A zárószinten elhelyezkedő lakásokat sokan kerülik, különösen a régebbi építésű társasházak, panelházak esetében, ami jelentős árkülönbséget eredményez.
Megváltoztatta a fizetési szokásokat a járvány, a bankkártyás vásárlások kerültek előtérbe: a bankkártyások szeptember végéig 21 százalékkal nagyobb összegben vásároltak belföldön, mint a múlt év azonos időszakában, az online vásárlásoknál pedig még komolyabb, 46 százalékos növekedést produkáltak. Ráadásul az idén már a bank több mint 450 ezer ügyfele vásárolt rendszeresen belföldön kártyával, míg tavaly 414 ezren voltak.
Évek óta trendszerűen növekszik a bankkártyás forgalom Magyarországon, a koronavírus-járvány pedig további erősödést hozott, emellett készpénzfelvételeknél is átalakította a mindennapi szokásokat - derül ki a K&H Bank legfrissebb összeállításából, amelyben az első kilenchavi adatokból jól láthatóak a változások, amelyek összhangban vannak a bank készpénzforgalmat csökkentő törekvéseivel is.
Több mint 450 ezren kártyáznak
A belföldi bankkártyás vásárlások volumene az idei hónapokban - szeptember végéig - átlagosan 21 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Áprilisban, a járvány első hullámának legsúlyosabb időszakában - a kijárási korlátozások idején - volt a legkisebb mértékű a növekedés, akkor 4 százalékkal költöttek többet a bank bankkártyás ügyfelei, július hozta a legkiugróbb eredményt, akkor 28 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest. A “kártyázás" népszerűségét jelzi, hogy az idei első háromnegyed évben átlagosan több mint 450 ezer ügyfél vásárolt bankkártyával belföldön, ami 9 százalékos növekedést jelent éves szinten, a múlt év azonos időszakában ugyanis 414 ezren voltak. Az online vásárlásoknál is jelentős az idei emelkedés, többek között azért, mert a járvány miatt sokan rendeltek interneten keresztül: havi átlagban 46 százalékkal nőtt az online vásárlások összege, áprilisban volt a rekord, amikor 64 százalékos volt a növekedés előző évhez képest, ami szintén az első hullámban elrendelt kijárási korlátozásokkal magyarázható.
A készpénzfelvételeknél teljesen más forgatókönyv érvényesült a kérdéses kilenc hónap során. A K&H Bank adatai szerint a belföldi készpénzfelvételek összege az év elején - januárban, februárban és márciusban - mért 13-15 százalékkal volt magasabb, aztán jött a fordulat. Áprilisban 16 százalékkal, májusban pedig 11 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Június óta pedig lényegében stagnálás látható. Idén az ügyfelek kevesebb alkalommal, de nagyobb összeget vettek fel készpénzben.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


