2025-től újraindul az otthonfelújítási program, a feltételek nagyon hasonlóak lesznek, mint amit 2021-2022-ben megismerhettünk, de azért vannak nagyobb eltérések is.
Egy év alatt megháromszorozódott a lakáshitel felvételét tervezők száma - áll az IFUA Horváth & Partners és a Data Research Pénzintézeti MOSAIC felméréssorozatának legújabb tanulmányában. A megkérdezettek annak ellenére hajlanak az eladósodásra, hogy saját bevallásuk szerint idén jobban érinti őket a pénzügyi válság. Ugyanakkor az elmúlt egy év során jelentős mértékben nőtt a szolgáltatójukkal elégedetlen banki és biztosítói ügyfelek száma: a bankok ügyfelei elsősorban a konkurensek jobb ajánlatai miatt, a biztosítóké pedig a magas díjak miatt váltanak szolgáltatót.
Míg 2009-ben a banki ügyfelek 40%-a volt elégedett a főbankjával, addig ez az arány 2010-re 29%-ra csökkent, többek között ez derül ki az IFUA Horváth & Partners és a Data Research Pénzintézeti MOSAIC felméréssorozatának legfrissebb anyagából.A reprezentatív, ezerfős mintán alapuló vizsgálat alapján hasonló tendencia figyelhető meg a főbiztosítók esetében is, igaz kisebb mértékben, hiszen míg 2009-ben az ügyfelek 39%-a volt elégedett főbiztosítójával, addig 2010-ben már csak 33%.
"A bankok esetében az elégedettség csökkenése szinte minden demográfiai szegmensben megfigyelhető volt. "Az elégedetlenek aránya főként a 40-50 éves korosztályban nőtt meg kiugró mértékben 2010-ben, ahol 39-ről 23%-ra zuhant, illetve az alacsonyabb iskolai végzettségű szegmensekben, ahol 46-ról 35%-ra esett az elégedettek aránya" - mondta el Huba Eörs kutatásvezető, az IFUA ügyvezető partnere.
"Rossz hír a pénzintézeteknek, hogy a tradicionálisan alacsony magyar elvándorlási ráták növekedhetnek 2010-ben, amennyiben az ügyfelek nemcsak tervezik, de meg is lépik a szolgáltató-váltást" - véli Kovács Gyula, a Data Research ügyvezető igazgatója. Tavaly a banki ügyfelek 9%-a tervezett bankváltást, 2010-ben ez 10,3%-ra nőtt.
Azonban a különböző demográfiai szegmensekben eltérő módon változtak a számok, hiszen leginkább az 50 felettiek és a magasabb végzettségűek körében nőtt meg jelentősen a bankváltást tervezők aránya. Úgy tűnik, ez az a két szegmens, ahol az elégedettség kisebb mértékű csökkenése is jelentős lemorzsolódást indíthat el. "Ennek oka lehet, hogy ebben a két szegmensben a hiteltermékek súlya lényegesen kisebb az átlaghoz képest, és mivel a megtakarítási termékek könnyebben mozgathatók pénzintézetek között, így gyorsabban tudják "büntetni" a bankjukat" - magyarázza Huba Eörs.
A MOSAIC tanulmányból kiderül, hogy növekszik az ügyfelek pénzügyi tudatossága. "Tavaly a bankot váltók között az elsődleges ok a főbankkal való elégedetlenség volt, hiszen a megkérdezettek 42%-a válaszolta, hogy elégedetlenség miatt váltott, és 41%, hogy a másik bank kedvezőbb díjat kínált. Azonban 2010-ben már a pénzügyi válság éreztette hatását, ugyanis a válaszadók 44%-a váltott jobb ajánlat miatt, és csak 37%-uk elégedetlenség miatt" - teszi hozzá Kovács Gyula.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ugyanakkor az idei egyik legjelentősebb változás 2009-hez képest, hogy jelentősen megnőtt a biztosítóváltás hajlandósága is. Míg 2009-ben a megkérdezettek 4,7%-a tervezett biztosító váltást, addig 2010-ben ez az arány 7,7%-ra nőtt. Különösen a 35-50 évesek és a felsőfokú végzettségűek körében nőtt jelentősen az elvándorlási hajlandóság. "Itt egyértelműen kimutatható az online biztosítási alkuszok szerepe a változásokban" - mutat rá az IFUA ügyvezető partnere.
A biztosítót váltók körében már 2009-ben is az elsődleges ok a biztosítási díjjal való elégedetlenség volt. "Ez 2010-ben tovább erősödött, ugyanis míg 2009-ben 56% váltott a magas díj miatt, addig 2010-ben ez az arány már 65%-os szintet ért el. Egyértelműen kijelenthető, hogy az ügyfelek körében egyre tudatosabb, racionálisabb magatartás figyelhető meg: egyre többen figyelik a társaságok ajánlatait, és a megfelelő időben váltanak" - állítja Huba Eörs.
Annak ellenére, hogy saját bevallása szerint 2010-ben több embert érint a válság, a hitelfelvételi hajlandóság mégis nőtt. Tavaly a megkérdezettek 58%-a válaszolta, hogy érinti a válság, 2010-ben ez a szám 62%-ra nőtt. Ennek ellenére, míg 2009-ben a megkérdezettek 1,3 %-a tervezte lakáshitel felvételét, addig 2010-re ez a szám megháromszorozódott, és 3,9%-os szintet ért el. "A potenciális lakásvásárlók (40 éves korosztály alattiak) körében hitelfelvételt tervezők aránya még nagyobb mértékben növekedett, a tavalyi 2,5%-os arány 7%-ra nőtt 2010-ben" - teszi hozzá a Data Research ügyvezető igazgatója.
Azonban az ügyfelek új termékek iránti lelkesedése nem terjed ki minden szegmensre, hiszen a biztosítási termékek esetében nem nőtt számottevően az új biztosítási terméket vásárolni szándékozók aránya. A 2009-es 6,7%-os arány az idén mindössze 6,8%-ra kúszott fel.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.