Ismét a támadások célpontjába került a Lidl, mivel az áruházlánc a karácsony közeledtével rénszarvashúst hozott forgalomba brit üzleteiben.
Az angolszász kultúrkörben a Télapó viszi a karácsonyi ajándékot a gyerekeknek, repülő szánkóját pedig rénszarvasok húzzák. A Lidl idén is kiverte a biztosítékot azzal, hogy fagyasztott rénszarvashúst árul az ünnepekre Nagy-Britanniában, díszcsomagolásban. 350 gramm fagyasztott steak 7,99 fontba, azaz 2800 forintba kerül.
A brit sajtó máris azt hangsúlyozza, milyen bizarr ötlet az áruházlánctól, hogy Rudolfot, a kis rénszarvast kínálja az ünnepi asztalra, mivel sok esetben a gyerekek is észreveszik a terméket a boltokban, és ijedten arról kérdezik szüleiket, hogy hozzák majd a Télapó szarvasai az ajándékot, ha közben itt vannak a hűtőszekrényben.

A Lidl szóvivője a Daily Mail című lapnak elmondta, hogy a korábbi években kimondottan népszerű volt a rénszarvashús, ezért döntöttek úgy, hogy idén is forgalmazzák a terméket. Az áruházlánc korábban több más különleges húst is felvett kínálatába (igaz, csak kampányszerűen), így például lehetett kapni náluk fácánt, vaddisznó, őz-és szarvashúst, sőt, fagyasztott gazellaszeleteket is. Magyarországon az IKEA áruházakban lehet rénszarvashúst vásárolni, meglehetősen borsos áron.
Környezetvédők a rénszarvasok vadászatát kritizálják. A modern rénszarvasvadászok ugyanis már helikopterekből és terepjárókból vadásznak az állatokra, és több száz kilométeren keresztül üldözik őket, ezzel szellemi és fizikai szenvedést okozva az állatoknak. Egyes vélemények szerint a rénszarvasok 70 százaléka még azelőtt elpusztul, hogy havat látna.
Nálunk is elindult a karácsonyi láz
A magyar élelmiszer-üzletek, köztük a népszerű diszkontláncok - a Lidl és az Aldi- is elindították már karácsonyhoz, mikuláshoz kapcsolódó kampányukat. A boltokban találkozhatunk már csokimikulásokkal, szaloncukorral, ajándékcsomagokkal, csomagolókkal, szalvétákkal is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Szakértők szerint az elmúlt évek tapasztalata, hogy a vásárlók számára az áruházi nézelődésben, válogatásban a legfontosabb az ár. Nem véletlen, hogy az elmúlt években decemberben megszaporodtak az árengedmények. A vásárlók az egyre erősebb piacszűkítő nyomás hatására tudatosabbak, válogatósabbak lettek, ami azt jelenti, hogy alaposabban körülnéznek az áruházakban.
Az áruházak weboldalai segítik a válogatást, többen a megvásárolható teljes termékkört is bemutatják, mások csak a nyomtatásban is terjesztett reklámújságot. Egyben minden honlap egyforma, hiszen szinte kivétel nélkül mindegyik felhívja a figyelmet a legfrissebb árengedményekre. A közösségi oldalak is segítenek a tájékozódásban, ahol a vásárlók már egymásnak mondanak véleményt, de a szolgáltatók is a nyomukban vannak.
A karácsonyi reklámok korábban megjelennek, hiszen éles a verseny a vásárlókért, a középpontban az ár van. A vásárlók többet válogatnak, több áruházat megnéznek, szélesebb termékkínálatot bogarásznak végig a vásárlás előtt. Ebben sokat segít az internet is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


