Becsapják a fogyasztókat azok az árusok, akik a spanyol, az olasz, vagy más mediterrán területről érkezett földiepret hazaiként árulják. A hazai szamóca szezonja csak májusban kezdődik, így aki most vásárol magyar feliratú gyümölcsöt, az biztos, hogy nem hazai termékhez jut - tájékoztat csütörtöki közleményében a Vidékfejlesztési Minisztérium.
Az utóbbi napokban az üzletekben és a piacokon magyarként árulják a Spanyolországban, vagy Olaszországban termesztett földiepret, pedig a hazai, fólia alatt termesztett gyümölcs csak május első felében, a szabadföldi termesztésű - az időjárási körülményektől függően - pedig május közepe és június harmadik hete között lesz kapható.
A külföldről behozott termékek hazaiként feltüntetésével megtévesztik a fogyasztókat, ezzel nemcsak itthon, de határainkon kívül is - amennyiben az átcsomagolt, átcímkézett külföldi árut magyarként kínálják - rontják a magyar termékek hitelét. Az FVM azt tanácsolja, aki ilyennel találkozik, jelentse a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ingyenesen hívható 06 80/263-244-os számán.
A FruitWeb Zöldség-Gyümölcs-Szakmaközi Szervezet és Terméktanács fontosnak tartja, hogy a magyar fogyasztók ismerjék meg a hazai termékek érési idejét, azaz hogy melyik gyümölcs vagy zöldség mikor vásárolható. Például a hazai földieper-szezon május közepén kezdődik csak, így a most ekként árult gyümölcs biztos, hogy - a teljes érettségi szint elérése előtt leszedett - kisebb élvezeti értékű, külföldi termés.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


