Visszafogottan emelkedtek a kgfb-átlagdíjak az idei kampány első két hetében.
Jelentős még a magyar kkv-k alulbiztosítottsága ahhoz képest is, amennyire az őket érintő kockázatokat érzékelik - derült ki a Groupama Garancia mai sajtótájékoztatóján, ahol elmondták: a fúzió során megújították a biztosító vagyon- és személybiztosítási megoldásait is. A társaság intenzíven készül a most induló kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási (kgfb) kampányra, ezen a piacon jelenleg a harmadik legnagyobb szereplő.
Alulbiztosított kkv-k
A magyar GDP felét adó, az alkalmazottak 70%-át foglalkoztató kkv-k a biztosítók számára is rendkívül fontos szegmenst jelentenek, kockázataik kezelése a biztosítók számára is lényeges - fejtette ki Fábián Attila, a Groupama Garancia élet- és bankbiztosítási vezérigazgató-helyettese a biztosító mai sajtótájékoztatóján.
A Budapesti Corvinus Egyetemmel együttműködve felmérést végzett a biztosító a kkv-k biztosítási szokásairól, és hogy megállapítsák, ezek összhangban állnak-e működésük kockázataival. A kkv-k mintegy 40-45 százalékának van valamilyen vagyonbiztosítása - hangzott el a sajtótájékoztatón. Nemzetközi kitekintéssel megnézték a francia modellen túl a német és angolszász modelleket is, és egy online felmérés felhasználásával hasonlították össze a magyar és nemzetközi tapasztalatokat.
Az eredmények szerint Nyugat-Európában a kkv-k sokkal jobban felismerték, milyen kockázatok ellen kell védekezniük, Magyarországon a személyi kockázatok közül a baleseti sérülésektől tartanak leginkább, de a nyugdíjas évekről is gondolkodnak. Az alulbiztosítottság elsődleges oka nem a tőkehiány, hanem a tájékozatlanság, így fel kell tárni számukra a biztosítóknál elérhető lehetőségeket.
Nyugat-Európában széles körű kínálattal találkozhatnak, Magyarországon viszont elsősorban az elemi kockázatokra koncentrálnak a kkv-k, a vállalkozások több mint fele személyre szabott csomagot igényel, jelentős részük nem is gondolkodik ezen túl. Ha egy biztosító sztenderd csomaggal közelíti meg őket, az előnyt jelenthet számukra is.
A Groupama Garancia az egyesüléssel megújította vagyon- és személybiztosítási megoldásait. Egy gyógyszertár példáján keresztül Fábián Attila bemutatta, például a biztosító menedzserbiztosításán keresztül milyen válaszokat adhat a biztosító szinte az összes felmerülő kockázatra.
A kkv-szektor jórészt olyan biztosítási fedezeteket hiányol, melyek a valóságban léteznek, mint pl. felelősség-, baleset-, táppénz-biztosítás. Több olyan kockázatot maguk viselnek a kkv-k, amelyeket a biztosítók tervezhetőnek tartanak, és a működési költségekhez képest igen alacsony költséggel átvállalnának. A fő probléma tehát a tájékozatlanság, pedig a független, több biztosítónak is dolgozó ügynökök is ajánlják például a Groupama Garancia szolgáltatásait amellett, hogy az OTP fiókjai közül is egyre többen elérhetők a termékeik.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Indul a "kopogtató termék" kampánya
A kgfb piacon a verseny eddig az árakban nyilvánult meg - mondta Dr. Csurgó Ottó nem-életbiztosítási vezérigazgató-helyettes. A versenytársak egyre szaporodnak, jelenleg 15 társaság kínál ilyen terméket. Kedvezményekből is egyre több van, a díjak átláthatatlanok. Elterjedtek az ún. kvázi flották, ezek szabályozása szigorodott, ezt az új törvény már nem teszi lehetővé. Elszaporodtak az alternatív értékesítési módok is (direkt biztosítók és alkuszok, saját honlapok, telecenteres, ATM-es megoldások), valamint megjelentek a finanszírozási szolgáltatásokba beépítetett, ún. integrált szolgáltatások is - foglalta össze Csurgó Ottó a legújabb piaci trendeket.
A Groupama Garancia az eddigi kiemelt ügyfélszegmensnek számító, 35 év feletti, családos ügyfelek mellett a Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Miskolcon és Pécsett élő, valamint a 30 és 35 év közötti családos ügyfelekre is nagyobb figyelmet fog fordítani, kedvezőbb lehetőségeket biztosítva számukra. Az 1501-1700 köbcenti közötti személyautók tulajdonosai is kedvezőbb csomagba kerülnek, s a kisgyermekes ügyfeleket és az OTP-s folyószámlával rendelkező ügyfeleket is előnyben részesítik (lévén, hogy kárhányaduk kisebb), a kedvezőbb kibocsátású gépkocsikat pedig ún. zöld kedvezménnyel támogatják - hangzott el.
A Groupama 7.5 százalékos részesedéssel, 370 ezres szerződésszámmal a harmadik szereplő a piacon, de mindig nagy a verseny - ismerték el. A meglévő ügyfelek megtartására és újak szerzésére egyaránt törekszik a társaság, hűséges ügyfelei számára megőrzi a társaság tavalyi alapdíjait.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.