Az emelkedő árak miatt a svájci vásárlók egyre inkább a nagyobb szupermarketeket vagy a határon túli vásárlást választják.

Rengeteg magyar kedvenc csokoládéja tűnhet el: óriási a káosz, a húsvét is alig menekülhet meg
Nagyon durva az, ami most a kakaóbabbal történik a világban. Ez pedig nagyon súlyos problémákat okoz az édességiparban. A problémák odáig vezetnek, hogy Magyarországon évtizedek óta nem történt olyan éves alapon, hogy minden fő édességkategóriában csökkenjen a fogyasztás. Ma pedig ez a helyzet. A tradiconális húsvéti finomságok még valahogy a felszínen maradnak, de ennek is nagyon súlyos ára van - hangzott el a HUNBISCO húsvéti sajtóeseményén, amint a Pénzcentrum is részt vett.
„Az elmúlt 10-15 évben nem láttunk olyat, hogy minden édességkategóriában csökkenjen a fogyasztás, most viszont ez a helyzet. És várhatóan ez nem is lesz máshogy az elkövetkezendő időkben sem” – mondta el a HUNBSICO húsvéti sajtóeseményén Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke. A szakember arról is beszélt, hogy polci áron számolt teljes forgalom 380 milliárd forint körül volt Magyarországon 2023-ban, ez 23 százalékos növekedés 2022-höz képest, viszont ez csakis az erős inflációs hatásnak volt köszönhető.
A húsvéttal kapcsolatban Sánta Sándor arról is beszélt, hogy a tavalyi évben az ünnepkor is jelentősen beesett a fogyasztás. Pedig az az időszak még egy normalizált időszak volt a mostanihoz képest. Ez azt jelentette, hogy a tavalyi évben mintegy 1000 tonna csokoládét vásároltak meg a magyarok húsvétkor, mintegy 10 milliárd forintnyi összegben. Ez azt is jelenti, hogy az üreges húsvéti csokik polci ára átlagosan azért most már 1000 forint körül mozog.
Sánta Sándor újságírói kérdésre elmondta azt is, hogy bár a húsvéti nyusziknak és tojásoknak az egész éves eladásokhoz képest viszonylag kicsi az aránya, de azért az elmúlt években még mindig tudja tartania magát. Ennek viszont súlyos ára van, ugyanis az emberek úgy veszik meg ezeket a klasszikus ünnepi termékeket, hogy közben minden másról, chipsről, cukorkákról lemondanak.
Mi okozza a csokoládé-katasztrófát?
Előadásában Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára azt mondta, hogy az édességek drágulása nem feltétlenül csak a hazai élelmiszer-inflációnak köszönhető, ugyanis a világban mind a cukor, mind a kakaó ára jelentősen növekedett. Sánta Sándor arról is beszélt, hogy kakaó terén két afrikai ország adja a világ termelésének kétharmadát.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez a két ország Ghána és Elefántcsontpart. Ott viszont most óriási természeti katasztrófa van, aminek következtében a termelés a jövőben akár 40 százalékkal is csökkenhet az átlagos terméshozamhoz képest. Ez a természeti katasztrófa pedig nem más, mint a Harmattan passzátszél, aminek következtében az átlagosnál melegebb és szárazabb az időjárás.
Érdemes kiemelni, hogy a kakaó világpiaci ára egy év alatt 400 százalékkal nőtt. Erre pedig a gyártók is reagálnak, csökkentik a csokoládék méretét, részleges csokibevonatokat alkalmaznak. A kakaóvaj egy részét olcsóbb helyettesítő anyagokkal, például pálmaolajjal helyettesítik már.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


