A hamisítványok kiszűrésére irányuló chartát tett közzé a francia kormány. A dokumentum a luxus divatcégek és az online kereskedelmi portálok közötti együttműködést hivatott koordinálni -írja a hamisitasellen.hu.
A dokumentum célja, hogy koordinált együttműködést valósítson meg az ország luxus divatcégei, így a Louis Vuitton, a Chanel és a Dior, valamint az online kereskedelmi portálok között. A dokumentum része annak a nagyobb intézkedéscsomagnak, amely a digitális környezetben hivatott a szellemi tulajdonjogok védelmét biztosítani.
A francia pénzügyminiszter, Christine Lagarde szerint a charta összesíti azokat a legjobb gyakorlatokat, amelyek segítségével hatékony kooperáció valósítható meg a hamisítók által támadott cégek - a divatcikkek gyártói mellett a gyógyszer-, kozmetikai- és ruhaipari vállalkozások - és a hamisítványok értékesítői által használt e-kereskedelmi portálok között.
A dokumentumot mind a francia luxuscégek, mind a két legnagyobb, helyi székhelyű internetes kereskedelmi portál képviselői is elfogadták. A charta értelmében a cégek rendszeresen monitorozni fogják a honlapokon megjelenő termékeket, és bejelentik, ha hamisítványt találnak. Maguk a webhelyek pedig vállalták, hogy a bejelentett hamisítványokat a lehető legrövidebb időn belül eltávolítják, miközben maguk is folyamatosan figyelik kereskedőik kínálatát, és törlik a gyanúsnak ítélt hirdetéseket.
Kérdéses egyelőre, hogy a charta bevezetése mekkora előrelépést jelent majd a hamisítványok terjesztésének visszaszorításában, a dokumentumot ugyanis a két legnagyobb nemzetközi online kereskedelmi felület, az eBay és az Amazon nem írta alá. Lagarde ugyanakkor bízik abban, hogy ha a kooperáció a fogyasztók szempontjából a kisebb webhelyek esetében hasznosnak bizonyul, akkor a két legnagyobb portál vezetői is meggyőzhetőek lesznek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


