Visszafogottan emelkedtek a kgfb-átlagdíjak az idei kampány első két hetében.
Hazánkban egyelőre folynak a találgatások, hogy az új számítási módszer következtében hogyan változnak a jövő évre vonatkozó gépjármű kötelező-felelősség biztosítási (kgfb) tarifák. Mint ismert az erőforrások lökettérfogata helyett már a jármű teljesítménye alapján számítják a díjakat, ennek következtében lesznek, akik jobban járnak, de magasabb díjra számíthatnak azok, akiknek a relatíve kisebb köbcentis motorjába vad lóerőket tuszkoltak bele a gyártók. A magyar szakújságírók Groupama-Garancia jóvoltából a múlt héten ismerkedhettek meg a Franciaországban alkalmazott új megoldásokkal, melyekről a Pénzcentrum.hu olvasói sem maradhatnak le.
Megtett kilométer alapján számított biztosítási díj
A francia biztosítótársaság által a közelmúltban bevezetett (pay-as-you-drive) szolgáltatást eddig körülbelül hatvanezer autós vette igénybe. A termék lényege, hogy az ilyen szerződéssel rendelkező ügyfeleknek az autóval megtett távolság alapján számítják a biztosítási díját. A biztosítónak nem kell tartani attól, hogy a trükkös ügyfél visszatekeri a kilométerórát, ugyanis a járműveket egy olyan speciális műszerrel szerelik fel, amely műholdas jeleket bocsát ki, így a kilométeróra állásától függetlenül pontosan le tudják mérni a járművel megtett távolságot.
Thierry Martel
Adja magát a kérdés, hogy ezt a szolgáltatást valószínűleg azok választják, akik az átlagostól kevesebbet autóznak. A kisebb megtett távolság miatt ők kisebb valószínűséggel szenvednek balesetet, vagyis nő a normál díjas ügyfelekre vonatkozó kockázat.
A Pénzcentrum.hu kérdésére - mely szerint a nem kilométer alapú számítással rendelkező ügyfeleknek mekkora díjemeléssel jár a kockázatok kiegyenlítése - Thierry Martel, a Groupama francia biztosítási és banki igazgatója elmondta, hogy az autósoknak egyelőre nem kell ettől tartaniuk.
A termék értékesítése egyelőre nem éri el a várakozásokat, a társaság közel négymillió ügyfele közül még csak körülbelül 1,5% élt ezzel a lehetőséggel, ami még nem borítja a biztosítási díjak egyensúlyát, így eddig még nem szükséges a normál számítású ügyfelek díjemelése.
Saját autójavító hálózat és alkatrészbeszerzés
A társaság jelenleg egy 760 műhelyből álló autójavító hálózattal rendelkezik, amit két éven belül ezer egységre kívánják bővíteni. A CapsAuto hálózatot 12 éve alapították, a biztosító társaság 2003-ban vásárolta meg a céget. A tavalyi évben 147 ezer ügyfelük volt és 0,7 millió eurós nettó nyereséget értek el.
Geneviéve Roudier
A javítások kapcsán Geneviéve Roudier partnerkapcsolati és a javítási szolgáltatások igazgatója elmondta, hogy a társaság maga szerzi be a szükséges alkatrészeket, ennek bevezetése óta pedig már 12%-kal sikerült csökkenteni a javítási költségeket.
A társaság foglalkozik még autóközvetítéssel is, ez a szolgáltatás nem csak a biztosítással rendelkező, hanem az "utcáról betérő" ügyfelekre is vonatkozik. Abban az esetben, ha a biztosító talál autót egy érdeklődőnek, akkor a kötelező és a casco biztosítás adja magát, autóhitel esetén pedig újabb ajánlatot tudnak tenni a vásárlónak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Jeleztük az igazgató asszonynak, hogy Magyarországon a kötelező biztosítások átlagos díja évi 100 euró alatt van, a casco biztosítások átlagdíja pedig valamivel kevesebb, mint évi 300 euró. Ebben a tekintetben a francia autósoknak sem kell sokkal magasabb kiadásokkal számolni, ugyanis cascóra és kötelezőre átlagosan 400 eurót költenek évente, bár ott a magyar 23%-kal szemben majdnem mindenki rendelkezik cascóval is.
Öltöny, karóra, bőrcipő, biztosítás: mi az a "butik-fiók"?
A társaság egy egészen új értékesítési csatorna kiépítését vette tervbe, Párizsban 300 millió eurós beruházással húsz butik-fiókot építenek, amiből 15 már el is készült. Az egység nem hasonlít sem egy bankfiókra, sem egy biztosítási ügyfélszolgálatra, inkább hajaz egy butikra, ahol divatos cikkeket lehet megvásárolni. A betérő ügyfelet a falakon található megvilágított reklámanyagok fogadják, ezek közül mindenki választhat, legyen szó autó-, élet- vagy vagyonbiztosításról. A kirakat után található egy asztal négy fotellel, az érdeklődők itt foglalhatnak helyet és a biztosító munkatársai az asztalon, ami gyakorlatilag egy érintőképernyős monitor, részletesebb tájékoztatást adnak a termékekről. A laptop csak akkor kerül elő, ha az ügyfél a biztosítás meg kötése mellett dönt.
Érdekesség, hogy akár a bankfiókok jó részében, itt sincs pénztár. Minden átutalással történik, ugyanis mindenkinek van bankszámlája. Patrick Weissier, az egyik ilyen biztosítási butik vezetője nem tudta leplezni meglepődöttségét, amikor arról tájékoztattuk, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 27%-a semmilyen bankkapcsolattal, így lakossági folyószámlával sem rendelkezik.
Kötelező autóvezetési gyakorlat
A biztosítótársaság szerződésben áll egy vezetéstechnikát oktató céggel (Centaure), melynek a tanfolyamai a jogosítvány megszerzéséhez kötelezőek. Évente legalább egyszer teljesíteni kell a viaszréteggel és vízátfolyással nehezített rutinpályát a hivatásos sofőröknek is. A biztosító 5-10%-os kedvezményt ad a biztosítási díjakból azoknak az ügyfeleknek, akik elvégzik a tanfolyamot, ugyanis kimutatható, hogy közülük kevesebben okoznak közlekedési balesetet.
Claude Legendarme, a központ igazgatója elmondta, hogy a nehezített autós feladatokat a tanfolyamon résztvevőknek sem hagyják a végtelenségig gyakorolni, mert nem Forma-1-es pilótákat képeznek, hanem a cél, hogy az autósok megfelelően tudjanak reagálni a váratlan helyzetekre.
A tavalyi évben 4262-en haltak meg a francia utakon, ami összevetve az 1983-as 12 ezres adattal, jelentős fejlődésnek mondható. Magyarországon körülbelül hetedannyi, vagyis 6-700 fő veszíti életét közlekedési balesetben, pedig csak tizede annyi autónk van.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.