Egy friss nemzetközi kutatás szerint a hongkongi fogyasztók bírnak az egyik legkifinomultabb attitűddel a luxuscikkekkel kapcsolatban. A helyiek nem csak egyszerűen önmaguk, de a társadalom többi tagja felé is jelezni szeretnék, hogy igen, ők megengedhetik maguknak a drága holmik megvásárlását.
Látható, nem látható
Vannak, akik vágynak rá, de nem engedhetik meg maguknak, vannak, akik megengedhetik, de nem vágnak fel vele, és igen vannak, akik nem csak megvehetik, de mutogatják, sőt birtoklásukat életformaként értékelik. A piacelemző Synovate nemzetközi, luxuscikkekre vonatkozó attitűdvizsgálata szerint Hongkongban élnek a legtöbben, akik ez utóbbi kategóriába tartoznak.
A 8100 válaszadó részvételével készült kutatás szerint sokaknak a logó jelent mindent, míg másoknak éppen annak elrejtése a vonzó. A tizenegy országra kiterjedő felmérés szerint a fogyasztók 47 százaléka preferálja a látható márkajelzéssel ellátott termékeket, míg 34 százalékuk inkább a diszkrétebb holmikat kedveli. A vizsgált piacok közül India (79%), Hongkong (68%) és az Egyesült Arab Emírségek (58%) lakói választják a legnagyobb arányban a márkajelzett cikkeket, míg Brazíliában (51%), Franciaországban (47%) és az Egyesült Királyságban (46%) vannak a legtöbben, akik a látható logó nélküli termékeket kedvelik.
De miért is érdekes megvenni vagy birtokolni a luxuscikkeket? A válaszadók 28 százaléka különlegesnek érzi magát tőlük, 27 százaléka a minőség és viselet érzését szereti, 14 százalékuk pedig a márka hírnevét értékeli. A fogyasztói csoportok közül az amerikaiak (45%) és a britek (44%) kedvelik leginkább a különlegesség érzetét. Szintén a britek (35%) és az amerikaiak (32%), valamint a franciák (32%) azok, akik a minőséget szeretik, végül az indiaiak (28%), franciák (20%) és hongkongiak (20%) azok, akik a legnagyobb arányban adnak a márka reputációjára.
Birtokolni, birtokolni, birtokolni
A kutatást elemző szakértők szerint a hongkongiak számára a márkajelzés státusszimbólum, amely az anyagi jólétet jelzi. Ezt bizonyítja azt is, hogy a 49 százalékos nemzetközi átlaggal szemben a hongkongiak 70 százaléka nem vásárol használt cikkeket, csakis az újat fogyasztja.
Vásárlásai során a tizenegy ország fogyasztóinak átlagosan 28 százaléka mérlegeli a lehetséges alternatívákat, mielőtt választ. A Hongkongban élők jelentős része, 29 százaléka ugyanakkor, ha meglát valamit, először elgondolkodik ugyan, de ha úgy érzi, hogy kell neki, mindenképpen megveszi a terméket. Ez az arány egyébként 10 százalékkal magasabb, mint a nemzetközi átlag.
A Synovate kutatása szerint a Hongkongban élők 61 százaléka a médiában megjelenő hírességeken méri le, hogy melyek az aktuálisan divatos márkák. (Ugyanez az arány nemzetközi szinten 48 százalék.) Érdekes ugyanakkor, hogy az internet számukra nem hiteles forrás: 66 százalékuk egyáltalán nem figyeli a luxuscikkekkel foglalkozó online csatornákat. Az a 34 százalék, aki viszont igen, az fórumokon, blogokon és a közösségi oldalakon keresztül informálódik.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mit venne, ha megtehetné?
A kutatók feltették a kérdést a megkérdezetteknek, hogy ha a pénz nem lenne akadály, mi az a luxustárgy, aminek megvásárlása a legnagyobb örömet okozna számukra.
A lista élén 31 százalékos válaszadási aránnyal az autók állnak, a piaci arányokat tekintve a brazilok 57, az amerikaiak 51, a kanadaiak 50 százaléka ezeket választaná. Második, harmadik, negyedik helyre, 11-11 százalékkal az ékszerek, dizájner ruhaneműk és az elektronikai cikkek kerültek. Országos szinten az Egyesült Arab Emírségek területén élők 28 százaléka ékszerekre, az indiaiak 25 százaléka ruhákra, a hongkongiak és spanyolok 20 százaléka pedig elektronikai cikkekre költene. Szintén népszerű luxustárgynak számítanak a drága órák az arabok (15%) és a hongkongiak (13%) körében, míg Tajvan lakosai (13%) cipőkre és ruhákra adnának ki nagyobb összeget.
Érdekes módon akadt olyan piac is, ahol a fogyasztók jelentős része nem tudott választani: "a pénz nem akadály" kitétel ellenére a hollandok 22 százaléka ugyanis a felkínált lehetőségek közül semmit sem venne meg.
Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.