Nagy leépítések a láthatáron a német autóiparban: mi lesz a magyar munkavállalókkal?
A múlt héten hivatalossá vált, hogy a Schaeffler sikeresen lezárta a Vitesco Technologies felvásárlását.
A múlt héten hivatalossá vált, hogy a Schaeffler sikeresen lezárta a Vitesco Technologies felvásárlását.
A Toyota Motor globális termelése augusztusban 11%-kal csökkent.
A szakszervezet decemberi sztrájkokkal fenyeget, ha nem sikerül megállapodni, és a dolgozók továbbra is ragaszkodnak a 7%-os béremeléshez.
A Volkswagen vezetősége feszült légkörben tárgyal a dolgozókkal a tervezett megszorításokról.
Egyre erősebb a félelem, hogy Donald Trump újbóli megválasztása akár egy mikroválságot is okozhat az amerikai gazdaságban. De mi köze ehhez Magyarországnak?
Magyarország autóipara az idei év elején rendesen megfeneklett, gyülekeznek a viharfellegek a húzóágazat felett.
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
A magyarországi autóipar és -kereskedelem előtt álló kihívásokról, a trendekről és az aktuális változásokról tartanak konferenciát áprilisban Budapesten.
Meg kellett kezdeni végre a bérfelzárkózást az autóiparban, ezért lehetséges, hogy már a félmilliós bruttó bér is elérhető ebben a szegmensben.
A félvezetőellátás globális szűkössége miatt a Stellantis idén akár 220 000 járművet is elveszíthet Olaszországban.
Autóipari beszállítókkal tárgyal a Vasas Szakszervezeti Szövetség, akik szerint a munkáltatók többsége magától kínál béremelést, hogy megfékezze az ágazatot súlytó munkaerőhiányt.
Német gumiipari szakemberek termelési korlátozásokra figyelmeztetnek az Oroszországból származó korom kimaradása miatt.
Csapás a magas energiaár az autóipari cégeknek, a beszállítóknál legalább 10, de akár 20 százalékos drágulás sem zárható ki.
A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években.
Az alumíniumfelhasználó iparágakat sújtó hiányt az okozza, hogy Kína a gyorsan emelkedő energiaárak miatt leállította a magnéziumkohóit.
A Suzuki termelésében egyelőre nem okoz fennakadást a hiány.
A Brexit elvileg nem rázza meg Magyarországot.
Ebben az országrészben pláne.
Csinos, azt meg kell hagyni.
A négynapos munkahét bevezetésével előzné meg a tömeges munkahelyvesztést a német feldolgozóiparban az IG Metall szakszervezet elnöke. Nemrég a Pénzcentrum olvasói is szavaztak arról, támogatnák-e, ha a heti 40 óra helyett 32 órát kellene csak dolgozni.