A tavalyi év során a Praktiker 47,6 milliárd forintos árbevételt ért el, szemben a 2006-os 46,3 milliárd forinttal. 2007-ben két új áruházat is nyitottak Kaposváron és Vecsésen - összegezték a Praktiker tavalyi évi eredményeit a ma megrendezett sajtótájékoztatón.
Karl-Heinz Keth az idén 10 éves Praktiker áruházlánc teljesítményének értékelésekor kiemelte, egyre erősebb a hazai versenyhelyzet. A piacon az elmúlt év során a barkács-piacon 8 áruházat nyitottak meg, emellett piacra lépett egy teljesen új szereplő. A Praktiker az elmúlt évben két új áruházat nyitott, melyből a kaposvári saját tulajdonú, Vecsés pedig a legnagyobb áruház, ez utóbbi számos IT-újdonságot vonultat fel. Az áruházlánc egyébként jelenleg Magyarországon 17 áruházzal van jelen.
Az elmúlt év során a megszorítások ellenére sikerült a cégnek pozitív eredményt elérnie, amely a 2006-os évhez, és az azonos területen működő áruházakhoz képest 2,8 százalékos növekedést mutat. Az új áruházakkal együtt 8,1 százalékos a növekedés. A nyereségesség megmaradt a tavalyelőtti szinten, annak ellenére, hogy a gáz, az áram ára jelentős mértékben emelkedett. Az elmúlt 10 év során 40 millió vásárlója volt a cégnek, melyet az igazgató kitűnőnek értékelt.
A Praktiker call-centerének beindítása egy hosszabb folyamat eredménye. Az első negyedévben 20 ezer volt a hívások száma, a honlapon pedig egész évben 1,4 millió látogató kereste fel. Az elmúlt évben hozzávetőlegesen 90 ezer hívást regisztráltak, s a vezetőség gondolkodik a call-center továbbfejlesztésén. Mindezt indokolja, hogy 2008 első negyedévében már annyian hívták a call-centert, mint a tavalyi év egészében.
A tavalyi év során a versenytársakkal ellentétben A Praktikernél megemelték a személyzeti létszámot, mintegy 15 százalékkal, a szolgáltatások minőségének javítása érdekében. Az áruházlánc ebben az évben világpremiernek számító úgynevezett self-scanning szolgáltatást vezetett be. Egy másik jelentős újítás, hogy az áruházakat optimalizálták, figyelembe véve a vásárlói igényeket, valamint a budapesti áruházakban információs szerviz-központokat hoztak létre. Az újítások lényege, hogy a vásárló egy ponton képes mindent elintézni.
Keht hozzáfűzte egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az energiatakarékos termékekre, s az áruházak világítása is erre való tekintettel került kialakításra. Az idei év hátralevő részében a szombathelyi egységet alakítják át, illetve két új áruház megnyitása várható, Békéscsabán (késő ősszel), valamint Székesfehérváron. Az említetteken kívül összességében még további 2-3 egység megnyitása várható, amellyel a cégvezetés szerint sikerült lefedni Magyarország teljes területét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Dr. Ónody Sándor, a Praktiker gazdasági igazgatója a self-scanning ismertetése során elmondta, a Praktinfo 9 hónapos, az IBM-mel és a Motorolával elvégzett közös munka eredményeként született meg. Ezen szolgáltatás egyelőre a 3 hónapos, az APEH által engedélyezett próbaidőszak során, a technikai értelemben mintaáruháznak tekinthető vecsési áruházban vehető igénybe.
A grafikus képernyő lehetővé teszi, hogy a vevő a vásárlás során folyamatosan információhoz juthasson, így pontosan tudhatja, mi van a kosarában, mindez mennyibe kerül, illetve az adott akciókkal mennyit spórolhat meg. Emellett áruházi térkép segítségével igazodhatnak el az egyes osztályok között, de tájékoztatást kaphatnak a törzsvásárlói, sőt a személyre szóló kedvezményekről is.
Szita Mária, a cég beszerzési igazgatója kiemelte, a kutatások is azt támasztják alá, hogy egyre fontosabb a minőség, miközben az ár háttérbe szorult a vevők számára. Aktuális témaként jelenik meg a Praktikernél az energiatakarékos, környezettudatos termékek köre, ennek megfelelően az őszi katalógus részeként termékeket, illetve megoldásokat ajánlanak a vásárlóknak. Kiemelt célcsoportot képeznek a fiatalok (25-35 évesek), így nekik speciális termékeket ajánlanak a 32. héttől kezdve minden negyedik héten.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.