A H&M csütörtökön felülvizsgálta az egész éves nyereségi céljait a vártnál gyengébb negyedéves eredmények és a júniusi eladások várható visszaesése miatt.
![Forrás: Getty Images](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/06/1718631062-Cjn7224cX_lg.jpg)
Eldőlt a nagy sörcsata: döntöttek az emberek, hogy a Heinekent, Drehert vagy a Borsodit szeretik jobban
A Pénczenrum legfrisebb szavazásából az derült ki, hogy olvasóink legszívesebben a Heineken söreit fogyasztják, ám ettől nem sokkal maradt le a Dreher kínálata sem. A dobogó harmadik fokára a Borsodi állhatot, igaz ők már komoly lemaradásban vannak, nem is beszélve a Carlsbergről, amelynek kedvelőinél még a sört nem fogyasztók tábora is népesebb.
Mint ahogy arról korábban már beszámoltunk, meglehetősen felemás képet mutat a legnagyobb magyar sörgyártók 2023-as üzleti éve. Míg Magyarországon a Borsodi és a Heineken ”csak„ 6 százalékkal volt képes növelni a nettó árbevételét, addig hazai fronton a Dreher és a Carlsberg ennél jelentősen sikeresebb évet zárt – előbbi 19, utóbbi 16 százalékos emelkedést produkált 2022-höz képest.
Meglepetés, hogy Magyarországon idén először sikerült a Drehernek lenyomnia a Heinekent – igaz, export tekintetében a Heineken még mindig utcahosszal vezet.
Az adózás utáni eredményeket figyelembe véve 2023-ban a Dreher lett a legeredményesebb magyar sörgyár, hiszen majd' 2,7 milliárd forinttal tudta emelni az előző évben termelt adózott bevételét. Bár a Heineken ezen a téren visszaesést mutat 2022-höz képest, 4,5 milliárdos bevételük még így is pozitív mérlegnek számít. A népszerűségi verseny utolsó két helyezettje a hazai piacon való erősödés ellenére sem lehet boldog, hiszen az adózás után összességében mind a Borsodi, mind a Carlsberg veszteséges évet zárt.
Ezek voltak olvasóink kedvenc sörei
Az országos adatokhoz képest szavazásunk eredményei némi meglepetést okoztak, hiszen a Dreher előretörése ellenére olvasóink körében 43,33%-kal még mindig a Heineken a legnépszerűbb gyártó, és ezzel magabiztosan vezet. Őket tisztes távolságból, 32,46%-kal követi a Dreher, illetve a forgalmazó által gyártott egyéb sörök, úgy mint a Pilsner vagy a Kozel.
A harmadik legnépszerűbb gyártó a Borsodi, az ő söreiket olvasóink 17,37%-a kedveli a legjobban.
A Carlsberg-nél pedig, ugyan csak egy kicsivel, de még a sört nem fogyasztók tábora is nagyobb lett, hiszen ezt a márkát az olvasók 3%-a jelölte meg, kedvenceként, ezzel szemben 4%-ra tehető azoknak az aránya, akik bevallásuk szerint egyáltalán nem isznak sört.
Mutatjuk idén milyen áron lehet hozzájutni a legnépszerűbb sörökhöz:
Ahogy egyre jobban megyünk bele a nyárba, úgy a nyaralni vagy kikapcsolódni vágyóknak fontos kérdés lehet például az is, hogy átlagosan milyen áron juthatnak hozzá kedvenc söreikhez. Ezért ebben a cikkben – a legnagyobb üzletláncok árait összehasonlítva – igyekeztünk ennek is utána járni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Heineken fél literes világos sörét 349 forintért vehetjük le az áruházak polcairól, ugyanebből a típusból a gyártó másik népszerű söre, a Soproni 1895 ennél érzékelhetően drágább, 429 forintos áron kapható.
A Dreher esetében nagyobb eltérést mutat a különböző üzletláncok kínálata, hiszen egy Dreherhez már 349 forintért is hozzájuthatunk az Auchanban, a Spar-ban ezzel szemben 400 forintot kell érte fizetni, akárcsak a Kozel-ért, amelynek ára mindenhol ugyanennyi. Egyébként azok, akiknek az ár a legfontosabb szempont, a Kőbányait tudják legolcsóbban megvásárolni, átlagosan 290 forintért. A zsebünkbe leginkább akkor kell nyúlnunk, ha Pilsnert akarunk vásárolni, ugyanis 489 Ft-os árával ez számít a gyártó legnépszerűbb sörei közül a legdrágábbnak is.
A Borsodi akciók nélkül minden nagy üzletben 369 Ft-ért kapható, csakúgy, mint a szintén általuk gyártott, és szintén népszerű Staropramen is, amely 429 Ft-os egységáron a cseh söröknél a középmezőnyben foglal helyet.
A Carlsberg a Heinekenével megegyező, 349 Ft-os áron vehető meg legolcsóbban, mégpedig az Auchan-ban. Igaz, az általuk gyártott egyéb sörök már meglehetősen változatosak árak tekintetében is. A Blanc és Gimbergen Blonde egyaránt a prémium kategóriába tartoznak, amelyeknek az ára a sör fajtájától függően akár 600 Ft-ra is felmehet.
Hogyan kellene korlátozni a mobiltelefon-használatot az iskolában?
Az Országgyűlés nemrégiben egy új jogszabály-módosítást fogadott el, amely lehetővé teszi a diákok iskolai mobiltelefon-használatának korlátozását. A módosított törvény szerint a kormány jogosult lenne meghatározni azokat a tárgyakat, amelyeket tilos az iskolákba és kollégiumokba bevinni, illetve azokat, amelyeket csak igazgatói engedéllyel lehet az órákon használni. Ugyanakkor a kérdés egyelőre igencsak megosztja a szülőket, így most leginkább az ő véleményükre vagyunk kíváncsiak, hogyan is kellene rendezni a gyeremekek iskolai mobiltelefon-használatát. Kérjük, segítsd a munkánkat és töltsd ki az alábbi, anonim kérdőívünket.
![Kiderült a klíma-titok: minek a drága légkondi, ezzel az eszközzel is brutálisan lehűtheted a lakást](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/06/1718968467-8yASdIb3C_sm.jpg)
Kiderült a klíma-titok: minek a drága légkondi, ezzel az eszközzel is brutálisan lehűtheted a lakást
100-150 ezer forintért már középkategóriás mobil klímát lehet venni. Vásárlás előtt azonban van pár fontos dolog, amit muszáj tisztázni.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.
Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.
-
A foci EB az online csalók terepe is: mutatjuk, milyen könnyen átverhetnek
Figyelemfelhívó kampányt indított az SZTFH „a tét Te vagy!” címmel az EB idejére.
-
Akár féláron is megveheted az élelmiszereket a SPAR-ban: kiderült, mennyit mentettek meg így tavaly
Közzétette a 2023-as évre vonatkozó fenntarthatósági jelentését a SPAR.
-
Van egy jó ötleted? A Brancsközösség már a megvalósításában is segít! (x)
Az első vásárlók megszerzése nem megy mindenkinek könnyen, pedig vannak működő megoldások.
-
Hatékony és intelligens üzleti megoldások az ASUS-tól (x)
Az ASUS bemutatja az AI-alapú kereskedelmi PC-k új termékcsaládját, amelyek újradefiniálják a hatékonyságot, a biztonságot és a fenntarthatóságot.
- Androidos telefonokat támad az új zsarolóvírus: viszi az adatainkat és a fotóinkat is
- Rémálom a Wizz Air londoni járatán, egy utas videóra is vette
- Ma nyílik meg Budapest egyetlen ingyenes strandja – mutatjuk a részleteket
- Érkezik a jó idő, de mögötte valami más is
- A rendőrség nem várt tovább az új KRESZ-re, lépett az e-rollerek ügyében
- Megjelentek a Balatonban a fonalas cianobaktériumok
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/06/1719476630-RfG2Wmnen_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/05/1716287919-2xG2czLH0_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/06/1719307502-81FKy21iR_md.jpg)