Külföldön már magát a népszerű dubai csokit is árusítja a Lidl, reménykedhetnek a magyar vásárlók. Itthon egyelőre a hozzávalók akciósak, mutatjuk, hogy kell otthon elkészíteni.
Kiélezett a verseny az édességek piacán: miközben a gyártókat egyre inkább sújtja a visszaeső kereslet és a termékadó, a vevők egyre inkább a gyengébb minőségű, és a saját márkás termékek felé fordulnak. Kérdés, mi lesz idén a karácsonyi csúcsszezonban, és persze az sem mindegy, mi várható a szaloncukorfronton.
A csokoládék, cukorkák piacán is kiélezett a verseny Magyarországon: 2009 óta jelentős mértékben csökken a piac, a kereslet, a Népegészségügyi Termékadó (NETA) pedig még egy lökést adott ennek a negatív folyamatnak - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Sánta Sándor, a Bonbonetti csoport vezérigazgatója. A fogyasztók ennek hatására egyre inkább a rosszabb minőségű, alacsonyabb beltartalmi értékekkel rendelkező édességeket vásárolják, sok - egyre több- saját márkás csoki fogy, a gyártók pedig elbocsátásra kényszerültek (a Bonbonetti 70 fős leépítést hajtott végre). A cégvezető negatívumként említette, hogy szinte lehetetlen az egyre erősebb diszkontok termékkínálatába bejutni, mivel a diszkontláncok leginkább saját márkás termékeket, jól meghatározott beszállítóktól forgalmaznak.
A vezérigazgató - aki egyben a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke is- elondta, hogy Magyarország lemaradt az egy főre jutó csokoládéfogyasztásban: 3 kilogramm/fő az éves átlagfogyasztás, ez több mint 1 kilogrammal elmarad az európai átlagtól, és 7 kilogrammal a kontinensrekorder Nagy-Britanniától.
Mi lesz a szaloncukrokkal?
A karácsonyi fogyasztási-vásárlási csúcsszezon természetesen az édességfogyasztásra is komoly hatással bír - az éves forgalom 40 százaléka az ünnepi szezonban zajlik. Az biztos, hogy drágul a szaloncukor, részben a termékadó hatása (tavaly még sok áruházlánc az adó bevezetése előtt vásárolt fel készleteket, így nyomottabb áron tudtak értékesíteni), részben az áfa emelkedése miatt.
Sánta Sándor a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta: a saját márkák már a szaloncukroknál is intenzíven jelen vannak, a piacon - ami a becslések szerint 4000-4500 tonnás - a nagyobb márkák közül csak a (piacvezető) Bonbonetti, a Milka és a Szamos Marcipán készíti termékeit valódi csokoládéval, a többi szereplő (akik nagyjából a szaloncukrok kétharmadát állítják elő) gyengébb minőségű termékkel van jelen. A helyzetet rontja, hogy karácsony előtt felbukkannak szinte ismeretlen édességgyártók is, akik gyenge minőségű - és emiatt olcsó- szaloncukrot nagy mennyiségben állítanak elő.
A csokimikulásoknál ugyanakkor az elmúlt években megváltozott a helyzet, a szakember becslése szerint 85 százalék fölött van a valódi csokoládéból készülő termékek aránya.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A stratégiai partnerség keretében tavasszal megkezdett termelési együttműködés eredményeként a Roshen már több gyártási területet érintő beruházásról döntött. A hazai gyártás fejlesztésére szánt egymilliárd forint értékű beruházástól a Bonbonetti versenyképességének növelését várja az új befektető.
A Bonbonetti hazai pozíciójának erősítésén túl az együttműködés révén lehetővé válik a már ma is közel ötven országban jelenlévő márka további terjeszkedése elsősorban az európai piacokon. A Bonbonetti Csoport két nagy zászlóshajója - a szinte hungarikumnak számító piacvezető alkoholos praliné, a Cherry Queen és az utolsó Magyarországon gyártott nagy csokoládémárka, a tibi - előtt is új lehetőségek nyílnak meg a kooperáció eredményeként. Ezen neves, már régóta nagy népszerűségnek örvendő márkák továbbra is a Bonbonetti budapesti gyárában fognak készülni. Ezeken túl a jelenleg leginkább csokoládés termékeiről ismert Bonbonetti a jövőben új édesség kategóriákban is piacra lép.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.