Vidéken ugyan kevesebben drágítottak, de aki megtette, az elég komoly emelést hajtott végre.

Noha legújabban az árrésstop vet óriási hullámokat, a hazai kiskereskedelemben egy sor egyéb folyamat is alakítja a piacot. A hagyományos és online boltok közötti rivalizálás, az automatizáció foglalkoztatottságban játszott szerepe, a digitalizáció nyaktörő sebességű fejlődése és a szektort érintő logisztikai kihívások csak néhány ezen kulcstrendek közül. A teljes nagyképről az április 2-i Portfolio RETAIL DAY 2025 ad pillanatfelvételt, ahol vezető szakértők osztják meg tapasztalataikat.
Igazi in medias res felütéssel indul április 2-án a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencia, hiszen mindjárt a legelején Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkára vázolja a kormány kiskereskedelmi szabályozással kapcsolatos terveit és prioritásait. Az árrésstop és a potenciális egyéb intervenciós intézkedések tükrében alighanem minden érintett kiemelt érdeklődéssel várja az államtitkár szavait.
Ezt követően a meghívott ágazati szakemberek veszik át a főszerepet a színpadon, hogy feltárják a legfontosabb globális és hazai trendeket a makrogazdasági fundamentumoktól kezdve a munkaerőhiány kezelésének kérdésköréig.
Elsőként Madár István, a Portfolio Csoport vezető elemzője vet számot a magyar háztartások fogyasztásának alakulásával, majd az iparág legnagyobb kihívásaival külön panelbeszélgetés foglalkozik olyan csúcsvezetők részvételével, mint:
- Heiszler Gabriella, elnök - ügyvezető igazgató, SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
- Németh Kornél, ügyvezető igazgató, Rossmann Magyarország Kft.
- Szimeiszter Sándor, Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős országigazgató, JYSK
- Várkonyi Balázs, Extreme Digital, alapító, Vatera és Jófogás, ügyvezető igazgató
- Moderátor: Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média (Portfolio Csoport)
A szekciót a magyar FMCG-szektor áttekintésével zárjuk egy panelbeszélgetés keretében, ahol hangsúlyosan jelennek meg az ágazatot sújtó árszabályozási anomáliák is. A beszélgetést Dr. Kozák Tamás az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára vezeti fel, majd moderátori szerepkörre vált.
A beszélgetés résztvevői:
- Burger Ottó, vezérigazgató, CBA Kereskedelmi Kft.
- Éder Tamás, elnök, Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége
- Kazatsay Eszter, kommunikációs vezető, PENNY Magyarország
- Moderátor: Dr. Kozák Tamás, főtitkár, Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ)
Kőboltok vs. online kereskedelem: Mortal Kombat?
A konferencia külön szekciót szentel a hagyományos "kőboltokban”, illetve az online térben zajló kereskedelemnek. Egy igazi pezsgő közegről van szó, hiszen immár nem csak az uniós, hanem a globális versenytársak is állandó nyomás alatt tartják a magyarországi e-kereskedelem szereplőit, akik kénytelenek alkalmazkodni a növekvő nyomáshoz.
És noha úgy tűnik, hogy a webshop indítás aranykora véget ért idehaza, még mindig vannak kínálkozó lehetőségek.
Ezzel együtt a tradicionális üzletek sem tétlenkednek, amire jó példa a kétmilliárdos fejlesztéssel megújult Lurdy Ház, így igazán izgalmas lesz áttekinteni a fizikai és a netes kereskedelmi világ fejlődési tendenciáit és rivalizálásának jelenlegi állapotát.
A témakört előbb a kiskereskedelmi szektor szakpolitikai vonatkozásainak áttekintésével indítjuk, mégpedig Kozák Ákos PhD, a Danubia Forum ügyvezető igazgatójának előadásában, aki a versenyképességi előfeltételeket vizsgálja meg.
Ezután Borbély Gábor, a CBRE kutatási igazgatója tart panelfelvezető előadást, hogy aztán moderátori szerepkörben szólaltassa meg a "kőboltok" világában uralkodó iparági trendekről a következő kiváló szakembereket:
- Cseresnyési Ádám, bérbeadási igazgató, ECE Projektmanagement Budapest
- Csordás Stefi, B2C üzletág vezető, Westend
- Deutsch Krisztina MRICS, bérbeadási és marketing igazgató, Etele Plaza
- Simon Tamás, értékesítési igazgató, Indotek Group
A szekcióban egy másik kerekasztal-beszélgetés is helyet kap, mégpedig a legismertebb hazai e-kereskedők részvételével, akik a piacépítés kihívásairól osztják meg gondolataikat, valamint régiós helyzetképet vázolnak fel.
- Deák András, Digitális Csatornák igazgató, Libri-Bookline
- Laczkó Balázs, tulajdonos, Netmarketing, Sneci.hu
- Pörzse Norbert, alapító, Vágyaim.hu webáruház
- Szilágyi Márk György, ügyvezető, Daktela
- Moderátor: Mondovics Péter, DKSZ tag, marketing manager, Mastercard
Marketingkommunikációs gyakorlatok a kiskereskedelemben
A konferencia délutánt indító szekciója a marketing, kommunikáció és PR legújabb trendjeit veszi górcső alá. Ennek megfelelően megvizsgáljuk a retail média térhódítását, az influenszer marketing szerepét, valamint a határon túli e-kereskedelmi terjeszkedés marketingstratégiai aspektusait.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Elsőként Somlói Nina, a PwC Magyarország Senior Associate-je beszél arról, hogyan rajzolja át és forradalmasítja a retail média térhódítása a teljes hirdetői piacot, majd egy panelből kiderül, hogy mitől szárnyal a retail médi, illetve hogy az új hirdetési forma leválthatja-e teljesen a hagyományos médiát és a közösségi felületeket.
A beszélgetés résztvevői:
- Karczub-Lehoczky Fanni, marketing igazgató, MediaMarkt Magyarország
- Somlói Nina, Senior Associate, PwC Magyarország
- Szabó Ákos, a Barion üzletfejlesztési tanácsadója, IAB Hungary Retail Media Munkacsoport vezető
- Moderátor: Orosz Márton, tartalomfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport
Még két panelbeszélgetésre lesz idő ebben a szekcióban, ahol előbb az influenszer marketing marketingkommunikációban betöltött szerepéről lesz szó.
A beszélgetés résztvevői:
- Balogh Levente, elnök, tulajdonos, Szentkirályi Ásványvíz Kft.
- Rákos Márk, talent menedzser, PFR Group
- Varga Noémi, stratégiai marketing osztályvezető, PENNY
- Moderátor: Orosz Márton, tartalomfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport
A kora délutáni paneldömpinget a Digitális Kereskedelmi Szövetség operatív vezetője, Bogos Boglárka moderálása mellett a külföldi terjeszkedés marketingstratégiájáról szóló beszélgetés zárja Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője és társtulajdonosa, valamint Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu webáruház alapítójának részvételével.
Az automatizáció horizontján túl
A konferencia záró szakaszát a Retail-Tech és a logisztika tematikájára fűztük fel. Toldi Gábor, a DTC Solution ügyvezető igazgatója a foglalkoztatási stratégiákról tart előadást, különös tekintettel az automatizáció hatásaira a kiskereskedelmi szektorban. Annál is inkább aktuális a kérdés, mert a pénztárgépmentes üzletek már idehaza is a mindennapok részévé váltak, és a költséghatékonyság új dimenzióját kínálják.
A kapcsolódó kerekasztal-beszélgetésben a szakértők még mélyebbre ásnak a digitalizáció, automatizáció és ESG témakörben. Méri Tamás, az Access4You International társalapítója és üzletfejlesztési igazgatója vezeti fel, majd moderálja a beszélgetést, amelyben olyan szakértők vesznek részt, mint Andri Diána, a Decathlon Magyarország fenntarthatósági vezetője, Galambos Tamás, a Cognitudo.ai társalapítója, Luspay Miklós, a Magyar Nemzeti Bank igazgatója, Nagy-Józsa Dorka, a Y2Y Ltd. CEO-ja, valamint Székács Tibor, a Kende Retail Operation Kft. ügyvezető igazgatója és társtulajdonosa.
A kiskereskedelmi szektor logisztikai kihívásaival szintén dedikált panelbeszélgetés foglalkozik.
A beszélgetés résztvevői:
- Barna Zsolt, elnök-vezérigazgató, Waberer’s Csoport
- Kovács Gábor, Commercial Director, FoxPost
- Perényi András, CEO, Webshippy Fulfillments
- Moderátor: Nagy-Józsa Dorka, CEO, Y2Y Ltd.
A szakmai programot networking szekció zárja, ahol egy koccintás mellett nyílik lehetőség további kapcsolatépítésre.
Ne maradjon le erről az egyedülálló lehetőségről! Regisztráljon most a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferenciára, és legyen részese az év legfontosabb kiskereskedelmi eseményének!

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


