Több mint 15 millió forint értékű áru eredetével nem tudott elszámolni egy vállalkozás, amelyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adóellenőrei egy raktártelepen árurakodás közben...
![Close-up of a womans hand shopping for fresh organic healthy yoghurt along the dairy aisle in supermarket, reading the nutrition label on the pot. Routine grocery shopping. Healthy eating lifestyle. Making healthier food choices. Smar](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1719815639-ZrIG1BmwC_md.jpg)
Tömegével vásárolják a magyarok a boltok ezen termékeit: nincs mese, így spórolják a legtöbb pénzt
A boltválasztást a hatodik helyen befolyásolják a sajátmárkás termékek, a vásárlók majdnem 60%-nál számít ez, amikor eldöntik, melyik üzletbe mennek be. A siker titka a jó ár-érték arányban rejlik, azaz viszonylag kedvező áron kapunk minőségi termékeket, ha sajátmárkást választunk. Összességében tavaly az élelmiszerek 30%-át sajátmárkás termékekből vittük haza, míg a tisztító- és tisztálkodási szereknek a 20%-át - állítja az Auchan egy saját kutatásra hivatkozva.
A sajátmárkás termékekkel mindenki nyer, hiszen a gyártó biztos felvevő piacot talál, nem kell marketingre költenie és kalkulálni tud a kapacitásával.
"Az adott üzletlánc minőségi, a fogyasztói igényekre szabott terméket tud kínálni jó áron, a vevő pedig kedvező áron viheti haza a jó minőségű árut. A top kategóriák, amelyekben legszívesebben nyúlunk a nagy márkák helyett sajátmárkás termékekhez: a tisztítószerek, a tejtermékek, a testápolószerek, a háztartási papíráru, mint a WC papír, papírtörlő és a papírzsebkendő" - írja az ütletlánc.
Természetesen azért különbözhetnek egymástól az üzletláncok sajátmárka stratégiái
„Az Auchan sajátmárkás stratégiájának egyik fontos eleme az, hogy termékeink sokféle fogyasztói elvárásnak feleljenek meg. Az is találja meg nálunk, amit keres, akinek a legkedvezőbb ár-érték arány számít, és az is, aki valamilyen exkluzív termékre vágyik. Ennek alapján három kategóriába soroltuk a sajátmárkás termékeinket: az Auchan Tipp a legkedvezőbb árkategóriát jelöli, az Auchan Kedvenc a kiváló ár-érték arányúakat fedi le, az Auchan Collection pedig elsősorban a prémium minőségre helyezi a hangsúlyt. A másik, hogy nem csak élelmiszerben kínálunk sajátmárkás termékeket, hanem textiláruban, ruházatban, lakberendezésben és műszaki, elektronikai cikkekben is. A ruházati termékeknél az Inextenso by Auchan márka, a lakásfelszerelés és dekor osztályon az ACTUEL by Auchan termékeiből válogathatnak vásárlóink, az elektronikai részlegen Qilive, az illatszereknél pedig Cosmia néven találják meg” – mondta el Nagy Attila értékesítési igazgató.
Mint kiderült, az üzletlánc polcain közel 7000 sajátmárkás termék található, 200 magyar gyártóval működünk együtt és 2000 körüli a kifejezetten hazai, saját fejlesztésű termékeink száma, ennek 76%-a élelmiszer. Ez azt jelenti, hogy vásárlóiknak sajátmárkás magyar termékeket kínálnak, és ezzel egyben a helyi termelőknek és gazdáknak stabil megélhetést biztosítanak.
Tavaly a Pénzcentrum is nagyszabású kutatást végzett a témában a Debreceni Egyetemmel közreműködve.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 63 594 forintos törlesztővel a Raiffeisen Bank nyújtja (THM 10,84%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 64 986 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezt valósítják meg a „Gazdától az asztalig” programmal, amelyben az élelmiszerek előállítását a teljes értékláncon át szigorúan nyomon tudják követni. A termékfejlesztésekhez a kölcsönös előnyök alapján választanak gyártópartnert. Az előírtaknál jóval szigorúbb minőségügyi szempontjaiknak való megfelelésért cserébe partnereik szabad kapacitásuk függvényében vehetnek részt a sajátmárkás portfólió kialakításában.
"A másik nagy előnye az üzletlánc sajátmárkás termékeinek, hogy ezekkel tudnak a legrugalmasabban reagálni a változó vásárlói igényekre." - hívták fel a figyelmet.
Ezeket a termékeket a vevőkkel és beszállítói partnerekkel közösen fejlesztik ki, amelyben a fogyasztói elvárás indítja el a folyamatot, és a végterméknél is mindig figyelembe veszik a vásárlói visszajelzéseket. Januárban, az év végi kiköltekezés után különösen megnő az érdeklődés a kedvező árú sajátmárkás termékek iránt. Érdemes nézni azt is, hogy hol lehet akciósan hozzájuk jutni.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél (x)
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
-
KMÉ-védjegyes sajátmárkás termékek az Auchan polcain (x)
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt
-
Még több otthon juthat energiahatékonysági támogatáshoz (x)
Elindult a jelentkezés a Magyar Fejlesztési Bank megújult Energiahatékonysági Otthonfelújítási Programjára.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2025/02/1739460186-VTmoUQV6N_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2025/02/1739738843-hsx5mvBbk_sm.jpg)
![](https://cdn.agrarszektor.hu/images/articles/lead/2024/09/1726474087-0PwxPDfj7_sm.jpg)