14 °C Budapest
Mosel, Németország - 2024. március 25: Volkswagen Zwickau-Mosel gyár, a Volkswagen Sachsen autógyára a németországi Zwickau kerületben, Moselben. 2019 óta elektromos járműveket gyárt.

Érik a fordulat a Volkswagennél: ez lehet az egyezség a dolgozókkal, mi lesz a gyárakkal?

2024. december 19. 15:28

A Volkswagen és a szakszervezetek közötti tárgyalások a gyárbezárásokról és a bércsökkentésekről várhatóan csütörtökig elhúzódnak, mivel a felek még nem értek megállapodásra. Az IG Metall szakszervezet figyelmeztetett, hogy tömeges sztrájkok kezdődhetnek jövőre, miután több mint 100,000 munkavállaló már két nagy sztrájkot tartott a vállalat történetében, tiltakozva a menedzsment tervei ellen. A Volkswagen és a munkavállalók között még mindig jelentős nézeteltérések vannak a gyárbezárások és a bércsökkentések kérdésében.

A Volkswagen és a szakszervezetek között a gyárbezárásokról és bércsökkentésekről szóló tárgyalások várhatóan csütörtökig elhúzódnak, mivel a felek még mindig nem értek el megállapodást – közölték az ügyet ismerő források a Reuters szerint.

A hétfő óta zajló egyeztetések célja, hogy karácsony előtt megállapodás szülessen, elkerülve az IG Metall szakszervezet által kilátásba helyezett tömeges sztrájkokat, amelyek akár már jövőre elkezdődhetnek. Az elmúlt hónapban körülbelül 100 000 dolgozó két különálló sztrájkot is tartott, amelyek a vállalat történetének legnagyobb tiltakozásai voltak, a bérek csökkentése, a kapacitások visszavágása és a németországi gyárbezárások lehetősége ellen tiltakozva.

A források szerint a tárgyalások még mindig kudarcba fulladhatnak, mivel a felek között továbbra is jelentős nézeteltérések vannak, különösen a gyárbezárások kérdésében. Míg a munkavállalói képviselők határozottan ellenzik ezt, a vállalat nem zárta ki ennek lehetőségét.

A Bloomberg jelentése szerint azonban a Volkswagen és a szakszervezetek közelednek egy olyan megállapodáshoz, amely átalakítaná a márkát a németországi gyárak bezárása nélkül. A jelentés szerint a menedzsment hajlandó lenne tovább üzemeltetni a gyárakat és biztosítani a munkahelyi biztonsági megállapodásokat 2030-ig, cserébe a dolgozók bónuszfizetések lemondásáért. Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen jelenleg gyenge kereslettel, növekvő költségekkel és a kínai versenytársak alacsony áraival küzd.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 1. kedd
Hugó
14. hét
Április 1.
Bolondok napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33