A közelmúltban már az európai kontinensre is megérkeztek a 3D televíziók. A technológiai újdonság értékesítési adatai azonban még szolidak, robbanásra pedig rövid távon nem is kell számítani a piacon - írja a GfK piackutatóra hivatkozva a Világgazdaság.
Egyelőre csak kevés 3D TV talál gazdára - derül ki a GfK franciaországi piacon végezett kutatásából. A piackutató vállalat év végig mindössze 200 ezer ilyen televízió értékesítést jósolja, mennyiségben mindössze 40%-át annak, amire a gyártók számítanak. A 3D-s készülékek elterjedését hátráltatja, hogy még igen drágák az ilyen típusú tévék. A legolcsóbbak is nagyjából 1300 euróba (kb. 360 ezer forintba kerülnek), melyhez hozzájön még a 3D-s tartalom élvezéséhez elengedhetetlen szemüvegek darabonként 100 eurós (kb. 27,5 ezer forintos) ára is.
Az eladások felfuttatásához a műsorszolgáltatók valamint a filmipar 3D-s tartalmának felpörgetésére van szükség. Idén azonban még viszonylag kevés elérhető tartalom lesz 3D-ben. Az ESPN és a Discovery megkezdte 3D-s adásának sugárzását. Rajtuk kívül más társaságok is közvetítenek részlegesen 3D tartalmat: például a francia nyílt tenisztorna, a Roland Garros meccseit vagy a dél-afrikai focivébé mérkőzéseinek egy részét. Később azonban általánossá válhat a sportesemények 3D-s közvetítése, valamint Hollywood és a videojáték-gyártók is egyre több, az új technológiát igénylő termékkel rukkolhatnak elő.
Egyes vélemények szerint a pornóipar és a sportközvetítések lehetnek a technológia húzótermékei. A készülékek tömeges elterjedéséig azonban a szakembereknek még olyan problémákat is meg kell oldaniuk, mint például a focimeccsek 3D-s közvetítése során szédülést, fejfájást okozó kameraállások kiszűrése.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


