A boltválasztást a hatodik helyen befolyásolják a sajátmárkás termékek, a vásárlók majdnem 60%-nál számít ez, amikor eldöntik, melyik üzletbe mennek be.
Komoly boltbezárási hullám jöhet itthon: sokakat érhet ez váratlanul, nem is sejtik mi áll a hátterében
A Pénzcentrum mai CashTag vlogjában folytatódik a Hamisítványok Piaca sorozat, ezúttal a parfümökre fókuszálva. Az illatszerekhez kapcsolódó üzletág tele van olyan szereplőkkel, akik a nagy márkák illatait másolják, miközben a klasszikus „piacos” és „táskából árulós” módszerek sem tűntek még el teljesen. A probléma azonban annyira elharapódzott már az üzletek szintjén is, hogy a közeljövőben akár tömeges boltbezárásokra is számíthatunk. De mi számít egyáltalán hamisítványnak? Mekkora károkat okoznak ezek a termékek az iparágnak és a gazdaságnak, és mi a helyzet azokkal, akik tudatosan választják a hamis luxusparfümöket? A mai adásból minden kiderül!
Magyarország kelethez vagy nyugathoz való tartozása már régóta húzódó vita tárgya. És bár mindkét oldal mellett felhozhatók érvek, a kereskedelem területén a hamis termékek tömeges jelenléte egyértelműen kelet felé billenti a mérleget – legalábbis ezt állítja egy, a CashTag által megszólaltatott szakértő.
Az állítást alátámasztja az az igen aggasztó jelenség is, hogy egyes világhírű márkák már nem is hozzák el termékeiket Magyarországra, mert túl nagy lett számukra a kockázata annak, hogy rövid időn belül a termékeiket utánzó hamisítványok árasztják el a piacot. Ez nemcsak az iparágnak, hanem az ország hírnevének is komoly károkat okoz.
A probléma pedig egyre súlyosabb: a hamis termékek térnyerése miatt már a tömeges boltbezárás sem kizárt. Hogy ez mit jelent pontosan a parfümök piacán, hogyan működnek a hamisítók, és milyen hatása van ennek a vásárlókra, azt szakértők segítségével elemeztük a CashTag legújabb adásában.
Rengeteg magyar vásárló dől be, és viszi haza a hamis termékeket
A hamisítványok kártékony hatása több szinten érvényesül, és számos piaci szereplőt érint. Elsősorban természetesen a vásárlókra gondolhatunk ilyenkor, aki hazaviszi a parfümöt, majd rájön, hogy az illata nem olyan erős, mint várta – sok esetben azért, mert egyszerűen felhígították.
– mondta el kérdésünkre Zólyomi Zsolt parfümőr, a Le Parfum szaküzlet tulajdonosa.
A szakértő hozzátette: semmi más nem történik ilyenkor, mint hogy egy olcsó hígítószert kevernek hozzá, így az eredetinél jóval gyengébb terméket kap a vevő.
Zólyomi kiemelte, hogy a parfümipar rendkívül profitábilis ágazat, ahol a várt haszon sokszorosan meghaladja a szokásos kereskedelmi rátákat.
Itt nem 5-10%-os nyereségről beszélünk – a legtöbb iparágban csak álmodoznak arról, hogy ekkora profitjuk legyen. Éppen ezért szinte boldog-boldogtalan szeretne parfümöt gyártani és eladni.
Az üzletág sajátossága, hogy a parfümök forgalmazását segítő, de nem közvetlenül az illatszerhez kapcsolódó elemek – mint például a csomagolás, a kartondoboz, a celofán, a márkajelzés, a dizájn, az üvegcse, a szórófej és a pumpa – ma már tömegfröccsöntött kínai áruként könnyen elérhetők – magyarázta a szakértő, majd hozzátette: ez nagyban megkönnyíti a hamisítók dolgát, hiszen minden szükséges eszköz a rendelkezésükre áll ahhoz, hogy a megtévesztés tökéletes legyen.
Erre figyeljünk oda vásárláskor, hogy kikerüljük a silány minőségű árut
"A parfüm nemcsak az online térben és a közúti forgalomban, hanem sajnos üzletekben is felbukkanhat. A hamisítványoknál árulkodó lehet az ár, a feliratok és maga a csomagolás. Egy világmárkás parfüm soha nem engedné meg magának, hogy silány csomagolásban kerüljön forgalomba." – erről már Juhászné Prantner Etelka, a NAV Igazgatóságának sajtóreferense beszélt kérdésünkre.
Ha például a fólia összezsugorodott, vagy a celofán csomagolás illesztése elcsúszott, az gyanúra adhat okot. Emellett fontos odafigyelni a feliratok minőségére is. Egy világmárkás termék – legyen szó parfümről, ruházatról, óráról vagy napszemüvegről – mindig a presztízséhez méltó helyen kerül forgalomba és értékesítésre.
– tette hozzá.
Nem a profit az egyetlen oka annak, hogy ennyien próbálnak hamisítani
Néhány kattintás után bárki be tudja szerezni a világ leghíresebb parfümjeinek, receptúráinak a lebutított változatát – hívta fel rá a figyelmet Zólyomi Zsolt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 170 925 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 138 454 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 7,00%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,49%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Pedig rossz hír a csalóknak, hogy a hamisítás ettől függetlenül sem egyszerű folyamat. Ennek sokszor még a legális eljárása is zavarba hozza a profi parfümkészítőket is.
Magam is adtam már el egy világhírű parfümmárka véglegesre kevert, de hibásan sikerült változatát. Egyszerűen elrontottuk. Ott állt több száz liter tömény parfüm – még hígítatlanul, alkohol hozzáadása nélkül –, ami az eredeti megrendelő számára használhatatlanná vált. Nem szégyelltem nevetséges áron továbbadni, hiszen máskülönben kárba veszett volna.
– utalt az eljárás nehézségeire Zólyomi.
A csalók szinte összes trükkjét ismeri már a NAV, rengetegszer le is csapnak
"A hamis parfümök gyakran felbukkannak a közúti áruforgalomban, elrejtve más termékek között, sokszor teljesen más néven feltüntetve. Nem ritka, hogy a fuvarlevélen például 'gyűjtőáru' vagy 'crossfit kiegészítők' szerepel, miközben valójában hamis termékeket szállítanak." – árulta el Juhászné Prantner Etelka.
Hozzátette: emiatt nem számolhatnak azzal a csalók, hogy ez majd megvédi őket a lebukástól. A szakértő szerint
A legtöbb esetben a szállított áru megnevezése köszönőviszonyban sincs a valós tartalommal. Emellett a piacokon is rendszeresen ellenőrzünk, és gyakran találkozunk hamis parfümökkel – ahogy olykor üzletekben is, ahová szintén beférkőznek ezek a termékek.
Jöhetnek a boltbezárások, sok munkaerő áramolhat el Magyarországról
Zólyomi Zsolt szerint a hamis termékek általánosságban is problémát jelentenek itthon. Mint mondta:
Hamarosan tömeges boltbezárások következhetnek be itthon – és nem csak a parfümiparban. Ez egy olyan piac, amelyre most mindenki rákapott. Ha egy márka egyértelműen úgy dönt, hogy nem szállít Kelet-Európába, mert nem tudja garantálni, mi történik a termékével, az mit jelent a vásárlóknak? Azt, hogy fogalmuk sincs, mit is vesznek meg valójában.
– hívta fel rá a figyelmet a parfümőr.
A teljes videó megtekinthető a Pénzcentrum YouTube csatornáján. Jövő héten is lesz CashTag, így aki hasonló érdekes témákról szeretne hallani, annak érdemes feliratkoznia is a csatornára.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Kiderült, mekkora kamatot fizet a Gránit Bank új, kombinált betéti terméke
Az betéti konstrukció január 20-tól érhető el.
-
Lakásbiztosítás: te mikor foglalkoztál vele utoljára?
Sokan nem tudják, hogy a lakásbiztosításuk pontosan milyen fedezetet is nyújt, vagy mi az ingatlanuk aktuális értéke.