12 °C Budapest

Csak kevés 3D tévét adnak el Európában

Pénzcentrum
2010. június 3. 10:32

A közelmúltban már az európai kontinensre is megérkeztek a 3D televíziók. A technológiai újdonság értékesítési adatai azonban még szolidak, robbanásra pedig rövid távon nem is kell számítani a piacon - írja a GfK piackutatóra hivatkozva a Világgazdaság.

Egyelőre csak kevés 3D TV talál gazdára - derül ki a GfK franciaországi piacon végezett kutatásából. A piackutató vállalat év végig mindössze 200 ezer ilyen televízió értékesítést jósolja, mennyiségben mindössze 40%-át annak, amire a gyártók számítanak. A 3D-s készülékek elterjedését hátráltatja, hogy még igen drágák az ilyen típusú tévék. A legolcsóbbak is nagyjából 1300 euróba (kb. 360 ezer forintba kerülnek), melyhez hozzájön még a 3D-s tartalom élvezéséhez elengedhetetlen szemüvegek darabonként 100 eurós (kb. 27,5 ezer forintos) ára is.

Az eladások felfuttatásához a műsorszolgáltatók valamint a filmipar 3D-s tartalmának felpörgetésére van szükség. Idén azonban még viszonylag kevés elérhető tartalom lesz 3D-ben. Az ESPN és a Discovery megkezdte 3D-s adásának sugárzását. Rajtuk kívül más társaságok is közvetítenek részlegesen 3D tartalmat: például a francia nyílt tenisztorna, a Roland Garros meccseit vagy a dél-afrikai focivébé mérkőzéseinek egy részét. Később azonban általánossá válhat a sportesemények 3D-s közvetítése, valamint Hollywood és a videojáték-gyártók is egyre több, az új technológiát igénylő termékkel rukkolhatnak elő.

Egyes vélemények szerint a pornóipar és a sportközvetítések lehetnek a technológia húzótermékei. A készülékek tömeges elterjedéséig azonban a szakembereknek még olyan problémákat is meg kell oldaniuk, mint például a focimeccsek 3D-s közvetítése során szédülést, fejfájást okozó kameraállások kiszűrése.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 10. csütörtök
Zsolt
15. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33