Visszafogottan emelkedtek a kgfb-átlagdíjak az idei kampány első két hetében.
Bár a válság eddig sem hagyta érintetlenül a gépjármű-biztosítási területet, a legfrissebb autó-eladási adatokat látva a hatás a korábbi előrejelzésekhez képest hosszabb távon is átrendezheti a piacot. A piaci körülmények, és az óriási verseny hatására a kötelező mellett a casco díjszint is évek óta zsugorodik, ez a statisztikák szerint azonban önmagában nem elég a kereslet felpezsdítésére. Potenciál a jövőben inkább a komplex gépjármű-biztosításokban van - vélik a Genertel biztosító szakértői.
Az idei első negyedévben, és azt követően áprilisban, és májusban is drasztikusan csökkent a forgalomba helyezett új autók száma, és bár a használt gépjárművek értékesítésében látszik némi fellendülés, ez legfeljebb a kötelező biztosítások piacát érintheti pozitívan, hiszen casco-t használt autóra alig-alig kötnek az autósok. A legfrissebb forgalomba helyezési statisztikák szerint az elmúlt hónapban összesen kevesebb, mint 3400 új személygépkocsit regisztráltak a hatóságok, miközben tavaly májusban még több mint 4500-at, pedig már a tavalyi tavasz is a visszaesés jegyében telt. Az idei első öt hónap összesített mérlege még ennél is nagyobb zuhanást mutat: a tavalyi év azonos időszakához képest 2010-ben csaknem felével zsugorodott a regisztrált új autók száma. Tavaly májusig közel 34 ezer, az idén mindössze 17 ezer új autót helyeztek forgalomba.
Csikós Dániel
"Az autópiac zsugorodása egyelőre a casco díjbevételek alakulásán is érezhető, emiatt azt látjuk, hogy ebben a szegmensben hosszabb távon látványos átrendeződés is bekövetkezhet." - véli Csikós Dániel, a Genertel Biztosító vezérigazgatója.
A jövő egyértelműen abban van, hogy a casco és a KGFB terméket mind termékfejlesztési, mind értékesítési oldalon össze kell hangolni, és egy biztosításként, komplex csomagként kezelni árban, és szolgáltatásban egyaránt. "Az eddigi tapasztalatok alapján az látszik, hogy önmagában a biztosítási díjak csökkenése, illetve a különféle rész kockázatokra fedezetet nyújtó olcsóbb rész casco biztosítások megjelenése nem élénkítette fel a piacot. A pénzügyi felügyelet statisztikái szerint a casco piac díjbevétele folyamatosan csökken: az idei első negyedévben már alig haladta meg a 24 milliárdot, míg tavaly még 26 milliárd forint fölött volt." - tette hozzá Csikós Dániel.
A használt autók piacáról rendelkezésre álló legfrissebb, áprilisi adatokból az derül ki, hogy ezekre a gépkocsikra nagyobb a kereslet, mint tavaly ilyenkor. A Carinfo statisztikái szerint 2009 áprilisához képest néhány százzal több használt autó fogyott az idén, és összesítve hasonló nagyságrenddel az első négy hónapban is javult a tendencia. Jóllehet, ez biztosítási oldalon csak kevésbé, vagy nem jelenik meg, hiszen használt autókra a finanszírozói előírás hiányában alig kötnek casco biztosítást a tulajdonosok. Igaz, bizonyos tekintetben már látszik elmozdulás pozitív irányba.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egy új tendencia első jelei most körvonalazódnak: egyre többen gondolkodnak gépjármű biztosításban és nem külön kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról, vagy casco-ról. "Tapasztalataink szerint az autósok egyre nagyobb hányada köt casco is kötelezője mellé, ha gépjármű-biztosítási csomagja díját egyszerűen, és gyorsan kiszámíthatja, valamint közös kötés esetén nem csak a kötelező kampányban, hanem akár évközben is kedvezményt, illetve teljes körű szolgáltatást kap." - teszi hozzá Sebestyén László. A Genertel biztosítónál például a tavalyi kampányban csaknem háromszor annyian vásároltak casco terméket is a KGFB mellé, mint egy évvel korábban, de eddig az idei évben is pozitív a casco-értékesítések mérlege.
A Genertel Biztosító a még egyszerűbb tarifálás, és egyfajta piackutatás jegyében is a tavalyi kampányban vezette be új casco tarifaszámítási módszerét, amely a kötelező biztosítási díjhoz szükséges paraméterek alapján egyszerűen és gyorsan azonnal kiszámítja az autós a casco díját is. A biztosító eddigi statisztikái szerint a cascot kötő ügyfelek mintegy ötöde már az új tarifálási rendszernek köszönhetően szerződött a társasághoz, ezek döntő többsége középkategóriás, közepes motorral rendelkező autó. A Genertel ugyanis amellett hogy komplex gépjármű biztosítást kínál, tarifálási rendszerét úgy alakította ki, hogy az azonnal casco díjat is számol, ráadásul a tarifálás végén a casco és kötelező együttes ára úgy tevődik össze, hogy a KGFB a normál áron, míg a casco 10 százalék együttkötési kedvezménnyel szerepel abban.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.