Az Opel bemutatta a Grandland Electric AWD-t, a széria első tisztán elektromos, összkerék-hajtású változatát.

Tavaly mintegy 19 ezer munkahely szűnt meg a német autóiparban az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég friss elemzése szerint: 2024 végén még valamivel több mint 761 ezer alkalmazottat foglalkoztatott az ágazat, egy évvel korábban pedig még mintegy 780 ezret. A leépítések az idén is folytatódnak.
Az EY a német szövetségi statisztikai hivatal és a szövetségi munkaügyi hivatal aktuális adatait elemezte a Németországban működő, 50 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató vállalatokra vonatkozóan.
"A német autóipar masszív és mindenre kiterjedő válságban van" - kommentálta Constantin Gall, az EY autóipari szakértője a jelentést. Elmondása szerint problémát jelent a folyamatos gazdasági válság miatti gyenge kereslet, a túlzott költségek, valamint a belső égésű motorok és az elektromos autók drága egymás mellett élése, miközben az elektromobilitásba történő beruházások nagy összegeket emésztettek fel anélkül, hogy meghozták volna a kívánt piaci eredményt. Ehhez társul még a kínai piac beszűkülése is a német gyártók előtt.
A gyártóknak jelenleg kihívások sokaságával kell szembenézniük, és ezek egy részét csak saját erőből tudják megoldani. "Idén ezért azt fogjuk látni, hogy az autógyártók masszívan meghúzzák a nadrágszíjat, hogy növeljék ellenállóképességüket. Ez elkerülhetetlenül a foglalkoztatás jelentős csökkentéséhez fog vezetni" - mondta Gall. A tavalyi, "viszonylag kis számú létszámleépítés" csak a kezdete volt egy fájdalmas, de elkerülhetetlen zsugorodási folyamatnak.
A legutóbbi geopolitikai fejlemények fényében nagy valószínűséggel nagyobb léptékű termelésáthelyezésekre kerül sor az Egyesült Államokba vagy Kínába. "Ez ismét jelentősen felgyorsítaná a munkahelyek megszűnését ebben az országban" - mondta Gall. Rámutatott, hogy a vállalatok mostanra egyértelműen felismerték a problémákat. Ezért van remény arra, hogy az autógyártók középtávon ismét magasabb árrést érjenek el. Pusztán költségcsökkentő intézkedések azonban ehhez nem lesznek elegendők.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tekintettel a beszállítók közelmúltbeli igen gyenge teljesítményére, a szakértő további jelentős létszámleépítéseket jósolt. "Sok beszállító számára egyre ritkább a levegő, és különösen az elektromobilitás megtorpanó lendülete szűkíti jelentős mértékben az árrést" - mondta Gall.
A tanulmány szerint a németországi autóipar forgalma tavaly 5 százalékkal zsugorodott, miután az előző három évben folyamatosan nőtt. A forgalom 2024-ben 536 milliárd eurót tett ki. A közelmúltban számos neves németországi gyártó és beszállító jelentett be költségcsökkentő programokat. Az elkövetkező években több tízezer munkahelyet kell megszüntetni - legyen szó olyan gyártókról, mint a Mercedes-Benz, a Porsche vagy a Volkswagen fő márkája, a VW. Vagy olyan beszállítóknál, mint a Bosch, a ZF, a Schaeffler vagy a Continental.

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


