0 °C Budapest

Országos kampány indult az alma népszerűsítéséért: rá is fér, aranyárban mérik

2020. október 8. 15:33

Ismét elindíult az alma fogyasztásösztönző kampánya, melynek célja az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés mellett az, hogy felhívja a vásárlók és a fogyasztók figyelmét az alma pozitív élettani hatásaira. 

Fogyasztásösztönző kampányba kezdett az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC): "Alma, a természet oltalma" - ezzel a szlogennel szeretnék felhívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a jó minőségű étkezési almafajtákat rendszeresen fogyasszák és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. Emellett a kampány bemutatja az alma pozitív élettani hatásait, hiszen az alma nagyban javítja az általános egészségügyi állapotot, erősíti az immunrendszert és mérsékli a fáradékonyságot.

A rekorder

Szüksége is van a kampányra, hiszen egyetlen termék sem drágult akkorát egyetlen év leforgás alatt magyarországon, mint az alma.Csütörtök reggel tett közzé a KSH a fogyasztói árakkal kapcsolatos statisztikáit. Ebből kiderült, hogy 2020. szeptemberben a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,4 százalék volt. 2019. szeptemberhez viszonyítva az élelmiszerek ára 7,3 százalékkal nőtt, ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 18,5 százalékkal lett magasabb, az alma pdig árcsökkenésben és árdrágulásban is egyszerre volt rekorder a múlt hónapban.

Az éves szintű drágulás toplistáját - már hónapok óta változatlanul - az alma vezeti.

Senkinek sem kell magyarázni, hogy az alma idénre jelentősen megdrágult - részben a vírus, részben mezőgazdasági okokból -, csaknem minden hónapban másfél-kétszer akkora volt az árkülönbség éves szinten, és nem volt másként szeptemberben sem. Nem is csoda, hogy fixen az első helyet szerzi meg az alma az éves szintű drágulási toplistáinkban:

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?