Noha legújabban az árrésstop vet óriási hullámokat, a hazai kiskereskedelemben egy sor egyéb folyamat is alakítja a piacot. Ne maradj le; jön a Portfolio RETAIL...

Itt a bejelentés, eladták a Spar összes üzletét Albániában: kiderült, melyik üzletlánc a vevő
A koszovói Viva Fresh Store felvásárolta a Spar albániai üzletláncát a Balfin befektetési csoporttól. A tranzakció révén Albánia vezető kiskereskedelmi lánca új tulajdonos kezébe került - szúrta ki a 24.hu.
A felvásárlás pontos értéke nem került nyilvánosságra, de az ügylet jelentős mérföldkő az albán kiskereskedelmi piacon. A Spar Albánia 2016 óta, amikor a Balfin megszerezte a holland anyavállalattól a franchise jogokat, folyamatos növekedési pályán volt.
A vállalat 2023-as teljesítménye kiemelkedő volt: 111 millió eurós forgalmat ért el, ami 14 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest. Az adózás előtti eredmény még ennél is impresszívebb növekedést mutatott: 62 százalékkal 4,1 millió euróra emelkedett. A cég ezzel a Big Market mögött a második legnagyobb franchise hálózattá vált Albániában.
A franchise partnerekkel együtt számított teljes bevétel még jelentősebb: 16 százalékos növekedéssel 192 millió eurót ért el a vállalat, míg az adózás előtti eredmény 37 százalékkal 9 millió euróra nőtt. A profitabilitás is javult: a haszonkulcs a 2022-es 4 százalékról 4,7 százalékra emelkedett. Az üzlethálózat 2023 végén 90 szupermarketet és két hipermarketet foglalt magában.
A Viva Fresh Store, amely Xhevdet Rexhepi üzletember tulajdonában áll és már Koszovóban valamint Észak-Macedóniában is jelen van, ambiciózus tervekkel vágott bele a felvásárlásba. Közleményük szerint céljuk az albán piaci jelenlét erősítése mellett a gazdaság fejlesztése új munkahelyek létrehozásával, a helyi termelőkkel való együttműködés bővítésével és a kiskereskedelmi szektor korszerűsítésével.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


