A szülők is óvatlanok a Facebook közösségi portálon: kutatók szerint ugyanakkora az esélye annak, hogy túl sok személyes információt osztanak meg az oldalon, mint a tinédzsereknél.
"A Facebook nem csak a fiatalok körében vált jelenséggé - magyarázta a szakemberek egyike, Emily Christofides PhD-hallgató, a kanadai Guelphi Egyetem kutatója. - Az internetes környezet minden korosztály képviselőre befolyással van. A szülők és a gyerekek egyaránt túl sokat adnak ki magukról, többet, mint esetleg azt más közösségi színtereken tennék. Bizonyos pszichológiai tényezők erősítik is ezt a viselkedést."
Az egyetem 285, 19 és 71 év közötti felnőttet és 288 kiskorú jelenlétét vizsgálta a Facebookon. A kiskorúak életkora 9 és 18 év közötti volt, noha a világ legnépszerűbb közösségi portálja 13 éves kortól várja soraiba a felhasználókat: becslések szerint azonban 7,5 millió tag életkora nem éri el a 13-at. Az eredmények szerint a fiatalok többet árulnak el magukról, mint a felnőttek, de csak azért, mert több időt töltenek a közösségi hálón, és nem azért, mert kevésbé törődnének a biztonsággal. A tinik naponta átlagosan 55 percet, míg a felnőttek 38 percet szörfölnek a Facebookon.
Az idősebbek viszont kevésbé vannak tudatában a kiszolgáltatottság következményeinek - derült ki a kutatásból, amely szerint minél több időt tölt valaki a közösségi portálon, annál több dolgot oszt meg magáról. A megosztás mozgatórugói között fontos tényező a népszerűség iránti vágy - világítottak rá a szakemberek. Megítélésük szerinta Facebook olyan környezet, amely személyes információk megosztására bátorítja az embereket, és előfordulhat, hogy ugyan törődnek a biztonsággal, de mégis lemondanak róla a népszerűség érdekében.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


