Aki mostanában szupermarketben jár Németországban, találkozhat egy furcsa jelenséggel: bizonyos polcokon fejjel lefelé elhelyezett termékek tűnnek fel.

Egyeztettek a tulajdonosokkal a Spar magyarországi kivonulásáról: itt a direkt válasz a kormány vételi szándékára
Rendhagyó körülmények között tartott sajtóeseményt a Spar, amin a Pénzcentrum is részt vett. Az eseményen a Spar az éves eredményeit ismertette, de a vállalat eladása körüli botrányról is beszéltek a résztvevők. Kiderült, hogy a vállalat 1023 milliárdos bruttó árbevételt realizált, de a beruházások mértékét jócskán vissza kellett vágniuk a különadók mértéke miatt. Heiszler Gabriella elmondta azt is, hogy bár a kivonulásról nem ő dönt, hanem a tulajdonos, ám a velük való beszélgetések során a kivonulásra a válasz a "nem" volt.
"Idén egy fokozott turbulenciák után érkeztünk ide. De a fő feladat az, hogy sugározzuk a nyugalmat és stabilitást, ahogy működünk" – kezdte az eseményt Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft ügyvezető igazgatója utalva a Spar eladása körül kialakult botrányra. Az ügyvezető rögtön ezután ismertette a 2023-as eredményeket. Ez az év volt az első olyan év a vállalat életében, amikor a bruttó árbevétel átlépte az 1000 milliárd forintos határt (1023 mrd).
Ez 15,8 százalékos emelkedés volt 2022-höz képest. Elhangzott az is, hogy a vállalat a franchise tagokkal együtt összesen mintegy 18 ezer munkavállalót foglalkoztat. Elmondták azt is, hogy jelenleg 447 ezer négyzetméteren működik Spar üzlet Magyarországon, ez 2022-ben 443 ezer volt. Ezzel kapcsolatban Heiszler Gabriella kiemelte, a növekedés azért ennyire kicsi, mert a pláza stop komolyan korlátozza Magyarországon a terjeszkedést.
Az ügyvezető beszélt a beruházásokról is, 2023-ben a Spar 22 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. Ez 2022-ben 31, 2021-ben 32 milliárd forint volt. Heiszler Gabriella elmondta, a beruházási összeg azért volt relatíve alacsony tavaly, mert a különadók óriási mértéke miatt komolyan át kell gondolniuk, hová csoportosítják a pénzt, és mi az amire jut, és mi az, amire kevesebb. Szóba került a beszámoló elején a Spar online bevásárlótere is, ám ez az összes bevetél elenyésző részét adja. Jelenleg a szolgáltatás 200 településen érhető el, az átlagos bevásárlókosár értéke 26 590 forint volt Magyarországon.
Veszteséges a Spar
Bár a vállalat eredményei májusban jönnek majd ki. Heiszler Gabriella elmondta, a Spar 2023-ban is veszteséges volt, nagyságrendileg ugyanakkora mértékben, mint 2022-ben. A vezető elmondta azt is, a vállalat 2023-ban mintegy 30 milliárd forintnyi különadót fizetett be az államkasszába, ha ez nem lett volna, akkor nyereségesek lettek volna. Heiszler Gabriella a Spar esetleges kivonulásáról azt mondta,
erről nem én döntök, de a tulajdanossal való beszélgetések kapcsán azt mondhatom, hogy nem.
Durván emelkedett a sajátmárka szerepe a Sparban
Voiner Eduard a Spar ügyvezető igazgatója az eseményen beszélt a sajátmárkák egyre nagyobb jelentőségéről. A vezető elmondta, 2023-ban a bevételeik egyharmadát már sajátmárkás termékek adták. Ezeknek a termékeknek az eladási volumene ráadásul úgy is emelkedni tudott, hogy közben Magyarországon a kiskereskedelem eladási volumene csúnyán beesett.
JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vezető beszélt arról is, mintegy 40 márkanév alatt forgalmaznak sajátmárkás termékeket. Ám ezek közül három igazi húzónév van a Spar, az S-budget és a Regnum. Voiner Eduard az S-budget termékekről elmondta,
a márka fiatal, 15 éves, mégis jelenleg ez a legnagyobb fegyverünk a diszkontok ellen, ugyanis ezeknek a termékeknek (mintegy 700 termék) nagyon fogyasztóbarát az áruk, viszont a minőségben nem kell kompromisszumot kötniük a vásárlóknak.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
(Címlapkép: Róka László, MTI/MTVA)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


