Több hazai hiper- és szupermarket is megtévesztheti vásárlóit azzal, hogy külföldi vagy a fogyasztók számára beazonosíthatatlan eredetű terméket magyar áruként kínál - írja a Magyar Nemzet.
A lap hat kisebb és nagyobb üzletben vizsgálódott, és hazaiként feltüntetett gyártó és származási hely nélküli baromfihúst, osztrák bodzaszörpöt, uniós és nem uniós országok mézkeverékét, valamint Salzstangen névre hallgató ropit talált az áruházak polcain. A mézzel kapcsolatban az érintett szupermarket el is ismerte, hogy emberi mulasztás történt.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint a jelenség hátterében az áll, hogy az elmúlt néhány évben növekedett azoknak a fogyasztóknak a száma, akik vásárlásaik során előnyben részesítik a magyar termékeket. Így nem véletlen, hogy ezek a feliratok egyre inkább megjelennek az áruházakban, csakhogy a vállalkozások olykor megtévesztő módon követik a változó fogyasztói szokásokat.
Az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának alelnöke szerint a szabályozás ma még meglehetősen liberális, sok a jogi kiskapu. Az új magyartermék-rendelet azonban orvosolhatja a gondokat, és garantálhatja a hazai áruk védelmét.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


