Az érintett rakpartszakaszra a péntekről szombatra virradó éjszakától kedd hajnalig nem hajthatnak be a gépjárművel és taxival közlekedők.

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. Egy autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára van szükség egy átlagos használt autó megvásárlásához az adott országokban megállapított átlagkeresetek alapján. A kutatás rámutatott, hogy az autók megfizethetősége országonként jelentősen eltér.
A kutatásba bevont 23 európai ország használtautó-piaci helyzetének elemzéséből kiderült, hogy egy átlagos használt autó megvásárlása közel 10 hónapnyi munkát igényelne. Sok sofőr számára egy ilyen autó megvásárlása komoly kihívást jelenthet.
A 23 országot vizsgáló kutatásban Magyarország a 8. helyen áll – a magyaroknak 11,2 hónapot kellene dolgozniuk egy használt autóért. A szomszédos szlovákoknak 7,2 hónapot, az osztrákoknak 10,9 hónapot, a horvátoknak pedig 11,7 hónapot. A valóságban ez az idő akár ennek többszöröse is lehet, hiszen még több fős háztartásokban sem tudják az emberek minden hónapban a teljes jövedelmüket megtakarítani.
Európában a portugál sofőröknek kell a legtovább dolgozniuk egy átlagos használt autó megvásárlásához – akár 22,4 hónapig is. Őket követik a románok 15,4, majd a szerbek 14,7 hónappal. A legkevesebbet a finneknek kell dolgozniuk egy autóért – mindössze 2,7 hónapot, majd a németek következnek 6, és a svájciak 6,1 hónappal.
A pénzügyi szakértők általában azt javasolják, hogy hat havi fizetésünknél ne költsünk többet egy autóra. A vizsgált országok többségében azonban az autóvásárlók rendre megszegik ezt a szabályt, és inkább drágább modelleket választanak.
Az autók megfizethetősége országonként jelentősen változik
A kutatás készítése idején a magyarországi átlagkereset 1032 euró volt (kb. 407 309 forint). A Vezess.hu szerint a vásárlók általában 4,5 millió forintot költenek egy használt autóra Magyarországon. A Volkswagen Golf és az Opel Astra például a legnépszerűbb autómodellek közé tartoznak az országban. A Golf átlagos ára 5,9 millió forint, ami körülbelül 14,5 hónapnyi munkát igényel, míg az Astra körülbelül 4 millió forintba kerül, ami hozzávetőleg 9,8 havi átlagkeresetet jelent.
Az átlagos használtautó-érték Svájcban a legmagasabb – közel 39 000 euró, azonban az átlagfizetés is itt a legmagasabb a vizsgált országok közül – 6377 euró. Ezt követik az osztrákok 28 500 eurós átlagos autóárral, míg a portugáloknál ez az összeg 24 200 euró. Bár az autókra szánt költségvetés Ausztriában és Portugáliában hasonló, a fizetések jelentősen eltérnek: Ausztriában 2600 euró, míg Portugáliában kevesebb mint 1100 euró.
A legkevesebbet Ukrajnában – közel 5000 eurót, Lettországban 7500 eurót, Finnországban pedig 8000 eurót költenek autóra. Ezekben az országokban a vásárlóerő is jelentős eltéréseket mutat: Ukrajnában 394 euró, Lettországban 1100 euró, Finnországban pedig több mint 2900 euró az átlagkereset.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Míg egyes sofőrök számára eleve túl drágának tűnhet több havi fizetést használt autóra költeni, nem szabad elfelejteni, hogy a használt járművek további költségeket is rejthetnek. Sok forgalomban lévő autó kilométer-számlálóját manipulálták, vagy a rejtett sérülések később meghibásodást okozhatnak.
A használtautó-piac stabilitásának jelei
Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője rámutat, hogy a használtautó-eladások kilábaltak a stagnálásból, és a piaci helyzet jelenleg jobb, mint az előző évben. Ahogy az új autók értékesítése felpörgött, a használtautó-piacot végre elárasztották az egytulajdonosú autók, ami szélesebb választékot kínál a vásárlóknak.
Az egész kontinensen a használtautó-piac stabilizálódásának jeleit tapasztaljuk. A használt autók ára folyamatosan enyhe csökkenést mutat, és a kínálat kezd összhangba kerülni a kereslettel. Végre megszűntek azok az okok, amelyek miatt az emberek nem adták el az autóikat – már nem kell évekig várniuk az új csereautójukra
– jegyzi meg Matas Buzelis, a carVertical szakértője.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


