Visszafogottan emelkedtek a kgfb-átlagdíjak az idei kampány első két hetében.
Pénzhozó március ez százezernyi magyar számára: rengeteget spóroltak meg most ezen a lakásszámlán
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) sajtótájékoztatón ismertette az első hazai lakásbiztosítási kampány első harmadának tapasztalatait. Az eseményen a Pénzcentrum is részt vett.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) sajtótájékoztatón ismertette az első hazai lakásbiztosítási kampány első harmadának tapasztalatait. Az eseményen Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke, Molnár László, a FBAMSZ alelnöke és Baksa Melinda, a FBAMSZ elnökségi tagja ismertették a szövetség eddigi benyomásait, adatait.
Papp Lajos elnök elmondta, hogy ez az első ilyen kampány, ebből következőleg jelenleg nincsen viszonyítási alapunk, így nehéz megmondani, hogy a kampány sikeresnek tekinthető-e vagy sem. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy a kampány fő célja nem a szerződések lecserélése, hanem azok áttekintése, illetve az ezt követő döntés az aktualizálásról vagy váltásról.
Papp Lajos szerint a kampány végére mintegy 100 ezer lakásbiztosítást cserélnek majd le. A korábbi, akár 500 ezres számot ők túlzónak találják. Az alkuszszövetség elnöke néhány tényezőt is felsorolt, melyek gyengítehtik a szerződésváltási hajlandóságot:
- a tarifálás és a személyre szabás a KGFB-nél jóval összetettebb folyamat,
- a biztosítók gyakran elébe mentek a folyamatnak, és közvetlenül keresték vagy keresik meg az ügyfeleket a meglévő biztosítások aktualizálása érdekében,
- az alkuszi állományt az MNB tavalyi ajánlása nyomán már egy éve folyamatosan aktualizálják a brókercégek.
Baksa Melinda, az alkuszszövetség elnökségi tagja elmondta, hogy az újonnan kötött szerződések éves átlagdíja 33-40 ezer forint, ami a tavalyi kötésekhez képest 20-30 százalékkal alacsonyabb szintet jelent. A kampányba a piacvezető cégek is ringbe szálltak - a négy legnagyobb lakásbiztosító közül három biztosító (Alfa, Generali, Groupama) is a legtöbb új szerződéssel rendelkezők listájának az elején állnak.
Baksa Melinda azt is elárulta, hogy a kampány első másfél hetében előtérbe kerültek a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) is. Ezek előnye, hogy a jegybanki standard minimum követelmények következtében ezek a biztosítási termékek könnyedén összehasonlíthatóak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Molnár László alelnök felhívta rá a figyelmet, hogy a kampány elsődleges célja, hogy minél több ügyfél elkerülje a jövőben az alulbiztosítottságot. Ennek kapcsány azt is külön kiemelte, hogy a biztosításnál a legfontosabb mérőszám az újjáépítési érték, ami nem egyenlő a forgalmi értékkel.
Ugyancsak fontos tudatában lenni annak, hogy felmondás esetén mindenképpen rendezni kell a meglévő biztosítás díját - az előzményszerződés a felmondás utáni 30. napon követően szűnik meg. Érdemes az új szerződést is ennek megfelelően megkötni, hogy ne legyen olyan nap, amikor az ingatlan fedezet nélkül marad.
Utóbbival kapcsolatban Papp Lajos elnök külön hangsúlyozta, hogy a fedezet nélküli napokon keletkezett károk 100 százaléka a lakástulajdonost terhelik, így ezeket mindenképpen érdemes elkerülni az ügyfél szempontjából.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.