2003-ban folytatódott a kiskereskedelmi üzlethálózat szerkezeti átalakulása, miközben egyes területeken erősödtek a telítődés jelei. Tavaly 1.8 ezerrel, 165.2 ezerre nőtt a működő üzletek száma. Az országos üzletszám 1.1%-os növekedése elmaradt az előző években tapasztalttól.
Az üzlethálózat szerkezeti átalakulására jellemző volt, hogy folytatódott az új, nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmények térnyerése. 2003-ban 8 új hipermarket (7 Tesco és 1 Auchan), 4 barkácsáruház (2 OBI, 1-1 Baumax és Praktiker), 3 műszaki áruház (2 Media Markt és 1 Elektro World), valamint a KIKA legnagyobb bútoráruháza nyitotta meg kapuit.
A korábbi évekhez képest 2003-ban megtorpant a bevásárlóközpontok terjeszkedése. A második budapesti Stop Shop-on kívül említésre méltó még az ASIA Center és a China Markt megnyitása. Bár utóbbiak alapvetően nagykereskedelmi céllal épültek, üzleteik nagyobb része lakossági értékesítést is folytat.
Az üzlethálózat területi koncentrálódása 2003-ban tovább folytatódott. Az éves (1,8 ezres) üzletszámbővülés döntően (80%-ban) a közép-magyarországi régióra (ebből 63%-ban Budapestre, 17%-ban Pest megyére) jutott.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.