A recesszió közepedte azt gondolnánk, hogy az amerikaiak sok területen jelentősen visszafogják a kiadásaikat, ezzel próbálva enyhíteni a pénzügyi nyomást a pénztárcájukon. Vannak viszont olyan területek, amire egyáltalán nem hajlandóak egy fillérrel sem kevesebbet költeni...
Sokan annyira elutasítják a takarékoskodást, hogy a mindennapi élvezeti cikkeket ugyanolyan mértékben szerzik be, mint korábban. Annak ellenére, hogy a fogyasztói elégedettség hihetetlenül alacsony szinten van, az infláció növekszik, és a gazdaság szinte csak erőlködik. De akik még hajlandóak csökkenteni a kiadásokat, még azok körében is van olyan, amiről a világ minden kincséért sem mondanának le.
10 amerikaiból 9 nyilatkozta azt a GfK Roper Consulting egy nemrég készült felmérése során, hogy csökkentette a kiadásait, illetve a nem tervezett vásárlásokat a gazdasági helyzetre való tekintettel. A korábbi 16 százalékkal ellentétben mára mindössze 11 százalék maradt, aki szerint most megfelelő alkalom nyílik arra, hogy megvegyenek mindent amit szeretnének vagy amire szükségük van.
Az inflációtól való félelem, az Egyesült Államok olajtól való függősége és az egyre növekvő munkanélküliség minden jövedelmi csoportot és korosztályt érint a szakértők szerint. Természetesen van, akit jobban, van akit kevésbé. A távolságnak köszönhetően például a magas üzemanyagárak a vidékieket és a kisgyermekes családokat érintik.
Az X generáció (28 és 43 év közöttiek) szintén nehéz helyzetben vannak, mivel esetükben a legvalószínűbb, hogy kisgyerek van a családban, vagy egy nemrég, hitelre vásárolt ingatlan.
A felmérést végző szakértők szerint a vásárlók nagyon ügyesen megtalálták azokat a lehetőségeket, amivel fenn tudják tartani a korábbi életszínvonalat. Általánosságban elmondható, hogy egy átlag amerikai egyszerűen nem hajlandó feladni a mindennapi kellemes dolgokat, szórakozást. Ennek ellenére sokan arra kényszerülnek, hogy rangsoroljanak, mit vesznek meg és mit nem.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Legelőször a heti egy éttermi vacsorát, a nyaralást, vagy a ruhák esztelen vásárlását szüntetik meg. De ez nem jelenti azt, hogy nem is marad más. Sokan a garázsban hagyják az autót és otthon maradnak esténként, nem ok nélkül. Több mint 50 százalék tervezi ugyanis HD vagy lapostévé vásárlását az elkövetkezendő egy évben.
A nyaralások lemondása is sokakra jellemző a jelenlegi gazdasági helyzet miatt, de ez nem jelenti azt, hogy egész nyáron otthon fognak ülni. Az üzemanyaggal való takarékoskodás jegyében utaznak, csak nem olyan messzire.
Az emelkedő üzemanyagárakra is van megoldás, szinte vadászat folyik a különböző kuponokra, amivel olcsóbban vehetik meg az eddig megszokott termékeket.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


