járművek, motorok és autóalkatrészek gyártására. A Dongfeng a kínai piacon belül széles termékskálával rendelkezik, beleértve a személyautókat, haszongépjárműveket, buszokat, és egyéb közlekedési eszközöket is.

Valahonnan ismerős...

A Dongfeng, számos más kínai gyártóhoz hasonlóan úgy gondolja, sikerének egyik kulcsa a nemzetközi autógyártókkal kötött partnersége. A cég együttműködik olyan nagynevű márkákkal, mint a Nissan, Honda, Kia és a Peugeot. Egy ilyen együttműködésből született mai tesztünk alanya is, a gyártó összekerekes pickupja, a DF 6, vagy ahogyan a kínai piacon ismerik, a Rich 6. A platóajtón ott a "Zhengzhou Nissan" felirat is, ami arra utal, hogy ez valójában egy Nissan Navara. A Nissan ugyanis 50%-os részesedéssel rendelkezik a gyártóüzemben, és már 1999 óta készítik itt folyamatosan a pickupokat. Mostani tesztünket érdemes úgy olvasni, hogy ez a konkrét DF6 még egy nullszériás európai modell, konkrétan ezen a kocsin végezték a homologizációs eljárást is. A később a kontinensre érkező darabok még jócskán javulhatnak – és van is hová.

Az azonos platformról árulkodik az is, hogy 5,31 méteres hosszával, 1,85 méteres szélességével és 3,15 méteres tengelytávolságával méretei szinte teljesen megegyeznek a Navaráéval. A magassága 1,81 méter, ezzel pedig alacsonynak számít a ligában, ami bizonyos szempontból nem hátrány. A platója 1,51*1,56 méteres, illetve majdnem 50 centi magas. Abból is látszik, hogy vérbeli melósautóról van szó, hogy hátulra laprugókat szereltek a terepjárókra jellemzőbb tekercsrugók helyett. Külsőre felfedezni benne Land Cruiser, Navara vonásokat, és a motorja is egy az egyben ugyanaz, mint a Navarában, egy 2,3-as dCi, amely 160 lóerős, 380 newtonméter nyomaték leadására képes.

Ez a motor kb. elég is a kocsihoz, nem gyors, a hangja inkább traktor-jellegű, viszont rendkívül nyomatékos már egészen alacsony fordulatszámon is - a profi hangszigetelést pedig ne várjuk el egy melós pickuptól. De a 8 fokozatú automataváltóval már akadnak gondok, legalábbis eco-módban elég lassan reagál egy hirtelen gázadásra, a sportmódban ez jócskán javul, viszont értelemszerűen a motort is magasabb fordulaton használja az autó. Összességében országúton sikerült 8 liter alá levinni a fogyasztását, de 130-as pályatempónál megeszi a 8,5-9 litert is, városban pedig 10 liter fölé is nyalt.

A kapcsolható összkerékhajtást egy tekerővel lehet állítgatni (hátsókerékhajtás, sima összkerék, nehéz terepes összkerék), viszont a tekerentyű egyszerűen a kezemben maradt. Reméljük, kijavítják. Amit tudni kell még a kocsiról, hogy nincsen benne sem tempomat sem más vezetéstámogató rendszer, csak egy tolatókamera plusz hozzá radar. Ami viszont jó, hogy alapáras

  • a ránézésre strapabíró festékkel készült platóvédelem,
  • a mászóka a plató köré,
  • és ha jól tudom akkor a vonóhorog is, a kocsi pedig akár 3,5 tonnát is el tud vontatni.

A beltérrel amúgy nagy baj nem lenne, a bőrülések kényelmesek, ugyanakkor a tesztkocsiban se fűteni se szellőztetni nem lehetett őket, pedig legalább a fűtés ma már elvárás ebben a kategóriában is. A váltógomb össze-vissza lötyög, fura hangokat ad, ha kapcsolgatsz rajta, úgy összességében sem tűnt jól átgondoltnak a koncepció, ezen látszik, hogy kínai. A műszerfal csak látszólag puha műanyag, valójában kopogós, de legalább csak kis mértékben tartalmaz a beltér fekete zongoralakkot, viszont a kevesebb mint 20 ezret futott tesztkocsiban már lekopott a start-stop gomb felirata. Az is üdvözlendő lenne, ha a fedélzeti rendszert valami EU-konformabbra cserélnék le (amúgy a kocsi beállításait könnyű volt rajta megtalálni), legalábbis ami a tesztautóban volt, az tömve volt kínai nyelvű rádió- és zeneprogramokkal, illetve

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

ahhoz, hogy az Apple CarPlay működjön, külön, kínai appot kellett volna leszedni. No way. Szerencsére a bluetooth-kihangosító működött rendesen enélkül is.

A sofőr előtt két hagyományos óra mutatja a sebességet és a fordulatszámot, középen egy digitális kis kijelző kapott helyet, amelyen néha érdekes angolra fordításokkal találkozhatunk, például „door unclosed”. Összességében nagyon retró az egész, egyik utasom, aki polgárőrként egy 10 éves Navarával jár, megjegyezte, hogy a beltere egészen hasonlít a DF6-éra. Csak hát nem egy olcsó pickupról beszélünk.

Hogy áll árban a konkurensekkel?

Bár azt hinnénk elsőre, de a Dongfeng DF6 nem a legolcsóbb pickup a hazai piacon: nettóban 11,9 milliós, bruttó 15,1 milliós áron érhető el. Ehhez képest a Ssangyong Musso Grand nettó 9 999 000 forintért érhető most el legkedvezőbb listaáron, de az Isuzu D-Max is megáll nettó 11,5 millió alatt alapáron. De ha már itt tartunk a Ford Ranger (legkevesebb nettó 13 790 000 Ft duplakabinnal), vagy a Volkswagen Amarok (legkevesebb nettó 14 987 000 Ft duplakabinnal) sem annyival drágább.

Összességében érdekes kísérlet a Dongfeng DF6 a magyar piacon, de bármennyire is takarékos melósgép, az első szériás modell hiányosságai nem állnak egyenesen arányban a bejáratott, Európában régóta ismert vetélytársak áraival. Várjuk meg, milyen lesz a ténylegesen, szériában Európába szánt modell.

Fotók: Gosztola Judit

NEKED AJÁNLJUK
Moziest: új társasjáték filmrajongóknak (x)

A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.

Vállalkozást indítanál? Saját tőke nélkül is elindulhatsz, így vidd sikerre az ötleted

Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.

Te is szégyenlős vagy a szaunában? Itt a megnyugtató megoldás! (x)

Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.

Nemes Jeles László Napszállta című filmje óta nem volt ilyen a hazai mozikban: óriási siker a magyar Kickstarteren

A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. szeptember 12. csütörtök
Mária
37. hét
Szeptember 12.
Programozók napja
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?