Gazdagabb karácsonyt terveznek a tavalyinál a szlovák állampolgárok, egy felmérés szerint az emberek közel egyharmada idén legalább 300 eurót költ az ajándékokra - írja az Új Szó című pozsonyi magyar napilap.
Az újság szerint tavaly csupán a megkérdezettek 17 százaléka vallotta azt, hogy legalább 300 eurót (90 ezer forint) költ a karácsonyi ajándékokra, idén ez az arány a Home Credit Slovakia pénzügyi társaság felmérése alapján 31 százalékra nőtt.
Az igazi törés, a visszafogott vásárlási kedv 2009-ben volt, tavaly már valamivel bizakodóbb volt a hangulat, "most pedig a válaszadók 15 százaléka úgy vélte, legalább 500 eurót szán e célra, ami a hétszerese a tavalyi adatnak" - mondta Michal Kozub, a Home Credit elemzője, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy bő két hónappal az ünnepek előtt még nem látnak világosan a vevők.
"A vásárlókra zúdul a sok reklám, a kedvezmények sora, a végén elfelejt számolni és a tervezettnél is többet költhet" - vázolt fel egy optimista forgatókönyvet. A polgárok józansága miatt nem kell aggódni, mivel a felmérés szerint mindössze 8 százalékuk akarja fedezni a kiadásokat kölcsönből, a tavalyi 11 százalékkal szemben.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


