A kínálatban megtalálhatók hazai kézműves termelők fagylaltjai is.

Lesújtó, mire kényszerülnek sokan a boltok kasszáinál: ezt okozza a brutál élelmiszerár drágulás
Az egészséges élelmiszerek ára az elmúlt időszakban kétszer olyan gyorsan emelkedett, mint az egészségtelen élelmiszereké - derül ki az Élelmiszer Alapítvány legújabb tanulmányából. A kutatás rávilágít arra, hogy a táplálóbb ételek még soha nem voltak ilyen drágák, és kalóriánként kétszer annyiba kerülnek, mint az egészségtelen alternatívák. A szakértők figyelmeztetnek a megfizethető és tápláló élelmiszerek közötti "tragikus egyensúlyhiányra" - jelentette a Telegraph.
Az elmúlt két évben az egészségesebb élelmiszerek ára kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a kevésbé egészséges opcióké. A tanulmány azt is kimutatta, hogy az élelmiszergyártók és kiskereskedők sokkal nagyobb valószínűséggel népszerűsítik az egészségtelen termékeket. Az élelmiszerekre és üdítőitalokra fordított reklámköltések több mint egyharmada édességekre, rágcsálnivalókra, desszertekre és üdítőitalokra irányul, míg a gyümölcsök és zöldségek esetében ez az arány mindössze 2 százalék.
A lakosság legszegényebb ötödének a rendelkezésre álló jövedelmének 45 százalékát kellene élelmiszerre költenie ahhoz, hogy megengedhesse magának a kormány által ajánlott egészséges étrendet. Ez az arány a gyermekes háztartások esetében 70 százalékra emelkedik.
A kutatás szerint a leghátrányosabb helyzetű háztartások gyermekei 20 százalékkal kevesebb gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak, mint a jómódú családok gyermekei. Emellett a szegény háttérrel rendelkezőknél közel kétszer nagyobb az elhízás valószínűsége.
Anna Taylor, a brit Élelmiszer Alapítvány munkatársa a helyzet súlyosságára hívta fel a figyelmet: "A Broken Plate jelentésünk sajnálatos módon azt mutatja, hogy az élelmiszerrendszerünk nem biztosítja a lakosság széles rétegeinek az alapvető táplálkozási szükségleteit ahhoz, hogy egészségesek maradjanak és boldoguljanak."
Henry Dimbleby, a korábbi élelmezési igazgató és a legutóbbi nemzeti élelmezési stratégia szerzője szerint Nagy-Britannia "kritikus pillanatban" van.
Miközben a kormány új élelmiszer-stratégiáját terjeszti elő, az egészségtelen élelmiszerek értékesítését és agresszív marketingjét ösztönző intézkedéseknek kiemelt prioritást kell élvezniük. Az emberi és gazdasági áldozatok túl nagyok ahhoz, hogy tovább ne vegyünk róluk tudomást
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- hangsúlyozta.
Az Élelmiszer Alapítvány azt javasolja, hogy a Labour dolgozzon ki új adókat az üdítőitalok adójához hasonlóan, ösztönözve a vállalkozásokat az élelmiszerek és italok átformálására. Emellett szorgalmazzák az éttermekben és gyorséttermekben az egészséges ételek áfájának eltörlését, valamint az egészségtelen élelmiszerek reklámozásának korlátozását.
Daniel Zeichner, az élelmezésbiztonságért és a vidéki ügyekért felelős miniszter elmondta, hogy a kormány pártok közötti élelmezési stratégiájának célja biztosítani, hogy élelmiszerrendszerünk továbbra is képes legyen táplálni a nemzetet, kiaknázni a gazdasági növekedésben rejlő lehetőségeket, védeni a bolygót és táplálni az embereket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


