8 °C Budapest

Országos kampány indult az alma népszerűsítéséért: rá is fér, aranyárban mérik

2020. október 8. 15:33

Ismét elindíult az alma fogyasztásösztönző kampánya, melynek célja az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés mellett az, hogy felhívja a vásárlók és a fogyasztók figyelmét az alma pozitív élettani hatásaira. 

Fogyasztásösztönző kampányba kezdett az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC): "Alma, a természet oltalma" - ezzel a szlogennel szeretnék felhívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a jó minőségű étkezési almafajtákat rendszeresen fogyasszák és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. Emellett a kampány bemutatja az alma pozitív élettani hatásait, hiszen az alma nagyban javítja az általános egészségügyi állapotot, erősíti az immunrendszert és mérsékli a fáradékonyságot.

A rekorder

Szüksége is van a kampányra, hiszen egyetlen termék sem drágult akkorát egyetlen év leforgás alatt magyarországon, mint az alma.Csütörtök reggel tett közzé a KSH a fogyasztói árakkal kapcsolatos statisztikáit. Ebből kiderült, hogy 2020. szeptemberben a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,4 százalék volt. 2019. szeptemberhez viszonyítva az élelmiszerek ára 7,3 százalékkal nőtt, ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 18,5 százalékkal lett magasabb, az alma pdig árcsökkenésben és árdrágulásban is egyszerre volt rekorder a múlt hónapban.

Az éves szintű drágulás toplistáját - már hónapok óta változatlanul - az alma vezeti.

Senkinek sem kell magyarázni, hogy az alma idénre jelentősen megdrágult - részben a vírus, részben mezőgazdasági okokból -, csaknem minden hónapban másfél-kétszer akkora volt az árkülönbség éves szinten, és nem volt másként szeptemberben sem. Nem is csoda, hogy fixen az első helyet szerzi meg az alma az éves szintű drágulási toplistáinkban:

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 8. kedd
Dénes
15. hét
Április 8.
A romák világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33