A válság hatására átalakul a fogyasztói magatartás, a gazdasági kényszer erősíti a vásárlói tudatosságot, és ennek pozitív társadalmi következményei vannak - hangsúlyozta Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem professzora szerdán a Henkel cég fogyasztói felmérését ismertető sajtótájékoztatón, Budapesten.
2010-ben 10 országban több mint 5 600 fogyasztót kérdezett meg vásárlási szokásairól. A felmérés kiterjedt Németországra, Olaszországra, Spanyolországra, Franciaországra, Belgiumra, Hollandiára és Ausztriára, Közép-Európában pedig Magyarország, Lengyelország és Csehország fogyasztóit kérdezték meg.
A felmérés szerint a tudatos vásárlás, az előre gondolkodás, a fenntarthatóságra való törekvés egyre nagyobb teret nyer Magyarországon is, de a magyar fogyasztók egy jelentős része még mindig a szokásokon alapuló magatartást követi - mondta Törőcsik Mária.
A felmérésben részt vevő országokban három fogyasztói csoportot lehet megkülönböztetni: a takarékoskodók, az értékkeresők és a gondtalan vásárlók csoportját, viszont Magyarországon jelen van egy negyedik kategória is, "a szokások rabja" - emelte ki a marketing szakértő.
A takarékoskodók vásárlási szokásait "a lehető legolcsóbban" mottó határozza meg, ők alapvetően a termék ára alapján döntenek. Ebbe a csoportba tartozik a magyar vásárlók több mint 30, illetve a vizsgált európai országok vásárlóinak 34 százaléka - mondta Tomas Duffek, a Henkel Magyarország üzletág igazgatója.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az értékkereső fogyasztók közé tartozik a megkérdezettek 29 százaléka Magyarországon, és 34 százaléka Európában, ők a legjobb értéket felmutató terméket keresik, ennek érdekében pedig részletesen meg is tervezik a vásárlásaikat. Ez a vásárlói csoport két részre osztható: a lelkes értékkeresőkre, akik szeretnek vásárolni, és gyakran hódolnak is ennek a szokásnak, valamint az akciós értékkeresőkre, akiknek viselkedésére leginkább az akciók és különleges ajánlatok keresése jellemző.
A harmadik csoport, az úgynevezett "gondtalan vásárlók" csak azt veszik meg, amire az adott pillanatban szükségük van, döntéseiknél elsődleges a problémamentes, kényelmes vásárlás. Ők Magyarországon 12 százalékkal, a kontinensen pedig 19 százalékkal képviseltetik magukat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Pörögnek idehaza a magánegészségügyi befektetések (x)
Most érdemes beszállni annak, aki gyorsan megtérülő befektetést keres! Sikeres a Mozgásklinika, Magyarország első manuálterápiás franchise-hálózata.
-
Kiemelkedő műalkotások a BÁV ART 84. Művészeti Aukcióján (x)
December 3–5. között közel 800 műtárgy kerül kalapács alá a BÁV ART háromnapos eseményén, amely a gyűjtők és befektetők számára is izgalmas lehetőségeket kínál.