Az érdeklődések számának megugrása mellett az átlagárak érdemben változatlanok maradtak.

A Használtautó.hu eddigi 2025-ös adatai alapján ismét növekedett a használt autók átlagéletkora tavalyhoz képest. A növekedés mértéke azonban lassult, ami pozitív fejlemény, főleg, hogy közben a használt autók iránti kereslet folyamatosan nő - olvasható a portál közleményében.
Hiába növekszik az állomány átlagéletkora, mégis egyre többen vásárolnának használt gépjárművet. A portál adatai szerint 2025 első két hónapjában a hajtásláncokat vizsgálva láthatjuk, hogy a benzinesek átlagéletkora 3,7%-kal nőtt. Dízelautók esetében 4,9%, elektromosoknál pedig 12% volt az átlagéletkor-növekedés.
A hibrid járművek átlagéletkora változatlanul 4,3 év maradt. Az elektromos autók esetében a 12% kiugró értéknek tűnhet, de az adat csalóka, mivel konkrét számokban ez a fél évet se éri el, 3,3 évről emelkedett 3,7-re. A KSH adatai szerint a magyar gépkocsiállomány átlagéletkora 2024 második negyedévében már alulról súrolta a 16 évet, ehhez viszonyítva még a benzines használt autók 13,9 éves átlaga is kiemelkedő adatnak számít.

Bár a hazai autóállomány átlagéletkora tovább emelkedett, a változás nem számottevő, ami kedvező fejlemény. Úgy látjuk, hogy az autópark elöregedésének üteme lassul. Ezt alátámasztja, hogy a hibrid hajtásláncok átlagéletkora nem változott az előző évhez képest, míg az elektromos autóknál mindössze 3,3-ról 3,7 évre nőtt. A hagyományos hajtásláncok esetében is hasonlóan csekély elmozdulást tapasztaltunk. A keresleti trendek is ezt igazolják: az elektromos autók iránti érdeklődés 34,9%-kal, a hibrid autókra érkező megkeresések száma pedig 7,3%-kal nőtt
– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


