32 °C Budapest
Az Ügyfélkapu+ főoldala és az elérhető funkciók.

Hiba az Ügyfélkapu+ felületen: lépésről-lépésre mutatjuk, hogyan tudsz mégis ügyintézni

2024. november 21. 14:32

A hagyományos Ügyfélkapu 2025 januárjában megszűnik, helyét pedig az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációi veszik át. Ahhoz viszont, hogy továbbra is lehetőségünk legyen ügyeket intézni az online térben, még az idei évben át kell regisztrálnunk valamelyik új felületre. Magánszemélyként leginkább az Ügyfélkapu+ tűnik komfortosnak, ugyanakkor számos problémába futhat az, aki már átregisztrált az új szolgáltatásba. Mutatjuk a részleteket!

Az Ügyfélkapu Magyarország egyik legismertebb és legszélesebb körben használt online ügyintézési rendszere. A felhasználók évek óta megszokták a platform egyszerűségét és hozzáférhetőségét, segítségével rengeteg hivatalos ügyintézési folyamat oldható meg az online térben. A Pénzcentrumon viszont nemrég számoltunk be arról, hogy a hagyományos Ügyfélkapu 2025 januárjában megszűnik, helyét pedig új online ügyintézési lehetőségek veszik át. Hamarosan az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációi lesznek elérhetőek az ügyintézésre.

Ahhoz viszont, hogy továbbra is lehetőségünk legyen ügyeket intézni az online térben, még az idei évben át kell regisztrálnunk valamelyik új felületre. Mivel 2025. január 16-tól megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu rendszer, és nem lehet majd többé belépni a hagyományos felhasználónév+jelszó párosítással a fiókunkba, így a folyamaton mindenkinek mihamarabb át kell esnie, különben elveszti a hozzáférést a fiókjához.

Ahhoz, hogy konkrétan az átregisztrálási folyamathoz mire van szükség, és hogyan néz ki mindez a gyakorlatban, ebben a cikkünkben nyújtottunk segítséget. Mégis, az átregisztrálás után sokakat kellemetlenség érhet, mivel nem pont az a felület fogadja az Ügyfélkapu+ felhasználókat, amit korábban megszokhattak. Nézzük, miről is van szó.

Átregisztrálás után a hagyományos Ügyfélkapu már nem elérhető

Noha a hivatalos tájékoztatás szerint a hagyományos Ügyfélkapu csak 2025. január 15-én szűnik meg, az, aki elvégezte az átregisztrálást, az már csak az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba tud belépni. Bár az "https://ugyfelkapu.gov.hu/azonositasok" domain-en elérhető felhasználói oldal felkínálja a lehetőséget, hogy a hagyományos Ügyfélkapuba is belépjünk, a hagyományos felhasználónév+jelszó párosítás megadása után egy tájékoztató oldal fogadja a felhasználókat. Mint az alábbi képen látható, külön pontban is jelzik a felhasználónak, hogy "Helytelen azonosítási formát választott.", így már csak az Ügyfélkapu+ szolgáltatást választhatja. Íme:

Sikertelen bejelentkezés a hagyományos ÜgyfélkapubaSikertelen bejelentkezés a hagyományos Ügyfélkapu szolgáltatásba.

Hiányzó funkciók az Ügyfélkapu+ szolgáltatás főoldalán

Annak, aki elvégezte az átregisztrálást az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba, ugyan zavartalan a belépés a kétfaktoros azonosítással, viszont bejelentkezés után nem a megszokott főoldal fogadja a felhasználókat. Mint az az alábbi képernyőképen is látható, gyakorlatilag innen elérhetetlenek azok a szolgáltatások, amelyekre az Ügyfélkapuban anno lehetőségünk volt.

Így többek között nem lehet továbbnavigálni az üzeneteinkre, nem tudjuk ellenőrizni biztosítotti jogviszonyunkat (TAJ nyilvántartás), de nincs direkt menüpont a családtámogatási- és földhivatali ügyek intézésére sem, illetve az adóigazolások lekérésére sem mutat fix hivatkozás. Az alábbi képernyőképen látható, milyen menüpontokból választhatunk jelenleg az Ügyfélkapu plusz szolgáltatásban.

Funkciók a bejelentkezés utánAz Ügyfélkapu+ elérhető funkciói a bejelentkezés után. (Az ÜGYFÉLKAPU+ BEÁLLÍTÁSOK gomb sem az ügyintéző felületre visz tovább!)

A "problémával" kapcsolatban kerestük a Belügyminisztériumot, illetve a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériumot is, amint tájékoztatást kapunk, cikkünket frissítjük.

Így lehet mégis ügyeket intézni az Ügyfélkapu+ szolgáltatással

Mint azt tudjuk, a hagyományos Ügyfélkapu rendszerben egyszerűen, a központi felületről lehetett elérni az egyes ügyintézési lehetőségeket, amire az Ügyfélkapu+ szolgáltatása - legalábbis közvetlenül a főoldalról - jelen pillanatban nem nyújt lehetőséget.

Direkt tájékoztatás ugyan nincs arról, hogyan lehet hozzáférni az egyes funkciókhoz, ugyanakkor a szemfüles felhasználók a jobb alsó sarokban található "SEGÍTHETEK?" chatbotra kattintva könnyedén információt kaphatnak arról, mi a teendőjük.

A chatbotot megnyitva egyből felkínálják a lehetőséget, hogy segítséget kérjünk az ügyintézéshez. Mint az az alábbi képernyőképen látható, MIA, azaz a robot asszisztens tájékoztatása szerint "a jelenlegi ügyfélkapus felületen kizárólag az ügyfélkapus azonosítással kapcsolatos adminisztrációt" tudjuk elvégezni. De ne essünk kétségbe, MIA azt javasolja, hogy "ügyintézéshez érdemes a https://magyarorszag.hu felületről indulni". Íme MIA üzenete a felhasználóknak:

MIA, az Ügyfélkapu+ robot asszisztense arról tájékoztatja a felhasználókat, hogyan működik jelenleg az ügyintézés a rendszerben.MIA, az Ügyfélkapu+ robot asszisztense arról tájékoztatja a felhasználókat, hogyan működik jelenleg az ügyintézés a rendszerben.

És valóban, az egyes önálló felületeket el lehet érni a javasolt magyarorszag.hu domain-ről, így többek között a Tárhely felülete is könnyedén felkereshető, ami amúgy lehetőséget nyújt az összes funkció előhívására. Elsőre azonban itt sem egyértelmű, hogyan is érhetjük el az ügyintézséi felületeket, ugyanis a Tárhelyen a letöltött dokumentumainkat, illetve a számunkra megküldött hivatalos leveleket tudjuk alapból szemlézni.

A keresőmező használataAz Ügyfélkapu+ regisztrációval a Tárhely továbbra is elérhető, bejelentkezés után a jól ismert felület fogadja a felhasználókat.

Ugyanakkor van egy kiskapu, ami lehetőséget nyújt arra, hogy hozzáférjünk az ügyintézési felületekhez is a Tárhely oldalon keresztül. Ez pedig nem más, mint a "KERESÉS A TARTALOMBAN" funkció. Rákeresve az adott szolgáltatásra - például időpontfoglalás - már lehetsőég nyílik arra, hogy átnavigáljunk az adott ügyintézési lehetőségre.

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
laskainelli  |  2025.06.02 11:02
Gyakran megesik, hogy annyira sok a lehetőség, hogy végül egyiket sem választjuk, lefagyunk. Vagy ép...
vezetoi-coaching  |  2025.06.01 13:11
Neil de Grasse Tyson egyik publikus FB oldaláról (több van neki...) "The creator of Bitcoin is one...
kovacstunde  |  2025.05.24 08:00
Tanácsadóként a harmadik nagy gazdasági válságidőszakot élem meg. Mindegyiknek más volt a kiindulópo...
hrdoktor  |  2025.05.23 11:42
Olyan dolgok miatt is fájhat a fejünk, amikre elsőre nem is gondolnánk. De vajon mik ezek és hogyan...
perfekt  |  2025.05.19 12:13
Az év végi zárás a vállalkozások számára nem csupán adminisztratív feladat, hanem a pénzügyi átlátha...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 2. hétfő
Kármen, Anita
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?