Két éve nem látott szintre emelkedett az Európai Unió támogatásával a GKI Gazdaságkutató Zrt. által készített konjunktúra-index szezonális hatásoktól megtisztított értékének fogyasztói bizalmat mérő összetevője. Júniushoz képest ugyan az üzleti várakozások is javultak, azonban a változás mértéke nem tekinthető jelentősnek.

Az idei év hetedik hónapjában az üzleti szektoron belül valamennyi ágazat bizalmi indexe emelkedésnek indult. Az iparban ugyanakkor a mostani emelkedés szerény mértéket ölt, s a trend romlást mutat. Az építőiparban a bizalmi index ugyan lassú ütemben, azonban folyamatosan emelkedik, s júliusban egy éves csúcsra jutott, hasonlóan a kereskedelemhez.
A szolgáltatói bizalmi index a júniusi visszaesést követően júliusban ismét kissé emelkedett, azonban ez nem változtatott az elmúlt két évben tapasztalható trend nélküli hullámzásán.
A fogyasztói bizalmi index a 13 éves mélypontról pozitív irányba mozdult el májusban, s a júniusi emelkedés után két éve nem látott - igaz továbbra is alacsony - szintre emelkedett. Júliusban a lakosság saját várható pénzügyi helyzetére, rövid távú megtakarítási képességére, valamint a várható munkanélküliségre vonatkozó képessége egyaránt érezhető mértékben javult. Kedvezőbbé váltak a megélhetési költségekre, s a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlására irányuló vélemények is.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


