Visszafogottan emelkedtek a kgfb-átlagdíjak az idei kampány első két hetében.
A kötelező biztosítási kampány első napján 600 ezer díjszámítást végeztek el a Netrisk.hu biztosítási portálon, szemben a teljes múlt évi kampányban tapasztalt 2 millióval. A rendkívüli érdeklődés a megkötött szerződések számán is látható: 15 ezer autós már meg is kötötte új kgfb szerződését, ami 50%-os növekedés az egy évvel korábbi forgalomhoz képest. Az élen az Allianz, a K&H, az Astra és az MKB Biztosító áll jelenleg.
A nem várt áresés nyomán rekordszámban látogatják az autósok a biztosítási portált. Míg tavaly november-decemberben összesen 2 millió díjszámítást végeztek el az oldalon, most egyetlen nap alatt 600 ezret. Az első napokban az autósok szokásosan kiszámolják biztosítási díjukat, új szerződésüket viszont a legtöbben november második felében kötik meg. Ennek ellenére már az első napon 15 ezren váltottak kötelező biztosítást a portálon, ami 50%-kal több a tavalyi kampány első napjának forgalmánál.
A rendkívüli érdeklődés érthető, hiszen a jelentős árcsökkentésből többnyire csak azok az autósok profitálnak, akik most novemberben újrakötik szerződésüket. Aki nem ezt teszi, stagnáló, vagy emelkedő biztosítási díjra számíthat. Az átlagos megtakarítás jelenleg 13 ezer forint, akad ugyanakkor autós, aki több mint 240 ezer forintot takarított meg azzal, hogy tegnap újrakötötte kötelezőjét.
A legtöbb új kgfb szerződést jelenleg az Allianz, a K&H, az Astra és az MKB Biztosító köti. Közülük az Astra teljesen új szereplő, de az MKB sem rendelkezett eddig érdemi piaci részesedéssel. A kampányidőszak így jelentős átrendeződést hozhat a biztosítók erősorrendjében. Az Astra és a K&H "házi" versenyében egyelőre a K&H Biztosító vezet, miközben többnyire az Astra Biztosító kínálja a jobb árakat. A sorrendet így elsősorban az magyarázhatja, hogy az új piaci szereplőről még nem rendelkeznek elegendő információval az ügyfelek. Az Astra tőkeereje ugyanis semmiképpen nem indokolja hátrányát, hiszen a társaság Romániában például piacvezető, 1,8 milliós kötelező biztosítási szerződésállománnyal rendelkezik.
A Pénzcentrum.hu felmérése szerint az autósok 63%-a már kevesebb, mint ötezer forintos különbség esetén is biztosítót váltana, 29%-a évi 5-15 ezer forintos megtakarítást szeretne elérni a tavalyi díjakhoz képest, 4%-a nem vált, további 4% pedig csak évi 15 ezer forint feletti spórolás esetén cseréli le a kötelező biztosítását (Szavazz! Te mennyiért váltanál kötelezőt?).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.