17 °C Budapest
Egy érett férfi élelmiszert keres, miközben a helyi szupermarketben vásárol.

Erős névsorral és a legújabb trendekkel jön a kihagyhatatlan hazai retail csúcs

2025. március 29. 14:05

Noha legújabban az árrésstop vet óriási hullámokat, a hazai kiskereskedelemben egy sor egyéb folyamat is alakítja a piacot. A hagyományos és online boltok közötti rivalizálás, az automatizáció foglalkoztatottságban játszott szerepe, a digitalizáció nyaktörő sebességű fejlődése és a szektort érintő logisztikai kihívások csak néhány ezen kulcstrendek közül. A teljes nagyképről az április 2-i Portfolio RETAIL DAY 2025 ad pillanatfelvételt, ahol vezető szakértők osztják meg tapasztalataikat.

Igazi in medias res felütéssel indul április 2-án a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencia, hiszen mindjárt a legelején Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkára vázolja a kormány kiskereskedelmi szabályozással kapcsolatos terveit és prioritásait. Az árrésstop és a potenciális egyéb intervenciós intézkedések tükrében alighanem minden érintett kiemelt érdeklődéssel várja az államtitkár szavait.

Ezt követően a meghívott ágazati szakemberek veszik át a főszerepet a színpadon, hogy feltárják a legfontosabb globális és hazai trendeket a makrogazdasági fundamentumoktól kezdve a munkaerőhiány kezelésének kérdésköréig.

Elsőként Madár István, a Portfolio Csoport vezető elemzője vet számot a magyar háztartások fogyasztásának alakulásával, majd az iparág legnagyobb kihívásaival külön panelbeszélgetés foglalkozik olyan csúcsvezetők részvételével, mint:

  • Heiszler Gabriella, elnök - ügyvezető igazgató, SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
  • Németh Kornél, ügyvezető igazgató, Rossmann Magyarország Kft.
  • Szimeiszter Sándor, Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős országigazgató, JYSK
  • Várkonyi Balázs, Extreme Digital, alapító, Vatera és Jófogás, ügyvezető igazgató
  • Moderátor: Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média (Portfolio Csoport)

A szekciót a magyar FMCG-szektor áttekintésével zárjuk egy panelbeszélgetés keretében, ahol hangsúlyosan jelennek meg az ágazatot sújtó árszabályozási anomáliák is. A beszélgetést Dr. Kozák Tamás az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára vezeti fel, majd moderátori szerepkörre vált.

A beszélgetés résztvevői:

  • Burger Ottó, vezérigazgató, CBA Kereskedelmi Kft.
  • Éder Tamás, elnök, Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége
  • Kazatsay Eszter, kommunikációs vezető, PENNY Magyarország
  • Moderátor: Dr. Kozák Tamás, főtitkár, Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ)

Kőboltok vs. online kereskedelem: Mortal Kombat?

A konferencia külön szekciót szentel a hagyományos "kőboltokban”, illetve az online térben zajló kereskedelemnek. Egy igazi pezsgő közegről van szó, hiszen immár nem csak az uniós, hanem a globális versenytársak is állandó nyomás alatt tartják a magyarországi e-kereskedelem szereplőit, akik kénytelenek alkalmazkodni a növekvő nyomáshoz.

Ezzel együtt a tradicionális üzletek sem tétlenkednek, amire jó példa a kétmilliárdos fejlesztéssel megújult Lurdy Ház, így igazán izgalmas lesz áttekinteni a fizikai és a netes kereskedelmi világ fejlődési tendenciáit és rivalizálásának jelenlegi állapotát.

A témakört előbb a kiskereskedelmi szektor szakpolitikai vonatkozásainak áttekintésével indítjuk, mégpedig Kozák Ákos PhD, a Danubia Forum ügyvezető igazgatójának előadásában, aki a versenyképességi előfeltételeket vizsgálja meg.

Ezután Borbély Gábor, a CBRE kutatási igazgatója tart panelfelvezető előadást, hogy aztán moderátori szerepkörben szólaltassa meg a "kőboltok" világában uralkodó iparági trendekről a következő kiváló szakembereket:

  • Cseresnyési Ádám, bérbeadási igazgató, ECE Projektmanagement Budapest
  • Csordás Stefi, B2C üzletág vezető, Westend
  • Deutsch Krisztina MRICS, bérbeadási és marketing igazgató, Etele Plaza
  • Simon Tamás, értékesítési igazgató, Indotek Group

A szekcióban egy másik kerekasztal-beszélgetés is helyet kap, mégpedig a legismertebb hazai e-kereskedők részvételével, akik a piacépítés kihívásairól osztják meg gondolataikat, valamint régiós helyzetképet vázolnak fel.

  • Deák András, Digitális Csatornák igazgató, Libri-Bookline
  • Laczkó Balázs, tulajdonos, Netmarketing, Sneci.hu
  • Pörzse Norbert, alapító, Vágyaim.hu webáruház
  • Szilágyi Márk György, ügyvezető, Daktela
  • Moderátor: Mondovics Péter, DKSZ tag, marketing manager, Mastercard

Marketingkommunikációs gyakorlatok a kiskereskedelemben

A konferencia délutánt indító szekciója a marketing, kommunikáció és PR legújabb trendjeit veszi górcső alá. Ennek megfelelően megvizsgáljuk a retail média térhódítását, az influenszer marketing szerepét, valamint a határon túli e-kereskedelmi terjeszkedés marketingstratégiai aspektusait.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Elsőként Somlói Nina, a PwC Magyarország Senior Associate-je beszél arról, hogyan rajzolja át és forradalmasítja a retail média térhódítása a teljes hirdetői piacot, majd egy panelből kiderül, hogy mitől szárnyal a retail médi, illetve hogy az új hirdetési forma leválthatja-e teljesen a hagyományos médiát és a közösségi felületeket.

A beszélgetés résztvevői:

  • Karczub-Lehoczky Fanni, marketing igazgató, MediaMarkt Magyarország
  • Somlói Nina, Senior Associate, PwC Magyarország
  • Szabó Ákos, a Barion üzletfejlesztési tanácsadója, IAB Hungary Retail Media Munkacsoport vezető
  • Moderátor: Orosz Márton, tartalomfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport

Még két panelbeszélgetésre lesz idő ebben a szekcióban, ahol előbb az influenszer marketing marketingkommunikációban betöltött szerepéről lesz szó.

A beszélgetés résztvevői:

  • Balogh Levente, elnök, tulajdonos, Szentkirályi Ásványvíz Kft.
  • Rákos Márk, talent menedzser, PFR Group
  • Varga Noémi, stratégiai marketing osztályvezető, PENNY
  • Moderátor: Orosz Márton, tartalomfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport

A kora délutáni paneldömpinget a Digitális Kereskedelmi Szövetség operatív vezetője, Bogos Boglárka moderálása mellett a külföldi terjeszkedés marketingstratégiájáról szóló beszélgetés zárja Kelemen Kristián, a Furbify értékesítési vezetője és társtulajdonosa, valamint Pörzse Norbert, a Vágyaim.hu webáruház alapítójának részvételével.

Az automatizáció horizontján túl

A konferencia záró szakaszát a Retail-Tech és a logisztika tematikájára fűztük fel. Toldi Gábor, a DTC Solution ügyvezető igazgatója a foglalkoztatási stratégiákról tart előadást, különös tekintettel az automatizáció hatásaira a kiskereskedelmi szektorban. Annál is inkább aktuális a kérdés, mert a pénztárgépmentes üzletek már idehaza is a mindennapok részévé váltak, és a költséghatékonyság új dimenzióját kínálják.

A kapcsolódó kerekasztal-beszélgetésben a szakértők még mélyebbre ásnak a digitalizáció, automatizáció és ESG témakörben. Méri Tamás, az Access4You International társalapítója és üzletfejlesztési igazgatója vezeti fel, majd moderálja a beszélgetést, amelyben olyan szakértők vesznek részt, mint Andri Diána, a Decathlon Magyarország fenntarthatósági vezetője, Galambos Tamás, a Cognitudo.ai társalapítója, Luspay Miklós, a Magyar Nemzeti Bank igazgatója, Nagy-Józsa Dorka, a Y2Y Ltd. CEO-ja, valamint Székács Tibor, a Kende Retail Operation Kft. ügyvezető igazgatója és társtulajdonosa.

A kiskereskedelmi szektor logisztikai kihívásaival szintén dedikált panelbeszélgetés foglalkozik.

A beszélgetés résztvevői:

  • Barna Zsolt, elnök-vezérigazgató, Waberer’s Csoport
  • Kovács Gábor, Commercial Director, FoxPost
  • Perényi András, CEO, Webshippy Fulfillments
  • Moderátor: Nagy-Józsa Dorka, CEO, Y2Y Ltd.

A szakmai programot networking szekció zárja, ahol egy koccintás mellett nyílik lehetőség további kapcsolatépítésre.

Ne maradjon le erről az egyedülálló lehetőségről! Regisztráljon most a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferenciára, és legyen részese az év legfontosabb kiskereskedelmi eseményének!

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 5. szombat
Vince
14. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33