Hódít az online vásárlás, csak egy dolog miatt aggódunk

2011. szeptember 24. 08:07

A legfrissebb felmérések szerint megállíthatatlannak tűnik az online vásárlás további térnyerése. A jelek szerint a fogyasztók a technikai eszközök iránt érzett vonzalma ellenére az online biztonság miatt érzett aggodalom a virtuális vásárlás legnagyobb akadálya. Leginkább műszaki cikkeket veszünk online.

A biztonságérzet hiánya egyelőre a legjelentősebb akadálya az online vásárlásnak Európában, habár egyre gyakoribb az informatikai eszközök használata és a neten is terjed a bankkártyás fizetési mód - derül ki a világ vezető globális ingatlan-tanácsadója, a CB Richard Ellis (CBRE) legújabb kutatásából.

Az elemzés rámutat, mennyire fontos mostanában a fogyasztás, mint a gazdaság belső motorjának a felpörgetése minden országban. A digitális forradalom számos európai országban támogatja az online vásárlás népszerűségét, de több millió vásárlót a gyenge biztonságérzet megakadályoz abban, hogy teljesen magukévá tegyék az online vásárlás élményét.

A magyar netes vásárlók jellemzői
A fiatal magyar felnőttek (16-34 év) más országokban élőkhöz képest kevésbé végeznek kutatást online, mielőtt a boltban vásárolnak, és kevésbé gyakran vásárolnak online (számítógépen), illetve sokkal inkább használják a közösségi médiát, hogy eldöntsék, mint vásároljanak.

A magyar nők számára a bolti vásárlás élményt jelent. A nők - a férfiakhoz képest - inkább használják a közösségi médiát, hogy eldöntsék, mit vegyenek. A magyar nők a legkevésbé néznek utána online, mielőtt a boltban vásárolnának.

A magas jövedelmű magyar fogyasztók - más országokban élőkhöz képest - kevésbé vesznek meg olyan terméket online, amit nem vehetnek meg a boltban, illetve jellemző rájuk, hogy inkább megnéznek egy terméket a boltban, mielőtt online megrendelik. A magas jövedelmű magyar fogyasztók inkább használják a közösségi médiát, hogy eldöntsék, mit vegyenek.


Aggódunk a biztonság miatt - a netbank segíthet

Amikor a CBRE a fogyasztókat arról kérdezte, hogy mi akadályozza őket az online vásárlásban, a biztonság miatti aggodalom volt az elsőszámú szempont. Ez fontosabb volt, mint a szállítás költsége és kényelme, vagy a bankkártya hiánya. Akik gyakran vásárolnak az interneten, azok is a fizetés biztonságát említették fő szempontként. A spanyol fogyasztók közel fele, míg az olaszok, németek, britek harmada szemében a biztonság kérdése a három fő aggodalomra okot adó tényező között van. Legkevésbé a franciák (30%) és a svédek (29%) tartják a netes vásárlást kockázatosnak.

A kutatás arra is rámutat, hogy kapcsolat van az online vásárlás iránti hajlandóság és az online bankolás között Európában. Azokban az országokban, ahol a fogyasztók magas aránya vásárol online, mint például Svédországban (69%), Németországban (66%), Nagy-Britanniában (58%) és Franciaországban (56%), az online bankolók aránya is magasabb, szemben a dél-európai országokkal, ahol az internet-használat alacsonyabb, míg egyes kelet-európai országokban az online bankolás meglehetősen ritka.


Elfogadva azt a tényt, hogy az online bankolás napi szinten kapcsolódik az online pénzügyek intézéséhez, a CBRE kutatása szerint az online bankügyek magasabb aránya segítheti a fogyasztókat abban, hogy felülemelkedjenek az online vásárlás okozta aggodalmakon.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Leginkább műszaki cikket veszünk a neten

Az online vásárlók körében a tavalyi évhez hasonlóan az elektronikai termékek a legnépszerűbbek - mutatott rá a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Electronics Report.

Az online vásárlók 47 százaléka vett az elmúlt 12 hónapban valamilyen elektronikai cikket az interneten keresztül. Ez az arány a megelőző évhez képest nem változott, ugyanakkor annak köszönhetően, hogy az online vásárlók száma jelentős növekedést könyvelhetett el, a kategórián belül is nőtt a vásárlók száma. A jövőben ráadásul bővülés várható ezen a területen: a netes vásárlást tervezők több mint fele gondolja úgy, hogy az elkövetkező 1 évben valamilyen elektronikai cikket is be fog szerezni a világhálóról.

A kategória egyébként a könyveket és a ruházati cikkeket előzte meg, és a felmérés adatai szerint ez várhatóan így is marad: a netes vásárlást tervezők 42, illetve 32 százaléka rendelne könyvet vagy ruhát a világhálóról a következő egy évben. "A tavalyi évhez képest a legnagyobb visszaesés a CD-k és DVD-k online piacán jelentkezett. Ennek leginkább az lehet az oka, hogy egyre népszerűbb az online zenehallgatás és a filmek letöltése, a nagy kapacitású hordozható memóriák megjelenésével pedig kezd kimenni a divatból az optikai tárolók használata" - jegyezte meg Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Mikrosütőt is online keresünk

Az elektronikai termékeken belül a telefonok (31%), a számítógépek és a hozzájuk rendelt alkatrészek (29%), valamint a háztartási gépek (24%) a legnépszerűbbek. "A kategórián belül tavaly még az MP3, MP4 és MP5 lejátszók foglalták el a harmadik helyet 20 százalékkal, azonban idén már csupán az elektronikai cikket online vásárlók 13 százaléka keresett ilyen termékeket, és ezzel visszacsúsztak az ötödik helyre. Ez többek között az okostelefonok terjedésének köszönhető, amelyek egyre inkább átveszik az egyéb eszközök - így például a zenelejátszók, GPS-ek vagy fényképezőgépek - szerepét" - mondta el a KutatóCentrum szakembere.

Az elektronikai cikket online vásárlók az átlagosnál nagyobb arányban említették az interneten keresztül történő vásárlás előnyeit, leginkább az árak és a termékek összehasonlíthatóságát értékelték többre az átlagnál. Ennek köszönhetően az árösszehasonlítás az online vásárlás kényelmessége mellett a második leggyakrabban említett előny volt a körükben.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?