Az elmúlt években egyre több magyar nyugdíjas tér vissza a munka világába: 2024 első négy hónapjában több mint 130 ezer 65 év feletti dolgozott.
Egyre hihetetlenebb sztorik derülnek ki a termékbemutatókról. A trükkök tárháza korlátlan, a pofátlanság határtalan.
A termékbemutatók visszataszító módszereiről számolt be a Blikknek egy "szakmabeli". A fiatalember egy olyan direkt marketinges cégnél dolgozott, amelyik sorra verte át a kiszolgáltatott embereket, leginkább a nyugdíjasokat.
A meggyőzés első lépéseként a termékbemutatón egészségügyi felmérést végeztek az ügyfélen, akit egy biorezonanciás gépnek nevezett szerkezetre kapcsoltak. A csodagép "megmondja", hogy milyen a "beteg" állapota - általában természetesen fél lábbal már a sírban van mindenki. A kütyü olyan dolgokat vizsgál, mint például a megfoghatatlan érzelmi index, az ínszalagok állapota, a vállizomtapadás vagy az ásványi anyagok jelenléte. A rémisztő eredmények láttán azután az üzletkötő azonnal felajánlja a lehetőséget termékeik megvásárlására.
- jellemezte a szerkezet hitelességét a fiatalember.
Volt köztük olyan, akinek orvos volt a férje: őt pont azzal tudták meggyőzni, hogy a párja sem akarná, hogy beteg legyen.
- így győzködik az ügynökök az "áldozatot".
Pszichológusok szerint az, hogy csoportosan vesznek részt a termékbemutatókon, szintén az ügynökök malmára hajtja a vizet, hiszen az úgynevezett csoportnyomásnak engedelmeskedve az ember akarata könnyebben megtörik, könnyen megy bele számára kedvezőtlen dologba is.
Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit
Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit azzal, hogy az ilyen eseményeken áruhitelt kínálnak nekik - erre hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sajtószóvivője.
Basa Andrea nemrég az M1-en beszélt arról: eljárásaik során gyakran tapasztalják, hogy a termékbemutatókon nemcsak a szervezők, hanem pénzügyi szolgáltatók is részt vesznek, és egy rossz döntéssel hosszú időre elköteleződhetnek azok, akiknek nem lett volna keretük az adott termék megvásárlására.
A szóvivő tájékoztatása szerint az elmúlt öt évben több mint 10 versenyfelügyeleti eljárást indítottak egyebek mellett a tájékoztatás megtévesztő tartalma és tisztességtelen felépítése miatt, de olyan eset is akadt, ahol azonnali döntéshozatalra kényszerítették a résztvevőket.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A GVH vizsgálatai a teljes kommunikációs kampányra vonatkoznak, és ha valami nem felel meg a jogszabályoknak, a cég előző évi nettó árbevételének 10 százalékáig terjedő bírságot szabnak ki - ismertette Basa Andrea, hozzátéve, súlyosbító körülménynek számít, ha sérülékeny fogyasztóval szemben, hosszú időszakon keresztül vagy széles körben követnek el jogsértést.
valamint az is gyakran előfordul, hogy a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítés érdekében egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl .
A termékbemutatón történő vásárlás előtt mindenki tájékozódjon a termékről, a szervezőkről, hogy nem éri-e meg máshol megvásárolni az adott eszközt, mérlegelje az áruhitel felvételével járó, akár több évig tartó anyagi terheket.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a fogyasztók minden vásárlás előtt győződjenek meg a termékbemutatón ajánlott termék egészségre gyakorolt hatásairól, kérjék el a hatósági tanúsítványait, tájékozódjanak a termék vagy a terápiás módszer mellékhatásairól, illetve arról, hogy más, szintén fennálló egészségügyi problémájuk esetén is alkalmazható-e.
A hivatal közleményében a vásárlói tudatosság fontosságát is kiemelte: ha a fogyasztók nem kívánják igénybe venni az ajánlatot, a hozzá kapcsolódó szerződést sem kell aláírniuk, valamint ha valaki a termék megvásárlása után meggondolta magát, éljen 14 napos elállási jogával. Az elállási jog azonban csak az üzlethelyiségen kívül, és a távollévők között kötött szerződés esetén illeti meg a fogyasztót - tették hozzá.
>>> Lájkold a Pénzcentrum Facebook-oldalát, és nem maradsz le semmiről!

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


