A válság kezdetén tapasztalt szintre süllyedt a fogyasztói bizalom 2011-ben - hangzott el kedden a GfK Hungária Piackutató Intézet sajtótájékoztatóján. Egyre kevesebbet járunk boltokba, keressük az akciós és a sajátmárkás termékeket. Senki nem tudott akkora növekedést elérni, mint a diszkontok.
Idén sem tér magához a kiskereskedelem és a háztartások fogyasztása - mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója. Ennek a egyik legfontosabb oka, hogy jelentős bizalmi hiány mutatkozik a vállalatok és vállalatok, valamint a vállalatok és fogyasztók között. A szakember úgy látja, idén nem lesz trendforduló a fogyasztásban.
Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta: a devizahitelek, a végtörlesztés, az üzemanyag árának emelkedésének terhe miatt a háztartások fogyasztása a jövedelemadó változásoknak betudható reálbér-szint növekedés ellenére sem emelkedik. Ugyanakkor míg a háztartások korábban úgy spóroltak, hogy kevesebb terméket vásároltak, 2011-ben már egyértelműen jelentkezett az elmozdulás az olcsóbb termékek irányába. A magas benzinár miatt látványos a visszaesés az autóval bonyolított nagybevásárlások terén is.
Jól látszik, hogy csökken a vásárlási gyakoriság: míg 2010-ben 308 alkalommal tért be egy háztartás valamilyen üzletbe, addig 2011-ben ez a szám 294-re csökkent. Csökken a látogatott üzletek száma is, a vásárlók elmozdulnak az olcsóbb termékek felé. Ez csökkenti a vásárlási értéket is.
Az elmúlt év egyik fontos piaci trendje, hogy a környező országokhoz képest nálunk magasabb a sajátmárkás termékek aránya, több leértékelt árucikket is veszünk: a magyar fogyasztó 100-ból 26 forintot akciós termékekre költ el. Az is egyértelmű, hogy intenzíven megjelennek olyan eszközök, pénzkímélő stratégiák, amelyekkel kedvezményesen vásárolhatunk: népszerűek a magyar családok körében például a kuponok. A felhalmozást is visszafogják a fogyasztók, egyre többet költünk használt termékekre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
2010-ről 2011-re jelentős forgalomcsökkenés mutatkozik az élvezeti cikkekben, kényszerűségből lemondunk például egyes alkoholtartalmú italokról, desszertekről.
A számok azt mutatják, hogy a diszkontok éve volt 2011: míg visszaesett a vásárlási gyakoriság, a diszkont volt az egyetlen csatorna, ahol növekedett a vásárlási gyakoriság, sőt, ezekben az üzletekben több pénzt is hagytunk, mint 2010-ben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


