0 °C Budapest

Egyre többen vesznek neten élelmiszert!

Pénzcentrum
2009. október 20. 12:32

2008-hoz képest megduplázódott azok száma, akik élelmiszert vásároltak az interneten keresztül, ugyanakkor a termékek kézzelfoghatóságának hiánya még mindig sokakat visszatart attól, hogy a világhálón szerezzék be a napi fogyasztási cikkeket - derült ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből.

Nemzetközi viszonylatban gyors ütemben nő a napi fogyasztási cikkek online piaca. A Tesco UK adatai szerint 2006/2007-ről a 2008/2009-es pénzügyi évre közel 60 százalékkal - 1,2 milliárd fontról (1,4 milliárd euró) 1,9 milliárd fontra (2,2 milliárd euró) - nőtt az áruház internetes eladásainak értéke. A regisztrált vásárlók száma ugyanebben az időszakban egy év alatt 20 százalékkal emelkedett, és mára meghaladja az 1 millió főt. Nemcsak a nemzetközi adatok, de a hazai trendek is azt mutatják, hogy ez a terület jelentős piaci potenciállal bír. Többek között ennek felmérésére készítette el a KutatóCentrum és a Mai Piac a második E-Shopping FMCG Reportot, amely az általános E-Shopping Reportot kiegészítve a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmét állítja fókuszba.

A felmérés eredményei szerint a 2008-as adatokhoz képest jelentősen nőtt a napi fogyasztási termékek iránti kereslet az interneten: az elmúlt évben az online vásárlók 27 százaléka vett ebbe a kategóriába tartozó terméket a világhálón, míg a megelőző évben ez az arány még csak 16 százalék volt. "Az internetezők száma és azon belül az online bevásárlást kipróbálók aránya is folyamatosan emelkedik. Így tavaly óta több mint kétszeresére nőtt azoknak a száma, akik a világhálón keresztül szereztek be napi fogyasztási cikket" - értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.

Parfüm és kenyér: mit vásárolunk a neten?

A napi fogyasztási cikkek online vásárlása jellemzően három fő termékkategóriára, az illatszerekre, élelmiszerekre, valamint háztartási és vegyiárukra korlátozódik. Ugyan az előző évhez hasonlóan továbbra is a piperecikkek a legkeresettebbek, a piac bővülése elsősorban az élelmiszerek iránti kereslet növekedésének köszönhető: az ebbe a kategóriába tartozó termékeket vásárlók száma 2008-hoz képest megduplázódott. A kutatási adatokat az egyik legnagyobb fogyasztói piactér statisztikái is alátámasztják. "Egyre többen keresnek az interneten napi fogyasztási cikkeket. Ezt felismerve mi is tudatosan nyitottunk az új vásárlói csoportok felé, s több mint 1 éve ennek megfelelően bővítettük a Depo.hu-n elérhető termékkategóriák körét - mondja Szabari László, az elektronikus piactér üzletág vezetője. - A legutóbbi negyedév statisztikáit megvizsgálva nálunk is az említett három - élelmiszerek, illatszerek, háztartási és vegyiáruk - kategória a legkeresettebb. Az élelmiszerek közt a fagyasztott áruk, míg a szépségápolási cikkek közt a parfümök örvendenek a legnagyobb népszerűségnek."

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Az internetes vásárlás előnyeként - hasonlóan más termékekhez - a napi fogyasztási cikkek esetében is leginkább a világháló nyújtotta kényelmet (nem kell sorban állni, nem korlátoz a nyitva tartási idő, nem kell cipekedni) említették az e-vásárlók. Ugyanakkor a megkérdezettek egynegyede az árak összehasonlíthatóságát, egytizede a gyorsaságot, a nagyobb választékot, valamint a termékjellemzők összehasonlíthatóságát emelte ki.

A legjelentősebb hátrányként ugyanakkor a termékek kézzelfoghatóságának hiányát nevezték meg: a válaszadók kétharmada szerint ez a legfőbb akadálya az FMCG cikkek világhálón történő beszerzésének.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?