3 °C Budapest

Mennyit ér egy WIW-felhasználó?

Pénzcentrum
2006. július 28. 05:30

Bizonyára sokakat foglalkoztat, mitől ekkora hatalmas üzlet egy közösségi site üzemeltetése, hiszen a felhasználók gyakorlatilag nem fizetnek a szolgáltatásért. A pénzt nem költő látogatóknak is van azonban értékük, ennek kifejezése viszont meglehetősen nehéz feladat. Lássuk, mire mentek a külföldi szakértők!


A legtöbb közösségi site-ra jellemző, hogy a felhasználók többsége nem járul hozzá a tartalomhoz (nem ír blogot, nem ad fel hirdetéseket stb.), így a forgalom túlnyomó többségét ezek a passzív és nem fizető felhasználók adják. Igaz ez többek között a MySpace és a YouTube esetében is, melyek így megnövekedett infrastrukturális költségeket kénytelenek viselni, mindenféle közvetlen ellentételezés nélkül.

A fentiekből ered a New York Times állítása, miszerint "A MySpace-nek könnnyű dolga volt a barátok toborzásával, ennél azonban jóval nehezebb lesz a profit termelése." (Mint ismeretes, a MySpace-t látogatottság tekintetében már csak a Yahoo előzi meg a tengerentúlon.) A több oldalletöltés természetesen magasabb hirdetési bevételt eredményez, ha pedig ehhez azt is hozzávesszük, hogy a megadott felhasználói preferenciák alapján jobban személyre lehet szabni a hirdetéseket, ami növeli az értéküket.

Jelenleg a MySpace még nyomott áron értékesíti a hirdetési felületeket, melyből éves szinten mintegy 200 millió dollár bevétele származik, mely kevesebb mint a Yahoo bevételének 20-ada.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a News Corp. a felvásárlás óta több millió dollárral támogatta a MySpace infrastrukturális fejlesztéseit és megduplázta a működésre szánt költségvetést.

Az AdAge becslései szerint a MySpace hirdetési bevételei a közösségi ágazat 2/3-át adják majd az idei évben, ebben a szegmensben azonban csak a teljes online hirdetési büdzsé 1.7%-a kerül elköltésre az USA-ban 2006 során.

Arra, hogy mennyit is érhet a MySpace esetében egy nem fizető felhasználó, az alábbi számokból lehet következtetni:

A MySpace vételára 580 millió dollár volt, a site 100 millió tagot számlál és nagyságrendileg 200 millió dolláros hirdetési bevételt hoz az idei évben. A vételár 5-6 dollár/felhasználó árat jelent, míg tisztán látszik, hogy a cég nagyjából felhasználónként 2 dolláros bevétellel számolhat jelenleg éves szinten.

A WIW esetében hasonló módon lehetne számszerűsíteni egy felhasználó értékét, ha a szükséges adatok nyilvánosak lennének...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 25. hétfő
Katalin
48. hét
November 25.
Gulag-emléknap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?