Close-up of a womans hand shopping for fresh organic healthy yoghurt along the dairy aisle in supermarket, reading the nutrition label on the pot. Routine grocery shopping. Healthy eating lifestyle. Making healthier food choices. Smar

Tömegével vásárolják a magyarok a boltok ezen termékeit: nincs mese, így spórolják a legtöbb pénzt

2025. január 29. 18:29

A boltválasztást a hatodik helyen befolyásolják a sajátmárkás termékek, a vásárlók majdnem 60%-nál számít ez, amikor eldöntik, melyik üzletbe mennek be. A siker titka a jó ár-érték arányban rejlik, azaz viszonylag kedvező áron kapunk minőségi termékeket, ha sajátmárkást választunk. Összességében tavaly az élelmiszerek 30%-át sajátmárkás termékekből vittük haza, míg a tisztító- és tisztálkodási szereknek a 20%-át - állítja az Auchan egy saját kutatásra hivatkozva.

A sajátmárkás termékekkel mindenki nyer, hiszen a gyártó biztos felvevő piacot talál, nem kell marketingre költenie és kalkulálni tud a kapacitásával.

"Az adott üzletlánc minőségi, a fogyasztói igényekre szabott terméket tud kínálni jó áron, a vevő pedig kedvező áron viheti haza a jó minőségű árut. A top kategóriák, amelyekben legszívesebben nyúlunk a nagy márkák helyett sajátmárkás termékekhez: a tisztítószerek, a tejtermékek, a testápolószerek, a háztartási papíráru, mint a WC papír, papírtörlő és a papírzsebkendő" - írja az ütletlánc.

Természetesen azért különbözhetnek egymástól az üzletláncok sajátmárka stratégiái

„Az Auchan sajátmárkás stratégiájának egyik fontos eleme az, hogy termékeink sokféle fogyasztói elvárásnak feleljenek meg. Az is találja meg nálunk, amit keres, akinek a legkedvezőbb ár-érték arány számít, és az is, aki valamilyen exkluzív termékre vágyik. Ennek alapján három kategóriába soroltuk a sajátmárkás termékeinket: az Auchan Tipp a legkedvezőbb árkategóriát jelöli, az Auchan Kedvenc a kiváló ár-érték arányúakat fedi le, az Auchan Collection pedig elsősorban a prémium minőségre helyezi a hangsúlyt. A másik, hogy nem csak élelmiszerben kínálunk sajátmárkás termékeket, hanem textiláruban, ruházatban, lakberendezésben és műszaki, elektronikai cikkekben is. A ruházati termékeknél az Inextenso by Auchan márka, a lakásfelszerelés és dekor osztályon az ACTUEL by Auchan termékeiből válogathatnak vásárlóink, az elektronikai részlegen Qilive, az illatszereknél pedig Cosmia néven találják meg” – mondta el Nagy Attila értékesítési igazgató.

Mint kiderült, az üzletlánc polcain közel 7000 sajátmárkás termék található, 200 magyar gyártóval működünk együtt és 2000 körüli a kifejezetten hazai, saját fejlesztésű termékeink száma, ennek 76%-a élelmiszer. Ez azt jelenti, hogy vásárlóiknak sajátmárkás magyar termékeket kínálnak, és ezzel egyben a helyi termelőknek és gazdáknak stabil megélhetést biztosítanak.

Tavaly a Pénzcentrum is nagyszabású kutatást végzett a témában a Debreceni Egyetemmel közreműködve.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ezt valósítják meg a „Gazdától az asztalig” programmal, amelyben az élelmiszerek előállítását a teljes értékláncon át szigorúan nyomon tudják követni. A termékfejlesztésekhez a kölcsönös előnyök alapján választanak gyártópartnert. Az előírtaknál jóval szigorúbb minőségügyi szempontjaiknak való megfelelésért cserébe partnereik szabad kapacitásuk függvényében vehetnek részt a sajátmárkás portfólió kialakításában.

"A másik nagy előnye az üzletlánc sajátmárkás termékeinek, hogy ezekkel tudnak a legrugalmasabban reagálni a változó vásárlói igényekre." - hívták fel a figyelmet.

Ezeket a termékeket a vevőkkel és beszállítói partnerekkel közösen fejlesztik ki, amelyben a fogyasztói elvárás indítja el a folyamatot, és a végterméknél is mindig figyelembe veszik a vásárlói visszajelzéseket. Januárban, az év végi kiköltekezés után különösen megnő az érdeklődés a kedvező árú sajátmárkás termékek iránt. Érdemes nézni azt is, hogy hol lehet akciósan hozzájuk jutni.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

NAPTÁR
Tovább
2025. február 17. hétfő
Donát
8. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33