Az indiai bíróság megtiltotta a német luxusírószer-gyártó Montblancnak, hogy nemzeti hősük, Gandhi képével fémjelezze 16 ezer fontos (4,8 millió forint) luxustollát, ezzel ugyanis megsértik a jelképekkel és nevekkel való visszaélés elleni törvényt.
A tollat Gandhi születésének 140. évfordulójára készítette Montblanc, melyből mindössze 241 darab készült, pontosan annyi, ahány mérföldet gyalogolt Gandhi tiltakozásképp 1930-ban a sóra kivetett adó eltörléséért protestálva.
Az indiaiak közül többen felháborodásuknak adtak hangot, és egy férfi pert is indított a cég ellen, mondván, teljesen ledegradálják nemzeti hősük emlékét, aki világ életében az anyagi javak ellenzője volt, és a hazai iparosokat támogatta.
Magyarul nem valószínű, hogy Gandhi maga örülne annak, ha egy olyan Hamburgban készült terméket reklámoznának arcával, ami annyiba kerül, amennyi pénzből a 400 millió, szegénységi küszöb alatt élő indiai csak ötven évnyi munkával lenne képes megkeresni.
A cég ezen a héten nyilvánosan bocsánatot kért minden indiaitól, mondván, nem akarták megsérteni őket, és nem tudták, hogy külön engedélyt kell kérniük az indiai törvények szerint arra, hogy Gandhi arcképét használhassák reklámcélokra.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


